למה בכלל לרוץ?

מצד אחד זה קשה ומעלה דופק, מצד שני זה הכי נגיש, פשוט ולא סתם כל כך הרבה אנשים מפתיעים את עצמם ונשאבים לזה. המאמנת יעל לביא מסבירה למה בעצם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עוד כתבות בסדרה: למה בכלל לרוץ? | איך מתגברים על האנטי כלפי הריצה? | איך עושים את הצעד הראשון בריצה?

ככל שיותר אנשים רצים, כך גם יותר אנשים שלא רצים שואלים את עצמם – למה בכלל לרוץ? האם גם אני צריך להצטרף לחגיגה? מרוצים, קבוצות ריצה, מדליות, תמונות בפייסבוק ומאות אלפי מכורים גורמים לאלו שאינם רצים לתהות על פשר העניין. למה כל כך הרבה אנשים קיבלו החלטה ביום בהיר אחד להתחיל לרוץ? בין אם זה לבד ובין אם בקבוצה – כולם היו פעם אנשים שלא רצו והפכו לרצים מן המניין. מצד אחד, נראה שכל כך הרבה אנשים מתמכרים לפעילות הזו, מצד שני, מי אמר שאם כולם הולכים אחרי העדר הדבר טוב ויועיל לי?

והכי חשוב, זה יגרום לכם לחייך | צילום: באדיבות יעל לביא

עוד כתבות בנושא 
5 דברים שלא מספרים לכם על ריצה בגיל מבוגר 
כל מה שצריך לדעת על ריצה במזג אוויר קר וגשום 
מדוע חשוב לבצע תרגילי טכניקה ואיך הם משפיעים על המהירות שלכם? 

בכדי להתחיל לרוץ ובטח להמשיך לרוץ לא צריך כשרון מיוחד או כוחות על. צריך רק לרצות להכנס ולהשאב אל עולם שגורם להרבה אנשים להיות מאושרים ובריאים יותר. אם אתם מתלבטים או שואלים את עצמכם למה בכלל לרוץ, אלו הסיבות

בריאות

בראש ובראשונה, ריצה היא פעילות אירובית בריאה. מחקרים מצביעים על כך שאפילו נפחי ריצה קצרים וקלים (למשל פחות מ-10 ק"מ בשבוע) מפחיתים בצורה משמעותית את הסיכון לתמותה מוקדמת ואלו שמתמידים לאורך שנים יחיו בממוצע שלוש עד שש שנים יותר לעומת אלו שאינם רצים. בנוסף, פעילות אירובית כמו ריצה תורמת רבות להפחתה בשומן העמוק, זה שעוטף את האיברים הפנימיים ומסכן אותם, את בריאותנו, וגורם לתחלואה רבה.

לשעוני דופק בשוונג-שופ לחצו כאן

שמירה על המשקל

שריפת הקלוריות בעת ריצה הינה מוגברת מאוד ביחס לכל פעילות אחרת שנעשה. ההוצאה הקלוריות בריצה מוערכת כמשקל הגוף כפול מרחק הריצה. לדוגמה: רץ השוקל 80 ק"מ ורץ 10 ק"מ ישרוף כ-800 קלוריות בריצה זו. לכן, אנשים שחשוב להם לשמור על משקלם ואולי אף לרדת במשקל בהחלט נעזרים בריצה למטרות של יצירת גרעון קלורי או שמירה על מאזן קלורי נטרלי באמצעות הריצה ובשילוב תזונה מאוזנת ומותאמת.

לא סתם כל כך הרבה אנשים בוחרים לעשות את זה | צילום: צלמי שוונג

שיפור משמעותי בכושר האירובי

ריצה, גם אם היא קלה, גורמת לנו להעלאת דופק בצורה משמעותית בשל ניתוק הגוף מהקרקע שוב ושוב. עליית דופק משמעותית שכזו קשה להשיג בפעילויות אירוביות אחרות, ולכן גם השיפור בסבולת לב-ריאה מזנק ככל שנתמיד בפעילות זו. כל זה תורם למערכת הקרדיווסקולרית (מערכת הלב וכלי הדם) וזאת בשל פעילות הלב הנמרצת בעת ריצה (קלה או מאומצת). רצים שמתחילים לרוץ ומתמידים בכך, יבחינו כי דופק המנוחה שלהם ירד פלאים עם השיפור בכושר, דבר המעיד על יעילות תפקוד הלב במנוחה.

פשטות ונוחות

ריצה היא פעולה בסיסית שדורשת לוגיסטיקה ועלויות מינימליות שלא קיימות כמעט באף פעילות גופנית אחרת. בשביל להתחיל לרוץ, כל מה שאתם צריכים זה נעלי ריצה בסיסיות וביגוד נוח. שאר האביזרים כמו ביגוד מנדף, כובעים, פאוצ'ים, שעונים חכמים ונגני מוזיקה, הם לגמרי תוספים ולא מחייבים אותנו בשביל להתחיל לרוץ ובטח לא בשביל להמשיך לרוץ.

למסלול הריצה אין שעות פתיחה, אין שעות סגירה, לא צריך מנוי כדי לרוץ בחוץ. לכן תוכלו לראות אנשים רצים במרחבים לאורך כל שעות היממה. בניגוד לפעילויות אחרות, מדובר בפעולה נגישה שניתן לבצע כמעט בכל מקום. בקרבת הבית, בחופשה, בעיר, בשטח, בעליות ובמישור.

לבד או בקבוצה

מה שיפה בריצה זה שניתן לרוץ לבד, ללא תלות באחרים ולהשקיע את זמן האיכות עבור עצמכם. רצים רבים יעידו כי הרעיונות הכי טובים וההחלטות הכי חשובות התקבלו במהלך ריצה שגרתית. למרות שהריצה היא פעילות אישית אנו רואים כי רצים רבים מעדיפים לרוץ בקבוצות. זה יכול להיות קבוצת חברים או קבוצת ריצה כך שהפעילות הופכת לחוויה חברתית לכל דבר.

קבוצת אנשים רצה

זה יכול להיות מאוד חברתי | צילום: thinkstock

טובה לנפש

בעת הריצה מופרשים כל הזמן אנדורפינים מהמוח אל הדם. הורמונים אלו מכונים גם הורמוני אושר. הם אלו שיוצרים אצל רצים תחושה של שמחה, הפחתת כאב, רוגע, שחרור, מצב רוח טוב, התרגשות ואופטימיות. תופעה זו נקראת "שמחת רצים" (Runners high) בשל ההרגשה המרוממת שמרגישים בסוף הריצה ורבים מהרצים מתמכרים לתחושה זו.

עכשיו שהבנו למה בכלל צריך לרוץ, נלמד בכתבות הבאות איך נכין את עצמנו מנטלית לקראת הריצה ואיך נתחיל לרוץ.



יעל לביא | מאמנת כושר וריצה "אימונעים"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שרון הגיב:

    הספורט הכי מדהים בעולם
    התחלתי מאפס בגיל 42 ואחרי שנה רצה כבר 10 ק"מ… שנאתי ספורט בעבר
    אין כמו ריצה והתחושה אחרי ומה שזה עושה לכוף ולנפש…
    רוצו לרוץ !

  • הילית שריקי הגיב:

    יעל לביא מאמנת מספר אחת כל מילה שלה ברזל , אני רצה 3 שנים אחרי כמה 10 עברתי לחצאים עשיתי בערך ששה כרגע באימונים למרתון ראשון חודש הבא בתדרוך ותוכנית של יעל לביא .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג