לונה סלפטר התפרקה בסיום: "כל כך גאה בעצמי, הוכחתי שהכל אפשרי"

אחרי שעשתה היסטוריה וסיימה תשיעית במרתון האולימפי בפריז, הישראלית לא הסתירה את התרגשותה: "זה היה הדבר הכי קשה שחוויתי אי פעם. הפציעה השפיעה מאוד, בשבועיים האחרונים כמעט החלטתי לחזור הביתה". וגם: האם תמשיך ללוס אנג'לס?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה סלפטר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לונה צ'מטאי סלפטר עשתה היום (ראשון) היסטוריה. הישראלית רשמה את ההישג הטוב ביותר לישראל במרתון האולימפי, כשסיימה תשיעית עם זמן של 2:26:08 שעות, והראתה שגם אחרי פציעה לא קלה ממנה סבלה השנה, היא עדיין בטופ העולמי.

לכתבות נוספות בנושא:
אדירה: מקום 9 ללונה סלפטר במרתון האולימפי, שיא אולימפי לסיפאן חסן
צפו: שיא אולימפי לשליחי ארה"ב ולקיפייגון, זהב לאינגבריגטסן, דרמה בגובה
טפרי: "לא עמדנו בציפיות שלנו, גאווה להניף את הדגל", איילה: "עשינו את המקסימום"

בקו הסיום, קרסה לונה אל הרצפה. הכאבים ברגל ליוו אותה בתקופה האחרונה, וניכר כי היא נתנה כל מה שהיה לה. לאחר מכן, הגיעה לעמדת הראיונות של ערוץ הספורט ובמהלך הראיון התפרקה לחלוטין בדמעות של התרגשות. "היה לי קשה מאוד באימונים, באתי בלי ציפיות", סיפרה סלפטר: "היה חם וקשה, אבל לא ויתרתי ואמרתי לעצמי להמשיך לא משנה מה מגיע, אני שמחה שסיימתי".

לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

עוד סיפרה על מהלך הריצה: "בהתחלה היה קצב איטי, אף אחת לא רצתה להוביל, אז הובלתי קצת כדי לא לקבל מכות בתוך הדבוקה. הרגל שלי כואבת כשאני מקבלת מכות קטנות בדבוקה. העליות היו החלק הכי קשה, וניסיתי לשמור על העמדה שלי עד הסיום. לא דמיינתי ולא היה לי בראש בכלל מה אני יכולה לעשות. התחלתי מאחור, הרגל שלי עוד כואבת, אז הייתי צריכה לקחת סיכון אחרת הייתי מפסידה. אני גאה בעצמי על זה שהצלחתי להוציא את המיטב מעצמי, הסיכון השתלם"

השנה הקשה והפציעה: "זה השפיע מאוד, היה מאוד קשה, בשבועיים האחרונים כמעט החלטתי לחזור הביתה מהמחנה אימונים, אבל אמרתי לעצמי שבמשחקים אתה אף פעם לא יודע מה קורה, אז הרמתי את הראש והתאמנתי. הבן שלי היה המוטיבציה שלי. אני גאה בו, הוא תמיד הגיבור שלי".

מאור טיורי ולונה סלפטר | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

בהתרגשות רבה היא שיתפה: "זה היה הדבר הכי קשה שחוויתי אי פעם, לא התחריתי בכלל השנה, ואני מאוד גאה במה שעשיתי, אני פשוט לא מאמינה. אני מקבלת כל כך הרבה הודעות מאנשים שאומרים שהם גאים בי לא משנה מה תהיה התוצאה, זה מאוד מרגש עבורי. הוכחתי לעצמי שהכל אפשרי".

כשנשאלה לגבי העתיד ואם תמשיך, ענתה בלי להסס: "כמובן, זה הכל בראש, ויש לי הרבה מזה, חושבת על לוס אנג'לס". והיא גם לא שכחה לפרגן למנצחת: "אני שמחה בשביל סיפאן חסן שזכתה בשלוש מדליות, לא ציפיתי שהיא תנצח, כל הכבוד לה".

איתי מגידי, מנהל מקצועי באיגוד האתלטיקה ומי שאחראי על תחום הריצות הארוכות, סיפר: אני מאוד גאה בה, היא עבדה מאוד קשה, פציעה קשה במרץ, השבתה, חזרה לא בכושר, לא ועדיין הרבה אמונה ועבודה קשה של הצוות. היא פרפורמרית, היא הבינה שלא ירוצו על תוצאה, ראתה שהגברים התחילו קצת יותר שמרני והיא הייתה שם ולא נתנה לאף אחד לחשוב שהיא לא בתמונה. היא סיימה בתוך העשירייה שזה מבחינתנו גם עמידה בציפיות וגם הוכחה שהיא בטופ העולמי"

לונה סלפטר ויעל ארד | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

ההבדל בין הדמעות לפני שלוש שנים לדמעות עכשיו: "הדמעות בטוקיו היו כואבות מאוד, כי היה לנו שם כמעט מדליה, דיברנו שאנחנו רוצים קלוז'ר, במשחקים שהיא יכולה, והיא עשתה את זה. והיא גם עם מוטיבציה להמשיך, שזה גם חשוב"

מאור טיורי, שסיימה במקום ה-49 וסוגרת גם היא הופעה שלישית במשחקים, סיפרה: "אני מתרגשת, היה מאוד קשה, אבל היה כיף. הכל היה קשה, היינו מאוד מוכנים, עשינו אימונים מאוד טובים לקראת המרתון ואני חושבת שזה השתלם לנו, הרגשתי מאוד חזקה בעליות ובירידות וברגע שהתחלתי לעקוף אנשים זה נתן מוטיבציה, ואף אחת לא עקפה אותי חזרה. זה גרם לי להרגיש שעשינו את ההכנה נכונה, זה היה מדהים, כל האנשים בחוץ, בטוקיו לא היה הרבה קהל, אבל היה מאוד קשה המסלול".

על לונה סיפרה טיורי: "אני ולונה כבר שלוש אולימפיאדות ביחד ומגיע לה היא עובדת קשה ויש לה הרבה כישרון ואני מאוד שמחה בשבילה, עבדנו קשה ביחד וכל עוד היא מרוצה ואני מרוצה אז אני שמחה". האם גם היא מתכננת להמשיך: ברור, אנחנו מכוונים ללוס אנג'לס, אי אפשר לדעת כמובן, אבל זו המטרה, אני הרגשתי שרק התחלתי".

מאור טיורי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

לונה סיפרה גם היא על שיתוף הפעולה: "כל הכבוד למאור, אנחנו עובדות יחד, היא מרימה אותי מאוד כי האימונים  שלי היו עם עליות וירידות. היא נתנה לי מוטיבציה כל הזמן באימונים. נקווה שתהיה לנו עוד רצה שלישית לשנה הבאה שנעבוד יחד בקבוצה".

טיורי אמרה בסיום: "אני רוצה לשלוח חיזוקים לעם ישראל, עשינו את זה בשביל כולם. בשבועות האחרונים קיבלנו כל כך רבה הודעות תמיכה וזה רק דירבן אותנו לעשות יותר טוב וזה היה משהו שחימם את הלב, ושמחה שיכולנו לייצג את מדינת ישראל, עם ישראל והעם היהודי כולו". סלפטר הצטרפה וסיכמה: "נלחמתי היום בשביל המדינה שלי"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג