לונה צ'מטאי ניצחה במרתון פירנצה וקבעה את תוצאת השנה באירופה

הרצה הישראלית שלא מפסיקה להדהים חזרה למרחק המרתון וניפצה לרסיסים את השיא הישראלי כשקבעה זמן מדהים של 2:24:17 שעות וגם שברה את שיא המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בקיץ 2017 לונה צ'מטאי סלפטר רצה את המרתון האחרון שלה באליפות העולם באתלטיקה בלונדון וסיימה בזמן של 2:40:22 שעות שהיה קרוב מאוד לשיאה האישי. מאז היא עברה למרחקים קצרים יותר והחלה לעשות חיל. היום בבוקר (ראשון) היא חזרה למרתון לראשונה מאז אותה אליפות. החדשות הטובות הן שהיא הצליחה לשמור על גרף ההתקדמות שלה גם במקרה הזה. במילים אחרות, לונה צ'מטאי סלפטר המשיכה להדהים והפעם היא גם ניצחה בין הנשים במרתון פירנצה באיטליה, גם שברה את שיא המסלול וגם שיפרה את השיא הישראלי בלא פחות מ- 11:42 דקות עם תוצאה של 2:24:17 שעות.

יש לה הרבה סיבות להמשיך לחייך. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

המרתון בפירנצה הוזנק בגשם שוטף ובטמפרטורה של 13 מעלות, בסך הכל תנאים לא רעים עבור רצי מרתון בהתחשב בעובדה שלא היתה רוח והמסלול היה שטוח. ועם זאת, היו חששות מכיוון שבפעם האחרונה שצ'מטאי סלפטר רצה במרתון גשום זה היה במרתון טבריה שבו פרשה בסופו של דבר, וחוץ מזה גם מדובר בסוג של קאמבק למרחק המרתון אחרי תוצאות כל כך יפות דווקא במרחקים הקצרים יותר כולל זכייה באליפות אירופה בריצת 10,000 מטרים.

המטרה של צ'מטאי סלפטר לא היתה לשבור את השיא הישראלי של ילנה דולינין (2:35:59 שע') אלא לקבוע תוצאה שתהפוך אותה לשם שיכול להתמודד על מקום בצמרת באליפות העולם באתלטיקה שתתקים בספטמבר הבא בקטאר. בזכות התוצאה המדהימה שהיא קבעה היום, היא גם הפכה למרתוניסטית המובילה באירופה לשנת 2018 וגם ניפצה את השיא הישראלי לרסיסים וכעת היא מחזיקה בשיאי ישראל לנשים בכל ריצות הכביש.

כדי לשבור את שיא המסלול בפירנצה שנקבע בשנת 2002 ועמד על 2:28:15 שעות, צ'מטאי סלפטר היתה צריכה לפתוח את המרתון בקצב של כ-3:30 דקות לקילומטר. היא עשתה את זה יותר מהר, ופתחה בקצב של 3:26 דק' לקילומטר עליו היא היתה יציבה לגמרי בדרך לזמן של 34:37 דק' ב-10 קילומטרים ו-1:12:38 שעה בחצי המרתון. במשך כל הזמן הזה היא רצה לצד מספר רצים גברים ולצדה של גדמו גביינש האתיופית, אלא שאחרי חצי המרחק הישראלית הצליחה לפתוח עליה פער.

במצב הזה צ'מטאי סלפטר נותרה האשה היחידה בהובלה, והיא המשיכה לרוץ לצדם של כמה גברים. בהמשך הגשם נפסק, ואחרי הקילומטר ה-30 צ'מטאי הצליחה להגביר עוד יותר את הקצב ל-3:25 דקות לקילומטר, כך שתוצאה מהירה מ-2:25 שעות כבר נראתה באופק. היא הצליחה לשמור על הקצב המרשים הזה גם בין הקילומטר ה-35 לקילומטר ה-40. צ'מטאי סלפטר המשיכה במגמת ה"נגטיב ספליט" שלה גם במרחק שנותר ודהרה על קו הסיום בדרך לניצחון מדהים בזמן של 2:24:17 שעות.

צ'מטאי סלפטר שיפרה את שיאה האישי ביותר מ-16 דקות, היא גם שברה את שיא המסלול של מרתון פירנצה ביותר מארבע דקות, שיפרה את תוצאת השנה באירופה במרתון לנשים וכמובן שגם הבטיחה את מקומה באליפות העולם באתלטיקה שתתקיים בספטמבר בדוחא שבקטאר. השלב הבא עבורה, ככל הנראה, יהיה להתמודד מול הרצות הטובות בעולם באחד המרתונים הגדולים באירופה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רקפת בירמן הגיב:

    מלכה

    1. ניצ הגיב:

      נהדרת

  • ישראל הגיב:

    סליחה שאני שואל, מה ישראלי בשיא הזה?

    1. אני ואני הגיב:

      התחילה לרוץ כשכבר גרה בישראל, נשואה לישראלי, אזרחית (או בתהליך אזרוח), חייה כאן את חייה, מגדלת את ילדה ומרגישה שזה ביתה ומייצגת את ישראל בגאווה. לא מספיק ישראלי בעינייך?

  • דרור הגיב:

    מעניין לשמוע, במיוחד מהמאמן על שיגרת האימונים, תזונה, אימוני כח. נראה על פי התוצאות של 10K, חצי ומרתון שיש כאן הצלחה מרשימה למצות את מלוא הפוטנציאל במעלה כל המרחקים על פי הנוסחאות של JACK DANIELS. מעבר לשיפור המדהים בתוצאות, בתקופה קצרה יחסית. יש כאן הצלחה פינומנאלית !

    כל הכבוד! יישר כח!

  • שלמה הגיב:

    נכון שהיא ישראלית אבל ויש אבל
    תמיד רוצים לראות מישהו שהוא ישראלי מכאן.
    וכולנו זוכרים את נילי אברמסקי זהבה שמואלי ועוד רצות רבות וטובות אבל לצערנו לא כמו לונה

    1. יואב הגיב:

      המדינה הזאת היא מדינה של עולים ומהגרים עד שנת 1970 כמעט כל מי שזכה כאן באריזשהו ענף ספורטיבי, לא נולד כאן. אז אף אחד לא אמר מה ישראלי בו. גם אף אחד לא אמר מה ישראלי בעולה מאתיופיה שזכה במרתון. אם היא הייתה לבנה מרוסיה אף אחד לא היה שואל מה ישראלי בה. לטעמי יש בהערה הזאת סוג של גזענות מתחסדת.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג