מה מחכה לכם בצליחת ZOGGS בכנרת 2017?

אירוע ספורט ענק שמחזיק מעמד כבר 64 שנים ורק הולך וגדל צריך להיות מאוד מיוחד. מה הופך את הצליחה שתתקיים ב-16 בספטמבר לכזאת?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמה אירועי ספורט אתם מכירים שמתקיימים כבר יותר מ-60 שנה? אירוע שלא רק שמחזיק מעמד כל כך הרבה זמן, אלא רק הולך וגדל, צריך להיות מאוד מיוחד וקשה למצוא מישהו שיחלוק על כך שצליחת ZOGGS בכנרת עונה להגדרה הזאת. השילוב בין פעילות גופנית, ההיסטוריה של הספורט בארץ ואחד המקומות היפים בארץ עושה את העבודה, וגם ב-16 בספטמבר מצפים בעמק הירדן לאירוע שישבור שיאים בגודלו עם לא פחות מ-10,000 משתתפים.

עוד כתבות בנושא 
7 טיפים למשחה הראשון שלכם במים פתוחים 
אסטרטגיות שחייה במים פתוחים 
כללים לשחייה במים פתוחים 

להרבה מאוד ספורטאים, גם חובבנים, קשה להתנתק מהקטע התחרותי שמלווה את רוב אירועי הספורט בארץ, אבל צליחת הכנרת היא שונה. כאן לא מודדים זמנים, וכאן כל אחד יכול לצאת למסע שלו ברוגע ובשעה שנוחה לו (בטווח מסוים של שעות). השחיינים המנוסים יותר ישחו למרחק של 3.5 קילומטר מחוף האון לצמח, ומי שלא רגיל לשחות למרחקים כאלה ישתתף במקצה לקילומטר וחצי שיוצא מחוף מעגן. ואף אחד לא צריך לחשוש, כי במשחה הזה מפוזרות לאורך הדרך רפסודות (כל 250 מטר) שאפשר לעלות עליהן ולנוח, וגם מי שלא צריך את המנוחה הזאת נוהג לעלות ולקפוץ בחזרה למים הקרירים שהטמפרטורה שלהם צפויה להיות כ-23 מעלות. בנוסף, מי שירצה להשתמש בכלי עזר כמו סנפירים רשאי כמובן לעשות את זה, בניגוד לאירועים אחרים של משחי מים פתוחים.

הזינוקים למסלול הארוך יחלו בשעה 6:00 וימשכו עד 8:30, כאשר המשתתפים יגיעו קודם כל לנקודת הכינוס בצמח ומשם יועברו בהסעות. הזינוקים למסלול הקצר יהיו בין השעות 6:30 ל-9:00 כשהמשתתפים יגיעו עצמאית לכפר הנופש בחוף מעגן. טווח הזמנים הזה יאפשר כניסה נוחה ולא עמוסה מדי למים, וכמובן שחייה שלווה.

קצת היסטוריה 

צליחת הכנרת דווקא החלה כאירוע תחרותי בשנת 1943 אז המסלול היה ארוך יותר, ו-23 שחיינים הצליחו להגיע מעין גב לטבריה. עם השנים המסלול התקצר, גם בגלל שהוחלט להפוך אותו לנגיש יותר עבור הספורטאים החובבנים וקיצרו את המרחק בין החופים, וגם בגלל ירידת מפלס הכנרת.

כל אחד מזנק בזמן שלו ובשקט שלו. צליחת הכנרת | צילום: רון שלף

לאורך השנים התקיימה הצליחה בימי שבת, וכפי הנראה צליחת ZOGGS בכנרת הנוכחית תהיה האחרונה שתתקיים ביום שבת, ובמועצה האזורית עמק הירדן שוקלים להעביר אותה החל מ-2018 לימי שישי לאור בקשות רבות של קהל שומר מסורת.

המלצות ופינוקים 

בצליחת הכנרת שוחים למעשה בקו ישר מהחלק הדרום-מזרחי של הכנרת לחלק הדרומי, אם כי בשחייה במים פתוחים תמיד יש נטייה "לזגזג" וכך לשחות מרחק מעט גדול יותר, בעיקר בקרב מי שפחות מנוסה בשחייה במים פתוחים. בכל מקרה, ההמלצות הן קודם כל למצוא קטע כניסה למים שיהיו בו כמה שפחות אבנים ושיעזור ל"כניסה חלקה". לאחר מכן, ההמלצה היא להרים את הראש ולדאוג להיות בצד שמאל של הדבוקה שמקדימה. כך בעצם שומרים על מרחק קרוב יותר מהחוף, כי מהצד השני גם יש סיכוי "לזגזג" יותר וגם אפשר יהיה להרגיש יותר את הריחוק מעשן מנועי הסירות המלוות. אותן סירות אגב יהיו שם עם צוותי החירום כדי להבטיח את שלומם של כל הצולחים. שיהיה בהצלחה.

במעמד ההרשמה השחיינים יקבלו צמידים ויתבקשו להיכנס אתם למים לאורך כל האירוע מאחר והם ישמשו כצמידי זיהוי. לנוחיות המשתתפים, תתאפשר שמירת חפצים בסמוך לכל נקודת כניסה למים. החפצים ימתינו בחוף צמח, אבל חשוב לזכור שהשמירה מיועדת לחפצים קטנים ולא לתיקים גדולים.

סנפירים, רפסודות – רק תיכנסו | צילום: רון שלף

במתחם הסיום בחוף צמח יקבל כל משתתף משקה אנרגיה ולחמניה, חטיף בריאות ומדליה. פארק המים צמח יפעל ומשתתפי הצליחה ובני המשפחה שלהם יוכלו להיכנס אליו בעלות של 25 שקלים לבן אדם. בנוסף, כולם יוכלו ליהנות מאירועי המתחם שיכלול אקספו (עם הנחות למשתתפי הצליחה) ובמת הופעות. אז אם עדיין אין לכם תכניות לסוף השבוע של 15-16 בספטמבר, קחו בחשבון השתתפות באירוע היסטורי שכל ספורטאי בכל רמה יתגאה לקחת בו חלק. שלא תגידו שלא אמרנו לכם.

להרשמה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שי טנא הגיב:

    בסמוך לכל נקודת כניסה למים ניתן להשאיר חפצים (כפכפים, חולצה, מפתחות וכו') בשקית ניילון ממוספרת. החפצים ממתינים במתחם שמור בחוף צמח. אל תשכח את המספר שלך… שחייה נעימה!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג