לכבוד יום הכלב הבינ"ל: 6 טיפים כדי לרוץ נכון עם הכלב שלכם

חברו הטוב ביותר של האדם יכול לפעמים להיות גם שותף נהדר לאימונים. אך האם כל כלב מתאים לכך, למה חשוב לשים לב, ואיך עושים זאת נכון? קבלו את העצות הטובות ביותר לפני ששמים רצועה ויוצאים לדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רץ עם הכלב | צילום: Shutterstock

היום (שני) 26 באוגוסט, חל יום הכלב הבינלאומי. מטרת היום היא בראש ובראשונה להכיר בקשיים שעוברים כלבי רחוב וכלבי עמותות ולעודד אימוץ כלבים. את היום החלו לציין ב-2004 בארה"ב, ומאז התפשט לכל העולם, וגם כאן לישראל רבות מהעמותות למען כלבים מציינות אותו בימי אימוץ ומבצעי גיוס תרומות.

לכתבות נוספות בנושא:
האולימפיאדה הפרטית שלי: על המסע המפרך ל-5 ק"מ הראשונים בחיי
חמשת הדברים שישדרגו את חווית האימון שלך
תופעה בסטראבה: רצים עם משתמש של מישהו אחר תמורת תשלום

לרגל היום, לפניכם שישה טיפים חשובים למי שרוצה לרוץ עם הכלב או הכלבה שלו. רבים עושים זאת כבר כיום, ואנחנו רואים בפארקים, בשבילים או סתם ברחוב – כלבים שרצים עם בעליהם. אם גם אתם רוצים להתחיל, בין אם עבורכם ובין עם עבור כלבכם. כדאי לכם לקרוא את העצות הבאות, כפי שהביא אותן ג'ון ברנס במגזין Runner's World:

1. ודאו שהכלב מתאים לפעילות
לא כל כלב יכול מבחינה פיזית לרוץ מרחקים ארוכים. מרבית הכלבים כיום הם מעורבים (והם גם לרוב חכמים ובריאים יותר מכלבים גזעיים). אם לכלב שלכם יש שורשים של גזעים כמו האסקי, גולדן רטריבר, קולי, רועה בלגי (מילנואה) וכנעני ארץ ישראל, הם כנראה יכולים לגמוע בקלות מרחקים ארוכים בקצבים יחסית מהירים, אבל לכל כלב תכונות משלו וחשוב שלא לגרום לו לבצע דברים שהוא לא מסוגל להם. לדוגמה, כלבים מגזעי גרייהאונד וסאלוקי הם ה"ספרינטרים" של עולם הכלבים, ומתאימים יותר למרחקים קצרים יותר. אצל גזעים פחוסי אף כמו פאגים, בולדוג צרפתי ושיצו, עדיף כנראה להימנע לחלוטין מלרוץ – במיוחד במזג אוויר חם יותר.

ודאו שהכלב מתאים לריצה | צילום: Martin dalsgaard from Pixabay

שנית, קחו בחשבון את גיל הכלב שלכם ואת מצב בריאותו. לא מומלץ לרוץ עם גורים, שהם יותר מועדים לפציעות. באופן דומה, ריצה עשויה שלא להתאים לכלבים עם בעיות מפרקים. אם אתם מחפשים לגרום לכלב שלכם לרוץ כדי לעזור לו להשיל כמה קילוגרמים, אבל הוא סובל מבעיות אלו, כדאי לבדוק תחילה עם הווטרינר שלכם, או להתחיל עם משהו עדין יותר על המפרקים שלו.

2. אל תנסו לשבור שיאים
אם אתם שואפים להגיע לזמן המהיר ביותר שלכם, אולי זה לא הרעיון הטוב ביותר לקחת אתכם את חיית המחמד. זכרו שאתם עדיין צריכים להרים אחריהם את הגללים, וכלבים אוהבים לעצור ולרחרח הרבה במהלך הטיולים, מה שיכול להיות בעייתי אם אתם שואפים לקצב גבוה. אתם צריכים להיות מוכנים להפסיק אם צריך. במקום זאת, ראו בריצה עם הכלב חביב מהנה בריא שאתם יכולים לעשות ביחד בנחת, ולאו דווקא אימון טמפו.

3. להתחיל לאט
אם אתם מחפשים להתחיל לרוץ עם הכלב שלכם, אל תקחו אותם ישר לריצה של 5 ק"מ. הייתם יכולים לדמיין את עצמכם עושים זאת אם מעולם לא רצתם לפני כן? כלבים, כמו בני אדם, צריכים להתאמן ולבנות את הסיבולת שלהם. התחילו ב-2-1 ק"מ בקצב קל וואם הכל הולך כשורה תוכלו להעלות את המרחק. עוד אפשרות, אם אתם עושים הקפות של מסלול מהבית שלכם, אתם יכולים פשוט לקחת את הכלב להקפה הראשונה, ואז להחזיר אותו הביתה ולהמשיך לרוץ, או ההפך – לאסוף אותם להקפה האחרונה כדי שיתנו לכם קצת עידוד.

4. אל תרוצו לפני שהם יכולים ללכת
במונחים של ריצה עם כלב ברצועה, אתם צריכים קודם כל לוודא שהחבר על ארבע יודע ללכת לצידכם (רגלי). אם אתם לא שולטים בהליכה לפני שאתם לוקחים אותם בריצה, זה עלול לגרום לאי נעימות, או גרוע מכך, לפציעות (שלכם או של הכלב).

הטריאתלט רועי זוארץ עם הכלב וואט | צילום: אביטל ליברמן

5. קחו את הציוד המתאים
כשזה מגיע לציוד, ישנם סוגים רבים של חגורות, קולרים ואביזרים שאתם והכלב שלכם יכולים ללבוש. צריך למצוא את החגורה שתרגישו הכי נוח להשתמש בה (בין אם חגורה הכרוכב סביב האגן, ובין אם כזו שאוחזים ביד) וגם תהיה נוחה עבור הכלב, ודאו שמה שמתאים לכם לא יגביל שום חלק מהתנועה הטבעית של הכלב בזמן הריצה. הקולרים עשויים להיות קשים על הצוואר שלהם, אבל רתמות מסוימות למעשה מגבילות את תנועת הכתפיים, אז הקפידו לעשות את המחקר על האפשרויות הטובות ביותר עבור הכלב שלכם. חשוב מאוד גם לקחת אתכם מים עבור הכלבים לדרך, או לתכנן היטב את המסלול כך שיעבור דרך ברזיות המותאמות גם לכלבים.

6. אל תדחפו אותם חזק מדי
חשוב גם לזכור שכלבים לא מזיעים דרך עורם – במקום זאת, הם מתנשפים כאמצעי להוריד את טמפרטורת הגוף שלהם. מאמץ קשה מדי עלול להוביל להיפרונטילציה ולקשיי נשימה, אז תנו לכלב שלכם לעצור מתי שהוא רוצה, ואל תנסו לדחוף אותם הלאה. אתה והכלב הם צוות עכשיו, ותצטרכו לשים לב לשפת הגוף שלו, מכיוון שהוא לא יכול להגיד לך מתי נמאס לו או קשה לו.

ריצה מהנה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אביב הגיב:

    ריצה עם כלב רוח זו הריצה האולטימטיבית, בדגש על כלב סאלוקי שבנוי לריצות ארוכות מאוד ובקושי מתאמץ. יש לי אחד כזה כבר 5 שנים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג