מאור טיורי: "קיזוז של 13 דקות זה שיפור אדיר והוא עדיין לא נתפס בעיניי"

אי אפשר שלא להתרשם מהנחישות והדרך הארוכה שעשתה האתלטית מאור טיורי בשנים האחרונות וכעת לאחר שהשיגה את הכרטיס לטוקיו במרתון היא מגיע לראיון בשוונג ואומרת: "עבדתי קשה בשביל זה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאור טיורי | צילום: Citizen59 מתוך ויקימדיה

ההתרגשות של מאור טיורי, 30, לאחר שהשיגה את הכרטיס לטוקיו בריצת מרתון, נראית למרחוק בכל המדיות העיתונאיות שהיא דיברה בהן. ואכן, אי אפשר היה שלא להתרשם מהנחישות והדרך הארוכה שהיא עושה בשנים האחרונות באתלטיקה. מאז המעבר שלה לבולדר קולורדו שבארה"ב שם היא מתאמנת אצל המאמן סטיב ג'ונס, שהוא שיאן עולם לשעבר במרתון, וניתן לראות את השיפור העקבי בשיאים האישיים שלה. טיורי היא אלופת ישראל בריצת 1500 מטר בין השנים 2011 ל-2015 ושיאנית ישראל לשעבר בריצת 5000 מ', וייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים של ריו 2016 ובאליפות העולם בלונדון 2017. באותה אליפות העולם באתלטיקה שנערכה בלונדון היא סיימה את ריצת המרתון במקום 63 בתוצאה של 2:49.45 שע'.

רשמה את הקיזוז המשמעותי בקריירה שלה השבוע. מאור טיורי בריו 2016 | צילום: Citizen59

עוד כתבות על מאור טיורי
מאור טיורי השיגה את הקריטריון האולימפי במרתון לטוקיו
מאור טיורי קבעה את הקריטריון האולימפי במרתון לריו
המטאור: שיא ישראלי חדש למאור טיורי ב-5,000

ביום ראשון האחרון היא רשמה את הקיזוז המשמעותי בקריירה שלה, לאחר שהורידה 13:17 דקות מהשיא האישי שלה במרתון וסיימה במקום השני הכללי מבין הנשים בזמן של 2:29:03 שע'. אם נחזור קצת אחרוה בזמן, במרתון הבכורה שלה שנערך באוטווה במאי 2016 היא קבעה תוצאה של 2:42:20 שע' ובכך השיגה את הקריטריון להשתתף במשחקים האולימפיים של ריו. את המרתון במשחקי ריו היא סיימה במקום ה-90 בתוצאה של 2:47:27 שע'. שיפור נוסף שלה היה כאשר קבעה באליפות העולם בחצי מרתון, שנערכה בפולין בשנה שעברה, שם סיימה במקום 53 עם שיא אישי חדש של 1:12:27 שע'.

מאור, קיזזת מעל 13 דק' מהשיא האישי שלך במרתון בצ'שייר. מה הביא אותך להישג הזה?
"אני חושבת שההתקדמות שלי היא תוצאה של תהליך ארוך ומכלול גורמים. השיא האישי שלי הוא מלפני חמש שנים, והמרתון האחרון שרצתי היה לפני ארבע שנים. מאז היו הרבה שינויים בדרך, שכללו מאמן חדש, תכנית אימונים חדשה, העלאת העצימות באימונים, עבודה ספציפית על כוח, התבגרות וההתקדמות שלי כאתלטית מבחינה מנטלית, רגשית ופיזית. הרבה מכשולים בדרך וכמובן אמונה עצמית ואמונה של הצוות המקצועי שלי בי. אני חושבת שכל הגורמים הנ"ל ביחד פלוס סבלנות עזרו לי להשיג את ההישג הזה. עדיין… 13 דקות זה שיפור אדיר, שעדיין לא נתפס אפילו לי".

"אני מתרגשת וגאה להשיג את הקריטריון האולימפי, לייצג את המדינה בטוקיו זה משהו שחלמתי עליו זמן רב", אמרה לאחר ההישג במרתון צ'שייר, "עבדתי קשה בשביל זה וחיכיתי לו הרבה זמן. עכשיו נותר לי להמשיך ולהתאמן קשה, זאת על מנת להגיע בכושר הכי טוב שאפשר לטוקיו". בנוסף לעיסוקיה הרבים, טיורי היא גם ספורטאית בסגל "אתנה טופ טים" שזו תכנית ייחודית לתמיכה בספורטאיות של הוועד האולימפי – היחידה לספורט הישגי, במסגרת המרכז הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה" במכון וינגייט.

באליפות העולם בלונדון 2017. מאור טיורי | צילום: TheDarkGoat

כיצד משפיע עלייך המרחק מהבית ומהמשפחה?
"לגור בחו"ל רחוק מהמשפחה, מהחברים ומהתרבות שלך עצמך אף פעם לא נהיה יותר קל האמת. אבל כרגע זה המקום הכי טוב מבחינת הקריירה שלי, זה איפה שהמאמן שלי נמצא ואיפה שאני נהנית לרוץ בו. אך זה כן מלווה בהרבה קשיים, כולל קשיי מזג אויר בחורף שאני לומדת להתמודד איתם".

כיצד נראה שבוע האימונים שלך ועל המעטפת המקצועית שסביבך.
"אני רצה כל יום, בערך 10 יחידות ריצה בשבוע ועוד שני אימוני כוח. המאמן שלי סטיב ג'ונס, הוא המאסטר מאחורי תכנית האימונים. בנוסף עובדים איתי הפיזיותרפיסט, מאט פרגוסון שגם נותן לי את התכנית לאימוני הכוח, הפסיכולוגית שלי ג'ולי אמרמן, הכירופרקט ד"ר ג'ון מינן והמסאז'יסטית אנאיס פארזד.

"הקבוצה שלנו היא קבוצה יחסית קטנה, רוב חברי הקבוצה הם גברים ואני בין שתי הנשים שכרגע מתאמנות באופן קבוע. אני רצה את רוב הריצות שלי לבד, אבל אנחנו נפגשים כקבוצה ביחד עם המאמן לאימונים העצימים ולריצה הארוכה ביום ראשון. החבר'ה מאוד חמים ואנחנו תומכים ועוזרים אחד לשני מתי שצריך. חשוב לציין שלכל חברי הקבוצה שלי, יש גם קריירה מחוץ לספורט ורובם גם בעלי משפחה. גם אני עובדת כחצי משרה ביח"צ".

סטיב ג'ונס, 65, המאמן המנוסה של טיורי הינו כאמור שיאן עולם לשעבר במרתון לאחר שקבע זמן של 2:08:05 שע' במרתון שיקגו 1984 ושבר את שיא העולם של רוברט דה קסטלה האוסטרלי ב-13 שניות. בשנה שלאחר מכן הוא עשה דאבל וניצח במרתון שיקגו ובמרתון לונדון. הוא המשיך באימוניו וב-1987 בבוסטון הוא הגיע שני כללי ושנה לאחר מכן השיג שוב את הזהב לאחר שהגיע במקום הראשון במרתון ניו יורק.

מה כולל התפריט התזונתי שלך לקראת תחרויות.
"התפריט שלי באופן כללי הוא מאוזן ובעל ערך תזונתי גבוה. אני מקפידה לאכול ולהחזיר נוזלים ישר אחרי אימון על מנת לעזור בהתאוששות. בעצימות שבה אני מתאמנת חשוב לי לקנות מצרכים מזינים שהם גם יותר טעימים לפי דעתי. אני מוסיפה לתפריט שלי ויטמינים ומינרלים לפי הצורך, אבקת חלבון ומקפידה על שתייה. לפני תחרויות בדרך כלל אני אוכלת אותו הדבר, אך לפני מרתון אני מתמקדת יותר בפחמימות בכמה ימים שלפני התחרות. בחצי שנה האחרונה התחלתי לעבוד עם התזונאית תמר אשלגי, שעזרה לי בין היתר עם אסטרטגיה תזונתית לפני ובמהלך המרתון הנוכחי".

מה הציפיות שלך מבחינת התוצאה שלך במרתון של טוקיו?
"עדיין קשה לי להגדיר ציפיות ומטרות לטוקיו, כי הכל עדין טרי. מה שאני כן יודעת הוא שאעשה הכל על מנת לייצג את מדינת ישראל ואת עצמי בכבוד".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג