ליגת היהלום במונאקו: תוצאות מדהימות בריצות הבינוניות

ג'סיקה האל האוסטרלית המשיכה את הכושר הנהדר שלה ושברה את שיא העולם ב-2000 מ', ג'אמל סדג'אטי קבע את הזמן השלישי הכי מהיר אי פעם ב-800 ויאקוב אינגבריגטסן רשם את התוצאה השישית בטיבה בהיסטוריה ב-1500
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'סיקה האל, לאחר שבירת שיא העולם ב-2000 | צילום: מסך

מפגשי ליגת היהלום במונאקו מאירים פנים באופן קבוע לרצי המרחקים הבינוניים – וכך היה גם אמש (שישי) עם מספר תוצאות יוצאות דופן. ג'סיקה האל, שבתחילת השבוע קבעה את התוצאה החמישית בטיבה בריצת ה-1500, שברה את שיא העולם במרחק ה-2000 הלא אולימפי, כאשר עצרה את השעון על 5:19.70 דקות – שיפור של כמעט שתי שניות משיאה הקודם של פרנסין ניונסאבה מלפני שלוש שנים.

לכתבות נוספות בנושא:
בדרך להיות הגדול מכולם? גרנט הולוויי רוצה להשכיח את "המעידה" בטוקיו
איתות מפריז: שני שיאי עולם באתלטיקה בערב אחד בליגת היהלום
איפה ממוקמים האתלטים הישראלים ברשימות הכמעט סופיות לפריז 2024?

"זה היה מדהים, כשהייתי בהקפה האחרונה נשארתי לבד וכולם הריעו לי", אמרה בהתרגשות הרצה האוסטרלית שנמצאת בכושר הטוב בקריירה, "בהחלט הרגשתי ברגליים כל השבוע את הריצה בפריז (במפגש הקודם של ליגת היהלום). היעד שלי לעצמי היה להישאר חזקה, גם אם הרגליים יהיו כבדות. רצתי בקצב אחר עם רמת תשישות שלא הכרתי בעבר. אני בטוחה שיש נשים שיכולות לרוץ 5:19 גם, אבל לעת עתה, השגתי את מקומי בספרי ההיסטוריה. עבדתי קשה עבור השיא הזה".

גם ריצת ה-800 סיפקה איכות גבוהה במיוחד: ג'אמל סדג'אטי, שחמישה ימים קודם לכן קבע תוצאה של 1:41.56 בפריז, שוב שיפר את שיאו האישי, קיזז עשירית השנייה ועם זמן של 1:41.46, שבר את שיא ליגת היהלום של דייויד רודישה מפריז ב-2012 ורשם את התוצאה השלישית הכי מהירה בהיסטוריה. הרץ מאלג'יריה עוד רחוק משיא העולם של רודישה, אבל כעת רק הקנייתי ו-ווילסון קיפקטר האגדי לפניו ברשימת כל הזמנים – והוא בהחלט יהיה אחד השמות המעניינים על המסלול בפריז.

בריצת ה-1500 לגברים, יאקוב אינגבריגטסן קיזז כחצי שנייה משיאו האירופי עם 3:26.73 דקות – הזמן השישי בטיבו אי פעם. הנורווגי בן ה-23 זכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו והוא מסתמן כפייבוריט להגנה על התואר גם בפריז, כאשר נכון להיום, רק אסבל קיפרופ, ברנרד לגאט והישאם אל גורוז' קבעו תוצאות מהירות ממנו בהיסטוריה.

אחת הדרמות של הערב הגיעה בריצת ה-400 משוכות, שהציגה את המועמדים לעמוד על הפודיום בפריז: ראי בנג'מין האמריקאי עצר את השעון על 46.67 וסיים ראשון, שש מאיות לפני שיאן העולם קארסטן וורהולם מנורבגיה. אליסון דוס סנטוס הגיע שלישי בזמן של 47.18.

ב-110 משוכות, עם רוח פנים של 0.7-, גרנט הולוויי נשאר בלתי מנוצח מאז תחילת השנה עם 13.01 שניות, שבע מאיות לפני לורנזו סימונלי ותשע מאיות לפני קורדל טינץ'. הריצה שחתמה את הערב הייתה 100 נשים, שם ג'וליאן אלפרד מסנט לוסיה ניצחה עם 10.85, 14 מאיות לפני תמרי דייויס האמריקאית ודינה אשר-סמית' הבריטית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג