מונדו דופלנטיס זכה בזהב עם שיא עולמי ענק, דרמה גדולה ב-5000 נשים

השוודי לא התקשה לנצח בקפיצה במוט וניפץ את שיאו עם 6.25 מ' מדהים. ביאטריס צ'בט ניצחה ב-5000, פיית' קיפייגון שסיימה שנייה נפסלה בשל דחיפה, אך לאחר ערעור מאוחר הפסילה בוטלה, סיפאן חסן לקחה את הארד. ג'וליאן אלפרד עלתה לגמר ה-200
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מונדו דופלנטיס | צילום: Frankie Fouganthin, Wikimedia

עוד ערב ענק באיצטדיון האתלטיקה בפריז: מונדו דופלנטיס עמד תחת אור הזרקורים וכהרגלו עמד בלחץ והוכתר לאלוף אולימפי כמעט בלי להזיע, כאשר הדרמות הגדולות היו ב-5000 נשים ובגמר זריקת הדיסקוס.

לכתבות נוספות בנושא:
בלסינג אפריפה לא עלה מהמוקדמות ויתחרה שוב בריצת ההזדמנות השנייה
נואה ליילס אלוף אולימפי ב-100 אחרי פוטו פיניש מדהים: "לא חשבתי שניצחתי"
המדליסטית הראשונה בתולדות מדינתה: ג'וליאן אלפרד ניצחה ב-100 מ'

קפיצה במוט גברים
מונדו דופלנטיס לקח את הזהב הצפוי ביותר על המסלול. הקופץ השוודי הנפלא נשאר כהרגלו אחרון באיצטדיון, הרבה אחרי שכל השאר פסלו ושכל התחרויות נגמרו, בניסיון לשבור את שיא העולם. הוא התחיל מאוחר, עבר בקלות גבהים של 6.00 מ' ו-6.10 מ' (שיא אולימפי), פסל בשני ניסיונותיו הראשונים לעבור 6.25 מ', אך לא ויתר – ובניסיון השלישי והאחרון, שסגר את הערב, שבר שיא עולם מדהים! הוא אגב הקופץ במוט הראשון שמוכתר לאלוף אולימפי פעמיים ברצף מאז בוב ריצ'רדס בשנות ה-50. סם קנדריקס האמריקאי קטף את הכסף עם גובה של 5.95 מ', בעוד עמנואל קראליס היווני לקח את הארד עם 5.90 מ'.

מוקדמות 200 מ' גברים
קני בנדארק האמריקאי, שדורג שביעי בגמר ה-100, אותת על כוונותיו במרחק הכפול עם 19.96 שניות בדרך לחצי הגמר. בן ארצו, אריון נייטון, היה היחיד מלבדו שירד מ-20 שניות (19.99). נואה ליילס, האלוף האולימפי הטרי ב-100, החל את מסעו לעבר הדאבל עם 20.19 שדירגו אותו שישי במוקדמות. בנג'מין ריצ'רדסון מתח שריר באמצע הריצה ולא העפיל לשלב הבא. בלסינג אפריפה לא העפיל ישירות לחצי הגמר ויתחרה שוב מחר.

5000 נשים
הדרמה של הערב: ביאטריס צ'בט הקנייתית סיפקה פיניש אדיר, עברה את בת ארצה פיית' קיפייגון לפני קו הסיום וחגגה מדליית זהב עם זמן של 14:28.56. קיפייגון חשבה שהכסף בידיה, אלא שאז היא נפסלה בעקבות מגע מוגזם ואף דחיפות עם גודאף טסגאיי! סיפאן חסן, שכהרגלה הייתה מאחור מרבית הריצה והעבירה הילוך לקראת הסיום, סיימה שלישית עם 14:30.61 וקודמה למדליית הכסף, כאשר ההפתעה של הערב הייתה נדיה בטוצ'לטי האיטלקייה, שהשלימה את הפודיום עם שיא אירופי של 14:31.64 שניות.

אלא שהדרמה לא הסתיימה אז. הרבה אחרי סיום התחרויות, כשכבר לא נותר אף לא צופה אחד באצטדיון – הגישו הקנייתים ערעור על הפסילה של קיפייגון. לאחר דיונים, הערעור התקבל! קיפייגון היא מדליסטית הכסף, חסן עם הארד והאיטלקייה תיוותר מחוץ לפודיום.

800 נשים
אחרי מדליות כסף בטוקיו ובשתי אליפויות העולם האחרונות, קילי הודג'קינסון השיגה את הרגע הגדול שלה עם זכייה בזהב, בזמן של 1:56.72 דקות. ציגה דוגומה מאתיופיה סיימה שנייה עם שיא אישי של 1:57.15 ומארי מוראה לקחה את הארד עם 1:57.42 דקות.

זריקת דיסקוס נשים
האלופה האולימפית, ואלרי אולמן, הגנה על תוארה עם תוצאה מצוינת של 69.50. בין פנג הסינית לקחה את מדליית הכסף (67.51), ממש מעט לפני סנדרה אלקאסביץ' הקרואטית, שזכתה בזהב בלונדון וריו דה ז'נרו והפעם קטפה את הארד.

3000 מכשולים גברים – מוקדמות
מוחמד טינדופו קבע את הזמן הטוב ביותר במוקדמות: 8:10.62 דקות (שיא אישי). אחריו סיימו סמואל פיירוו (8:11.61) ואברהם קיביווט (8:12.02). האלוף האולימפי המגן, סופיאן אל בקאלי, ניצח את המקצה שלו בזמן של 8:17.90.

חצי גמר 200 נשים
גבריאל תומאס האמריקאית רצה בזמן המהיר ביותר בדרך לגמר: 21.86 שניות. ג'וליאן אלפרד, האישה המהירה בעולם, הייתה היחידה מלבדה שרצה מתחת ל-22 שניות: 21.98. פייבור אופילי הניגרית, שטעות רישום מנעה ממנה להתחרות ב-100, רשמה את הזמן השלישי בטיבו, 22.05 – תוצאת השנה שלה. שאר העולות לגמר: בריטני בראון, דאריל נייטה, מקנזי לונג, דינה אשר-סמית' וג'סיקה גבאי, שעלתה מהמקום השמיני עם שיא אישי של 22.36 שניות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג