מארק מליאר: "תודה לחיילים ששומרים עלינו, בזכותם הצלחנו להתאמן"

השחיין הישראלי שזכה במדליית הארד במשחקים הפראלימפיים שיתף: "לא ידעתי לאן השנה הזאת תלך, האימונים היו שונים בגלל התקופה". המאמן יעקב בייננסון: "מקווה שזה ישחרר לו את הפקק"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק מליאר על הפודיום | צילום: לילך וייס רוזנברג

מארק מליאר זכה אמש (שבת) במדליית הארד במשחה ל-100 גב במשחקים הפראלימפיים והעלה את מספר המדליות של ישראל במשחקים לשלוש, מהן שתיים בבריכת השחייה. ההישג של מארק גדול שבעתיים מכיוון שבקמפיין האולימפי האחרון הוא עבר לדרגת נכות קלה יותר, כך שהדרך שלו למדליה הייתה מאתגרת יותר, אך הוא הצליח לעלות שוב על הפודיום, עם שיא ישראלי חדש של 1:07:42 דקות.

לכתבות נוספות בנושא:
מדהים: מדליית ארד למארק מליאר ב-100 גב במשחקים הפראלימפיים
עמי דדאון: "לשיר את התקווה בתקופה הזאת זה הכל בשבילי"
אלוף! עמי דדאון זכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים

"דבר ראשון, תודה לכל החיילים ששומרים עלינו", אמר מליאר לתקשורת בסיום המשחה: "בזכותם הצלחנו להתאמן, בזכותם אנחנו חיים, בנושא השחייה – היה קשה, האימונים היו קצת שונים בגלל התקופה, שינוי עומסים, ישר התחלנו חזק”.

מארק מליאר על הפודיום | צילום: לילך וייס רוזנברג

עוד הוסיף מליאר: “לא ידעתי לאן השנה הזאת תלך עם האימונים שעשינו, הקהל פה מדהים והייתה לי תחרות טובה. שמח על השיא ועל המדליה”

לגבי המשחה עצמו סיפר: "אני מתחיל לאט יותר בדרך כלל, הבעיה העיקרית שלי היא ברגליים, אז אין לי זינוק מתחת למים. זאת תכנית המשחק שלי, וזה עבד".

מליאר כזכור התחרה גם בטוקיו, שם זכה בשתי מדליות זהב ועוד אחד מארד. על ההשוואה בין התחרויות אמר: "מישהו ישראלי צעק ממש לפני הזינוק ושמעו. אחרי זה אמרתי על האולימפיאדה בטוקיו, שהרגישה כמו סתם תחרות בהקשר של הקהל. אני לא מסתובב עם הכובע של ישראל והבגדים בארץ, אבל פה כן כדי שתהיה תחושה של ייצוג. זה משהו מטורף".

מארק מליאר אחרי הזכייה בארד | צילום: לילך וייס רוזנברג

מאמן הנבחרת יעקב בייננסון, אמר: “כיוונו לתוצאה אפילו טובה יותר וזה נתן לנו את מדליית הארד שזה מאוד מאוד משמח ונותן צ'ופר לשחיין כמו מארק לשמח גם אותו וגם אותי במדליית ארד. אני מקווה שזה ישחרר לו את הפקק ובהמשך התחרות נראה תוצאות עוד יותר טובות ומשמחות, לי, לו ולכל עם ישראל”.

הנשיא יצחק הרצוג, שלא היה יכול לברך גם את עמי דדאון שניצח במהלך השבת, בירך: "'אני מקווה שכל ילד או מבוגר שרואה את זה עכשיו, שיותר קשה לו – יודע שיש תקווה. שיש אור בקצה המנהרה’. את הדברים המרגשים האלה אמר עמי דדאון, שחיין וספורטאי ענק, רגע אחרי שזכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בפריז אמש. יחד עם השחיין הנהדר מארק מליאר שזכה הערב במדליית הארד, הם גרמו לכל כך הרבה ישראלים להזיל דמעה ולהתרגש יחד איתם. עמי ומארק – הבאתם לכולנו הרבה אור, תקווה והשראה. גאים בכם!”.

מארק מליאר אחרי הזכייה בארד | צילום: לילך וייס רוזנברג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג