מה תוואי המסלול במרוץ מדבר במצפה רמון?

כל המסלולים במרוץ מדבר הם נוחים ומתאימים לכל הרמות, כל מה שצריך זה להצטייד בפנסי ראש, וליהנות מהאווירה הקסומה. אז מה תוואי המקצים השונים ולמה צריך לשים לב?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ Jaybird Desert NightRun במצפה רמון היה אחד מאירועי הספורט העממיים היותר מוצלחים בשנת 2016. השילוב בין הלילה, הירח המלא, הקיץ, ומזג האוויר הנפלא של מצפה רמון שאין לו תחליף בקיץ הישראלי – יצר חגיגת ריצה גדולה גם עבור המשתתפים במקצה ל-10 קילומטרים וגם למשתתפי חצי המרתון. הם דיווחו על מסלול ידידותי ולא מאיים בכלל, שמתאים לכל הרמות של הרצים למרחקים ארוכים. אז מה תוואי המרוץ ולמה צריך לשים לב? הנה הדגשים שלנו.

מרוץ מיוחד במינו | צילום: צלמי שוונג

זה נכון שבמקרה של מצפה רמון מדובר ביישוב גבוה במיוחד, ויש אנשים שעלולים אולי להיבהל מהשילוב הזה בין מסלול שטח לבין גובה. חשוב שתבינו שלמרות שזה אולי נשמע מאיים, כל המסלולים במרוץ מדבר הם נוחים ומתאימים לכל הרמות כל עוד מדובר על מרחקים שאתם יכולים לעמוד בהם. כל מה שצריך זה להצטייד בפנסי ראש, וליהנות מהאווירה הקסומה. הנה סקירה קצרה של המסלולים.

מקצה החצי מרתון: יוזנק ב-21:00 מאזור הכינוס ברובע דרכי הבשמים, שזה אזור תעשייה בכניסה למצפה רמון שעשה הסבה למתחם בילויים קטן. כבר אחרי 50 מטרים נכנסים לשטח ועוברים לשביל לבן, כך שיתכן ובדקות הראשונות של הריצה תרגישו קצת "פודרה" אבל מהר מאוד האוויר יפתח. במסלול הזה אין הרבה עליות וירידות, אבל חשוב לציין שהקילומטרים הראשונים הם במגמת ירידה והאחרונים בעלייה – כך שצריך להיערך בהתאם, לשמור כוחות, ולא לפתוח חזק מדי. בשלב מסוים נפרדים מהשטח לטובת כביש האספלט המוביל לבית ספר שדה וחוות האלפקות, שייסגר לכבוד המרוץ. עוברים גם בשטח הריצה של בה"ד 1 וקצת לפני הבסיס פונים ימינה אל החלק האחרון של המסלול המעגלי לכיוון כביש 40 ורובע דרכי הבשמים.

מקצה ה-10 קילומטרים: זינוק ב-21:15. גם כאן מדובר במסלול מעגלי, אבל הסיבוב הוא יותר קטן ולכן הוא שונה מחצי המרתון. המסלול משתנה בעצם לאחר 5 קילומטרים, בקטע הכביש, בו מתחרי ה-10 קילומטרים פונים ימינה. מה שיהיה ייחודי אך ורק למסלול ה-10 הוא הריצה בתוך חוות האלפקות בסביבות הקילומטר השמיני. גם כאן, הסיום של המרוץ יהיה במגמת עלייה.

מקצה ה-5 קילומטרים: זינוק ב-21:30. מבין שלושת המקצים זה יהיה היחידי שהוא הלוך-חזור. הזינוק יהיה מאותו מקום, רק שבנקודת ה-2.5 קילומטרים מסתובבים וחוזרים. כאן המשתתפים גם יבינו שהחלק הראשון של הריצה יהיה הקל יותר ויכלול ירידה, ואילו החזרה תהיה במגמת עלייה.

צילום עמוד הבית: מארק נומדר





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג