מדוע קרוספיט חשוב לספורטאי סבולת?

האם שילוב אימוני קרוספיט בתכנית אימוני הריצה שלכם יכולים לסייע לכם להגיע אל המטרות מהר וטוב יותר? יצאנו לבדוק עם מאמן קרוספיט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין ספורטאי שלא רוצה לשפר את הישגיו, להיות מהיר, חזק ואולי אפילו לעמוד על הפודיום. ספורטאים משקיעים שעות רבות באימונים כדי לשפר עוד כמה דקות במרתון, או לדווש חזק יותר בעליה לנס הרים. ישנם ספורטאים שמתאמנים בחדר כושר וישנם כאלו שפונים דווקא לאימונים פונקציונליים דוגמת הקרוספיט.

מתאמן קרוספיט מבצע תרגיל דדליפט

צילום: pixabay

תתכוננו לעצימות גבוהה

בשנים האחרונות מועדוני הקרוספיט והאימונים הפונקציונליים בישראל ובעולם כולו חווים פריחה ושגשוג. ישנם ספורטאים שמתאהבים בקרוספיט ומנגד ישנם כאלו שרואים בו ענף של מרימי משקולות מגודלי שרירים. בואו נעשה רגע סדר מה הוא קרוספיט בכלל: הקרוספיט היא מתודיקת אימון שפותחה על ידי גרג גלסמן, מנכ"ל ומייסד המותג "קרוספיט", אשר ייצר תכנית עבודה החולשת על פני תחומי ספורט שונים ותוכננה לשפר את הכושר והבריאות. אימון קרוספיט משלב תרגילים שונים ומבוצע בעוצמה גבוהה. באימון קרוספיט תוכלו למצוא תרגילים השייכים לעולמות ספורט שונים כמו הרמת משקולות, ריצה, חתירה. "אימוני קרוספיט מבוססים על אימונים פונקציונליים משתנים כל הזמן ובעצימות גבוהה", מסביר פשה פשחודוב, מאמן קרוספיט מוסמך ואחד מהשותפים במועדון קרוספיט אבן יהודה, "בקרוספיט אימון אינו חוזר על עצמו, תעבור לפחות שנה שלמה עד שאימון מסוים יחזור שוב. האימונים הם בקבוצה כאשר כולם מבצעים את אותו האימון, כל אחד לפי המשקל, העצימות ורמת הכושר שלו. המטרה בקרוספיט היא כושר כללי", הוא אומר.

קרוספיט מתאים לאנשים שמחפשים להיכנס לכושר, החל מאימוני קרוספיט קידס לילדים ועד לגיל השלישי, "כיום משרד הבריאות ממליץ על אימוני התנגדות החל מגיל 6", מסביר פשה, "בקרוספיט אפשר להתאמן מגיל 6 ועד גיל 90, כמובן בהתחשב בעצימות ובמשקלים", בבוקס באבן יהודה אף מתאמנים ספורטאים מנבחרת ישראל בענפים שונים על מנת לשפר את הכוח והסיבולת שלהם, לדוגמה חברי נבחרת ג'ודו.

צילום: pixabay

את הפוטנציאל הגלום בקרוספיט לספורטאי אנדורנס ראו כבר בשנת 2007, שני ספורטאים, בריאן מקנזי, מרים משקולות ודג קטונה שהיה פעמיים אלוף מדינת קליפורניה ברכיבה על אופניים. הם הרכיבו יחד תוכנית אימונים בעצימות גבוהה עם נפח נמוך המשלבת תרגילי קרוספיט עם ספרינט, עבודה נגד השעון, ואימוני טמפו. האימונים בקרוספיט אנדורנס מקטינים כרבע מכמות הקילומטרים אותם צריך לרוץ בתכנית מרתון טיפוסית. את תכנית הקרוספיט אנדורס פיתח מקנזי בזמן שהתאמן לתחרות איירונמן בשנת 2004 וחש כאבים בברך. הוא החליף אימונים ארוכים שהיו לו עם תכנית אימון קרוספיט המשלבת 20 דקות ריצה. התכנית אותה עשה מקנזי הצליחה לו ואת האיירונמן הוא סיים בפחות מ-10 שעות אימונים בשבוע. אולם, ישנם מומחים ומאמנים שחוששים מאוד בתכנית זו של מקנזי בטענה כי היא אינה מכינה רצי מרתון כראוי לאתגר, בעיקר רצים חדשים כיוון שאינה מכינה אותם לזמן הממושך בו הם נדרשים לעמוד על רגליהם. לכן חשוב לבנות בסיס אירובי חזק ולחזק את שרירי הליבה באמצעות אימונים פונקציונליים.

למה קרוספיט חשוב לספורטאי סבולת לדעתך?
"הדבר קשור לאופי האימונים" , מסביר פשה, "מי שמתאמן לטריאתלון או ריצות ארוכות, אז האימון שלו בדרך כלל מורכב מאימוני סבולת. אימוני סבולת באים על חשבון אימוני כוח ובשלב מסוים הגוף מתחיל לפרק את השרירים ולכן חשוב לשמור על מסת השריר. כיצד שומרים על מסת השריר? בעזרת אימוני כוח. כמו כן אנו מוגבלים בכמות ייצור המיטוכונדריות בשריר, אלו האחראיות על הנשימה התאית, אם אנו רוצים להגדיל את כמות המיטוכונדריות בשריר, צריך להגדיל אותו. סיבה נוספת שבגללה מומלץ לבצע קרוספיט עבור ספורטאי סבולת הינה הגיוון. תמיד טוב ללמוד תנועות חדשות".

האם פגשת ספורטאי סבולת ששיפרו הישגים בעזרת קרוספיט?
"חד משמעית כן. הקרוספיט נותן מענה לכוח וזה בדיוק מה שחסר לרצים למרחקים ארוכים או טריאתלטים לדוגמה. בריצה מבצעים תנועות שחוזרות על עצמן וזה משעמם ולכן חשוב לפתוח ולגוון. אנחנו מבצעים תרגילים פונקציונליים שעובדים על מספר מפרקים העובדים על שרירי הליבה. אם נהיה חזקים בשרירי הליבה, נהיה חזקים גם בגפיים. בשרירי ליבה הכוונה לשרירי הבטן, בטן-גב, ישבן וארבע ראשי".

ישנם תרגילי קרוספיט מסוימים שמתאימים לספורטאי סבולת?
"כן, תרגילים פונקציונליים, אבל אין משהו ספציפי, פשוט חשוב לגוון ולעשות תרגילים מעולם הרמת המשקולות, חשוב לשמור על טכניקה וביצועים בגלל מורכבות התרגילים כדי לא לגרום לפציעות".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מכון כושר גוף ראשון http://www.goof1.co.il/ הגיב:

    כתבה יפה ומועילה

  • מוש הגיב:

    כתבה נחמדה שפותחת את הראש
    נשמח לקבל מיני תכנית אימונים לשלב אימון מרתון וקרוספיט עצמי בחדר כושר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג