מו פראח ניצח בריצת המסלול האחרונה שלו בבריטניה

אחד הרצים הגדולים בכל הזמנים למרחקים ארוכים ניצח בליגת היהלום בבירמינגהאם, וייפרד סופית מהמסלול ביום חמישי בציריך. מקום רביעי לחנה קנייזבה-מיננקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ביום חמישי יתחרה אחד מהרצים הגדולים למרחקים ארוכים בכל הזמנים, מו פראח, בפעם האחרונה על המסלול בתחרות ליגת היהלום בציריך, לפני שיעבור להתמקד בקריירת מרוצי כביש. אתמול (ראשון) התחרה פראח בריצת המסלול האחרונה שלו על אדמת בריטניה, וניצח ב-3,000 מטר בליגת היהלום בבירמינגהאם.

עוד כתבות בנושא 
מו פראח הפסיד בריצת המסלול האחרונה שלו באליפות העולם 
מו פראח ניצח בריצת ה-10,000 באליפות העולם בלונדון 
רוגל נחום התפטר מתפקיד המנהל המקצועי באיגוד האתלטיקה

"אני רוצים להעניק השראה לדור הבא"

פראח כהרגלו התייצב במקום טוב באמצע בחלק הראשון של הריצה, כששני מכתיבי הקצב הקנייתים מקדימה וגם בן ארצו אנדרו בוצ'ארט. אחרי פרישתם של מכתיבי הקצב, פראח מצא את עצמו בהקפה האחרונה ביחד עם שלושה רצים שהיו צמודים אליו, אבל לא היה נראה שהוא התקשה יותר מדי לברוח להם עם הפיניש המפורסם שלו, הפעם זו היתה הקפה אחרונה בזמן של 56 שניות שהספיקה לו כדי לפתוח פער משמעותי ולנצח בזמן של 7:38.64 דק' כשהוא מקדים את אדל מצ'אל הספרדי ודייויס קיפלנגאט הקנייתי. אנדרו בוצ'ארט סיים במקום הרביעי, אבל זכה בגופיית הנבחרת של פראח שהעניק לו אותה כמה שניות לאחר שחצה את קו הסיום, והיא תהפוך ככל הנראה לפריט יקר מאוד בעתיד אם לא כבר עכשיו.

על המחווה הזו אמר פראח לאחר מכן: "הענקתי לו את הגופייה כי הוא אתלט נהדר ואנחנו רוצים להעניק השראה לדור הבא. הוא נותן מעצמו 110 אחוז והוא בחור טוב". על המרוץ הרגשי בבירמינגהאם אמר פראח: "עכשיו זה סופי, ואני לא אייצג יותר את בריטניה בתחרויות בינלאומיות. זה מרגיש עצוב, אבל מעולם לא חלמתי שאהיה אלוף אולימפי ארבע פעמים ואלוף עולם כל כך הרבה פעמים. כל מה שחלמתי עליו בצעירותי היה לייצג את בריטניה בתחרויות בינלאומיות". ריצת המסלול האחרונה של פראח תהיה למרחק של 5,000 מטר בליגת היהלום בציריך ביום חמישי הקרוב.

במקצים מעניינים אחרים בבירמינגהאם, אלוף העולם ב-200 מטר, רמיל גולייב מטורקיה, ניצח גם הפעם בזמן של 20.17 שנ' כשאייזק מקוואלה מבוצוואנה סיים רביעי בלבד (20.41 שנ') ואילו וויד ואן ניקרק הדרום אפריקאי שהיה אמור להתחרות פרש בגלל פציעה בגב ובעצם סיים את העונה. נייגל איימוס מבוצוואנה שלא כל כך הלך לו באליפות העולם, ניצח בריצת ה-800 בזמן של 1:44.50 דק' והקדים את הפולנים אדם קז'וט (1:45.28 דק') ומרסין לבנדובסקי (1:45.33 דק').

שוב מקום רביעי. חנה קנייזבה-מיננקו | צילום: ניר עמוס

את התוצאה האיכותית ביותר בתחרות קבע הקופץ לגובה מקטאר, מוטאז עיסא בארשים, שניתר ל-2.40 מ' ומרוב התלהבות לקח אתו את הרף. אצל הנשים, אליין תומפסון הג'מייקנית ניצחה בספרינט ל-100 מטר בזמן של 10.93 שנ' כשהיא מקדימה ב-4 מאיות את מארי ז'וזה טאלו מחוף השנהב. סלווה איד נאסר מבחריין ניצחה ב-400 בזמן של 50.59 שנ' והקדימה את אליסון פליקס האמריקאית. כמה מהשמות הגדולים במרחקים הארוכים לנשים התייצבו לריצת ה-3,000 מטר והמנצחת היתה סיפאן חסן ההולנדית שקבעה 8:28.90 דק' והקדימה כמעט בשנייה את קונסטנצה קלוסטרהאלפן הגרמניה. מרגרט קיפקמבוי הקנייתית סיימה שלישית והקדימה את בת ארצה הלן אובירי.

חנה קנייזבה-מיננקו הישראלית התחרתה בקפיצה משולשת וסיימה במקום הרביעי עם 14.20 מ', כאשר המנצחת היתה קתרין איברגוון הקולומביאנית שקבעה 14.51 מ'.

צילום עמוד הבית: Erik van Leeuwen





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג