כתב האישום הוגש: הנהג שדרס את גיא תימור ז"ל מואשם ברצח

הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד הנהג שפגע והרג את רוכב נבחרת ישראל: "רצח באדישות, הפקרה לאחר פגיעה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול ונהיגה ללא רישיון"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוכב האופניים גיא תימור ז"ל | צילום: תומר פדר, SportPhotography

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום חמור נגד נחמן חורי (21), הנהג שדרס למוות את רוכב נבחרת ישראל באופניים גיא תימור בתחילת החודש שעבר. על פי כתב האישום חורי נהג תחת השפעת סמים ואלכוהול וללא רישיון, והשתולל על הכביש על אף קריאות חוזרות ונשנות שיעצור.

לחורי יוחסו עבירות חמורות ורבות בכתב האישום, בהן רצח באדישות, הפקרה לאחר פגיעה, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול ונהיגה ללא רישיון.

לפי כתב האישום הנהג אף הפר את תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו על ידי בית המשפט לתעבורה בחיפה ונסע לחבר במושב בדרום, אצלו צרך אלכוהול וסמים מסוכנים. הוא מעולם לא הוציא רישיון נהיגה, ובכלל היה פסול מלקבל אחד כזה. לחורי עבר פלילי, ולאחרונה הוא שוחרר מעונש מאסר שריצה. בנוסף, יש נגדו שני תיקי תעבורה של נהיגה ללא רישיון בירושלים וחיפה.

בשבועות האחרונים קהילת הרוכבים כולה כואבת וזועמת בקריאות להאשים את הנהג בפוגע ברצח, והפרקליטות אכן עשתה זאת. כעת, נותר גם שאכן יורשע בעבירות המיוחסות שלו .מי שהגיעו לדיון היום בבית המשפט היו הוריו של גיא ז"ל, עינב ורן, כשהם לבושים בחולצות שחורות עליהן מתנוססת תמונת בנם המנוח עם הכיתוב "תסתכל לי בעיניים"

לפי הדברים שפורסמו בבקשה למעצר עד תום ההליכים שהוגשה, חורי התנדב להסיע שניים מחבריו, אך עשה זאת תוך נהיגה פראית במיוחד. הוא לא נעתר לבקשות חבריו לעצור וצעירה ששהתה ברכב אף התקשרה בבכי בבקשה שיבואו לאסוף אותה. עוד עולה כי במהלך הנסיעה הוא כמעט פגע במיניבוס עם ילדים שעמד בצד הכביש.

לאחר מספר בקשות נוספות מחבריו לעצור, ניצלו אלה את ההזדמנות וירדו מהרכב, אולם הוא המשיך בנהיגתו הפרועה. מהחקירה עולה כי הוא פנה לאחת הנהגות בדרך ואף אמר לה להזמין משטרה כי הוא "הורג אנשים", וכן איים על שתי נשים אחרות שיוציא את ה-M-16 שלו. בעקבות הדיווחים של הנהגים במקום, הגיעה ניידת משטרה וקראה לחורי לעצור, אך הוא התעלם והחל מרדף.

גיא תימור במרכז הפודיום | צילום: עופר עברי

במהלך המרדף, נכנס חורי לצומת נהורה ברמזור האדום ופנה שמאלה, סטה מנתיבו ופגע בעוצמה בתימור שרכב בשולי הכביש. גם לאחר הפגיעה, האיץ חורי והותיר את הרוכב על הכביש מבלי לעצור.  חורי הודה תחילה בחקירתו שצרך סמים ואלכוהול, אולם בהמשך שתק בחקירותיו.

לאחר הגשת כתב האישום מסרה עו"ד חן עסיס, מפרקליטות מחוז דרום: "הנאשם נהג בפראות, כאשר הוא מפר תנאי מעצר הבית שהוטלו עליו, ללא רישיון נהיגה ותחת השפעת אלכוהול וסמים ותוך שהוא מסכן את עוברי האורח והנהגים שהיו בסביבתו. התנהגותו המסוכנת גרמה לתאונה קטלנית ולמותו הטרגי של גיא תימור, רוכב אופניים שכל עתידו היה לפניו. מדובר על מקרה חמור שבו הצטברות הנסיבות החמורות הביאה את הפרקליטות להחליט להעמיד לדין בגין עבירת רצח. העובדה שהנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה לאחר הפגיעה ולא ניסה לעמוד על מצבו של המנוח או להזעיק עזרה מדגישה את אדישותו המוחלטת לחיי אדם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אא הגיב:

    האיש רוצח שפל שצריך לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח.

    1. ירון הגיב:

      פזורה? נחמן חורי השפל מקריית מוצקין. לא פזורה ולא בטיח. אין כאן שום "שריר". עם כל הזעם כנגד מעשיו העברייניים של החלאה והסיפוק העצובּ שמרגישים עם ההרשעה, אין בישראל כל הגנה וכבוד לרוכבי האופניים. הרוכבים כאן מופקרים, אין אכיפה והמגפות האנושיות האלה חופשיים להשתולל כאוות נפשם החולה. אם אינני טועה ישנו חוק שמחייב קבלני כבישים, לסלול מסלול לאופניים בטוח, לצידי כבישים חדשים. החוק, כמובן לא נאכף במדינה מקולקלת שכל מעיניה מופנים לשיקולים של הישרדות ונוער גבעות. גם במקרה הזה חלק נכבד מהאחריות היא של ממשלות ישראל.

      1. Itsik Heyman הגיב:

        הכל אמת עד לעניין החוק שמחייב סלילת נתיב אופניים. אין כזה. כיוון שהייתי מעורב מעט בדיונים הטכניים בנושא – הרבה לפני חקיקה, שזה כבר לימות המשיח, רק נהלים פנימיים – נת"י נמנעת כמו מאש מעיסוק ברוכבי אופניים. הנוהל שהוצע חייב סלילת נתיב *מעבר* למעקה הבטיחות ועוד במרחק בטחון ממנו! זו לא דאגה לבטחון הרוכבים כי אם הרחקתם מעין רואה, שלא "יפריעו" לנהגים. שים לב, שבמקומות בהם נסלל נתיב אופניים, הוא אכן מעבר למעקה הבטיחות, באופן שמונע גישה חופשית אליו מהכביש ולהיפך לרוכבים. כי זו מטרתו האמיתית – הרחקת הרוכבים מהכביש.

      2. Itsik Heyman הגיב:

        ובעניין הפזורה והסיפוק מההרשעה – זהו בדיוק שלהערכתי לא יורשע ברצח בכוונה תחילה. או שהפרקליטות ביוזמתה תפחית את ההאשמה, או שההגנה תשיג הפחתה בבית המשפט. קשה מאוד להרשיע ברצח בכוונה תחילה בתאונת דרכים, אפילו אם זה הרושם שנוצר בעינינו.
        לכן אני אומר שזו הצהרה ללא גיבוי מעשי, למרות שגם הצהרה כזו עדיפה על וויתור מראש. להצהרה כזו יש מניעים פוליטיים, אין שום כוונה לפרקליטות להצהיר על זכויות הרוכבים בכביש, כי אלו לא ממש מעניינים אותה. אבל מתוך שלא לשמה…

  • Itsik Heyman הגיב:

    למרות שיש לברך על עצם הפעולה ההצהרתית, שמגבה את הרוכבים, מרגיש מעט פופוליסטי. הפוגע הוא מהפזורה הבדואית, ויש רצון "לעשות שריר" נגדם. אין זה נהוג במקרים דומים להאשים ברצח בכוונה תחילה, מטעמי היכולת להשיג הרשעה בהאשמה חמורה כזו בתאונת דרכים, ולא אציין מקרים דומים בהם ההאשמה היתה "המתה בקלות דעת". סביר שהגנה מקצועית תשיג הפחתה בחומרת העבירה.

  • יוסי הגיב:

    בטוח שם כיפה הנבלה הזו שימות ביסורים

  • רן הגיב:

    מסכים שיהיה קשה להרשיע ברצח, אך לפחות שיקבל עונש מקסימלי (ללא רחמנות מצד השופטים) על הסעיף הנהוג של תאונת דרכים (לא כל כך בקיא במונחים המשפטיים). מקומו בכלא לשארית חייו!

  • רוכב הגיב:

    שום מילה על אחריות השוטרים מתודלקי האגו שבחרו לעשות מרדף על כביש ציבורי ובכך תרמו באופן משמעותי לתאונה הטרגית?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג