לכל הכתבות של הטור דה פראנס 2017
1. מרסל קיטל עושה זאת שוב, הפעם כמעט לבדו (ללא עזרה משמעותית של חבריו לקבוצה) בחצי הקילומטר האחרון, ומנצח את שלב 6 בטרואה כמעט בנונשלנטיות. הניצחון האחרון של קיטל הביא אותו לשוויון עם אנדרה גרייפל בניצחונות שלב בטור דה פראנס.
צפו | תקציר קטע 06
2. פעמיים אחרי 2 ניצחונות השלב שלו השנה, ממרר קיטל בבכי. המראה של גרמני ענק, מלך הספרינט הנוכחי, בוכה כמו תינוק אחרי ניצחון שלב, מלמד עד כמה זה חשוב, קשה ולא מובן מאליו לנצח שלב בטור דה פראנס. תכל'ס, מי שבאמת צריכים לבכות הם יריביו. כי העליונות שקיטל מפגין כרגע בספרינט היא מוחלטת – עוד יותר אחרי הדחת סגאן והפרישה של קאוונדיש.
3. מארגני הטור ניסו להכניס "ארס אנטי פרום" למסלול הטור דה פראנס השנה. המסלול נבנה כדי לנטרל את יתרונותיו של פרום, ולהשאיר את המרוץ על הדירוג הכללי צמוד יותר עד היום האחרון.
4. אלא שבינתיים כריס פרום נראה כמי שלקח את הארס שהוחדר למסלול ומתחיל להפוך אותו לנסיוב. לא נראה שפרום מודל 2017 עומד לסבול מהפחתה במספר הסיומות ההרריות – להיפך. פחות סיומות בראש ההר עוד עשויות להוות יתרון דווקא בשבילו (אם כי אין לכחד שהפחתת מספר הקילומטרים בנג"ש בהחלט תעמוד לו לרועץ).
5. כך או כך, בתום שישה שלבים קבוצת סקיי מחזיקה את החולצה הצהובה שישה ימים. אם כך תכננו המארגנים להקשות על פרום ועל סקיי, אז ב-6 השלבים הראשונים התכנית כשלה כישלון חרוץ. מעבר לכך, יחס ההימורים על ניצחון של פרום בטור השתפר מ-1 ל-2.4 לפני הזינוק לטור, לרמה של 1 ל-1.5 היום. אתרי ההימורים הצרפתים רועדים מלשים נגדו כסף.
6. שווה לחזור לרגע לפאביו ארו שניצח בקטע 5 – ארו ברח והפער לזכותו גדל עד כ-33 שניות כשאף אחד לא רדף אחריו. כשהחל המרדף, הפער ירד ל-20 שניות (16 מדן מרטין). פרום אמר במפורש שהוא לא ספר את ארו, ולכן לא מיהר לרדוף אחריו. עכשיו תוקדש לאלוף איטליה יותר תשומת לב.
7. חובת ההוכחה היא על ארו, המטפס מסרדיניה, שדגל ארבעת המורים עם הבנדנות של סרדיניה מתנוסס על קסדתו (וזו ההזדמנות שלנו להראות את אחד הדגלים המדליקים בעולם).
8. עכשיו הגיע זמן להקדיש כמה מלים למסלול הטור דה פראנס השנה. משהו מוזר עבר על המארגנים כשתכננו אותו. שלבי המעבר רבים מדי ויותר מדי מהם במזרח הישנוני של צרפת. חסרים לנו שלבי המעבר על גדות האוקיינוס האטלנטי עם רוחות הצד שזורעות הרס בדבוקה ומנערות את הדירוג. איפה שלבי המעבר הצפוניים המפולפלים שמשלבים קטעים של דרכי אבנים רומיות עתיקות?
9. לא ברור גם למה בחרו המארגנים לדלג הלוך חזור ממזרח צרפת בטיסה לצד המערבי (כפי שיקרה מחרתיים), רק כדי לחזור ברכיבה מזרחה לאלפים?
10. מבלי להכיר את העובדות, התחושה העמוקה היא ששיקולים מסחריים הכריעו את השיקול המקצועי בבחירת המסלול. התוצאה היא מסלול טור שבינתיים, סובל ברובו מחוסר השראה, חוסר תהילה, חוסר במסורת וחוסר בזוהר. תוסיפו לכך גם שהדור החדש של הבארודרים עדיין לא רושם הישגים משמעותיים, ועל זה את הפרידה מסגאן וקאוונדיש בשלב 4, והצבע של שלבי המעבר בטור 2017 דהה. כמה חבל.