ליגת היהלום מגדילה את הפרסים הכספיים ב-2025 לגבוהים בהיסטוריה

אחרי עונה מוצלחת ומרתקת של אתלטיקה, הליגה מודיעה כי תגדיל את הפרסים הכספיים בכמעט שליש לעומת השנה החולפת, עם 9.24 מיליון דולר כספי זכייה. הליגה תיפתח בסין באפריל ותסתיים עם הגמר בציריך באוגוסט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מונדו דופלנטיס | צילום: Shutterstock

ליגת היהלום באתלטיקה זכתה בחודשים האחרונים, לפני ואחרי המשחקים האולימפיים בפריז, לפופולריות גבוהה במיוחד. כעת, הפופולריות הזו תתורגם גם למזומן עבור האתלטיות והאתלטים, כאשר הליגה הודיעה שתעלה את הפרסים הכספיים של הספורטאים מהעונה הבאה והם יהיו הגבוהים ביותר בהיסטוריה של הענף.

לכתבות נוספות בנושא:
האם שיטת הדירוג העולמית מסייעת לאתלטים הישראלים?
מהריצות להחזרת משפחתו ועד להיסטוריה בביגפוט: עומרי אלמוג בפודקאסט של שוונג
אינגבריגטסן: "21 ק"מ זה ארוך מדי, אני בהחלט לא מתכוון לנסות שוב בקרוב"

הסכום הכולל של פרסי הזכייה במהלך העונה יעלה ל-9.24 מיליון דולר. מדובר בסכום הגדול בכמעט שליש מהסכום השנתי ששולם בארבע השנים האחרונות, והוא כאמור הגבוה ביותר מאז השקת הליגה ב-2010. הסכום לעיל הוא סכום פרסי הזכייה בלבד, ואליו יש להוסיף סכומים נוספים המוענקים לספורטאים המובילים כדמי השתתפות ופרסום, כך שסך של כ-18 מיליון דולר יינתן לספורטאים במהלך עונת 2025, בנוסף למיליונים רבים נוספים המושקעים בשירותי ספורטאים כמו נסיעות, תחבורה, לינה ושירותים רפואיים ופיזיותרפיים.

סידני מקלכלין. יגרום לה לבוא יותר? | צילום: Shutterstock

בהתאם למבנה החדש, הסכום הכולל של הפרסים שיינתן בכל מפגש יהיה 500 אלף דולר בכל אחד ממפגשי הסדרה הרגילה, ו-2.24 מיליון דולר בגמר הליגה, שייערך השנה בציריך. הסכום הכולל של פרסים בכל מקצוע יהיה בין 30,000 ל-50,000 דולר במפגשי העונה הרגילה, ובין 60,000 ל-100,000 דולר בגמר. כמו בכל השנים האחרונות, פרסי הכסף כמובן שווים לחלוטין בין הגברים לנשים.

הליגה כוללת 15 מפגשים ב-13 מדינות על פני ארבע יבשות שונות. הליגה תיפתתח בשיאמן בסין ב-26 באפריל, ותסתיים ב-28 באוגוסט. השנה, אליפות העולם תיערך מאוחר מאוד בעונה ותיפתח ב-13 בספטמבר בטוקיו, כך שבניגוד לשנה האולימפית לא ייערכו תחרויות ליגה נוספות אחרי תחרות המטרה הגדולה.

יקוב אינגבריגטסן בליגת היהלום | צילום: Shutterstock

לפי הפרסום של הליגה, מאז 2010, הושקעו כ-270 מיליון דולר בספורטאים: 180 מיליון דולר בדמי פרסום ופרסים, וכ-90 מיליון דולר בשירותי ספורטאים. "ליגת היהלום 'וואנדה' מחויבת להעניק יותר תגמולים לספורטאים, ובו בזמן להבטיח את עתידה ארוך הטווח של הליגה, כדי שהיא תמשיך לספק תחרות חיונית לספורטאים לשנים רבות נוספות" אמר פטר שטסטני, מנכ"ל ליגת היהלום.

"בנוף המשתנה כל הזמן של עולם הספורט, המדיה והבידור, תמיד היינו בחזית החדשנות בספורט שלנו. עם סך של 32 מקצועות בכל עונה, אנו מספקים לספורטאים הטובים בעולם הזדמנות להתחרות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. הגעת מתמודדים מכ-100 מדינות כל שנה מאפשרת שידורי טלוויזיה ב-150 מדינות, מה שהופך את הליגה שלנו לעולמית ואוניברסלית באמת," הוא הוסיף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג