לונה צ'מטאי סלפטר אלופת אירופה ב-10,000 מטר

הרצה הישראלית הדהימה על המסלול בברלין והובילה לאורך כל הריצה בדרך לניצחון משכנע. היא האתלטית הישראלית השנייה בהיסטוריה שזוכה באליפות אירופה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קראו גם: לקראת אליפות אירופה באתלטיקה
דיאנה ויסמן הודחה מאליפות אירופה
ראיון אישי עם לונה צ'מטאי-סלפטר בשוונג

לונה צ'מטאי סלפטר עשתה הערב (רביעי) היסטוריה כשזכתה במדליית הזהב בריצת ה-10,000 מטר באליפות אירופה באתלטיקה קלה המתקיימת בברלין. היא ניצחה בריצת הגמר בזמן של 31:43.29 דק', כאשר היא הובילה כמעט לאורך כל הריצה. צ'מטאי-סלפטר היא האתלטית הישראלית השנייה בהיסטוריה שזוכה באליפות אירופה אחרי אלכס אברבוך שעשה זאת פעמיים. כמו כן היא הרצה הראשונה שעושה זאת.

צ פ ו | הראיון הראשון לאחר הניצחון

צ'מטאי-סלפטר הגיע לתחרות הזאת כרצה עם התוצאה הטובה ביותר השנה, אבל ידעה שהקרב העיקרי שלה על התואר יהיה נגד אלופת אירופה הטורקיה יסמין קאן (קנייתית לשעבר) שגם התאמנה אתה לקראת האליפות. השתיים פתחו בקצב מהיר ולא נגררו לריצה טקטית. זה בדיוק היה התכנון של צ'מטאי-סלפטר ושל מאמנה ובעלה דן סלפטר לקראת האליפות הזאת.

היסטוריה. לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: צלמי שוונג

צ'מטאי-סלפטר וקאן ניסו להוביל לבדן את הריצה כשבחלקים מסוימים גם כאן הובילה, אבל אלינה רה הגרמניה נצמדה אליהן ולא ויתרה ובהמשך גם מראף באטה השוודית. בסופו של דבר קאן התעייפה באופן מפתיע ולא יכלה לשמור על הקצב של הרצה הישראלית. בחלקים האחרונים של הריצה רוב המתחרות של צ'מטאי-סלפטר איבדו את הקצב שלהן פרט לסוזן קרומינס ההולנדית, עוד אחת שהיתה פייבוריטית לניצחון. קרומינס ניסתה לאיים על צ'מטאי-סלפטר, שלמרות שתי הקפות אחרונות בקצב מצוין לא יכלה להיות בטוחה בניצחון שלה עד ליישורת האחרונה. בסופו של דבר היא חצתה את קו הסיום בתוצאה איטית ב-10 שניות משיאה הישראלי שנקבע לפני שלושה חודשים בלונדון, אבל עם הניצחון הגדול בקריירה שלה והגדול ביותר בהיסטוריה של הריצה למרחקים ארוכים בישראל. קרומינס סיימה שנייה בזמן של 31:52.55 דק' ובאטה השוודית שלישית (32:19.34 דק'). קאן אגב סיימה במקום החמישי בלבד.

צ'מטאי-סלפטר לא סיימה את חלקה באליפות וביום ראשון היא תתחרה גם בריצה ל-5,000 מטר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג