עולם הריצה מורכב ממוצרים מסחריים רבים שנוגעים יותר בפונקציונליות ופחות ברגש: החל מנעליים, דרך משקפי שמש מתאימים ועד לתוספי תזונה שונים. שני חברים, רועי פרג'ון ודביר תובל, החליטו לחשוב מחוץ לקופסה ולהציע לרצים ולרצות מוצר אחר שייגע להם בנקודה הרגישה ביותר: הלב.
"בתחילת הדרך עיצבתי את החולצות עבורי", מספר רועי. "עבדתי על העיצוב הרבה מאוד זמן עד שעשיתי משהו שאהבתי, פשוט וצנוע. הקווים שעל החולצה לא בצבעים צעקניים אלא בכאלה שמתאימים ליום יום. מדובר כאן במוצר מותאם אישית, כשאין חולצה אחת שדומה לאחרת, שממש נוגע ברגש אצל אנשים. אנשים שרכשו מאיתנו חולצות הגיעו עם סיפורים על כמה המרתון שהם רצו היה משמעותי עבורם או כל תחרות שעשו, והחולצה ממש נגעה בהם".
רועי ודביר, האחד רץ בכיר לשעבר והשני אתלט פעיל בהפועל תל אביב, השיקו בחודש נובמבר האחרון את Runline. מדובר במוצר שהוא שילוב של ריצה, טכנולוגיה ועיצוב, המאפשר לרוכש לזכור בצורה מיוחדת ריצות שהן משמעותיות בעבורו באמצעות הדפסת המסלול שרץ על גבי חולצה.
"המחשבה שעמדה מאחורי זה היא למצוא דרך להעביר את הריצה ליום יום", מתאר רועי. "וגם להציע משהו שמחזק את הזהות שלנו כרצים בצורה מאוד אלגנטית שהיא לא מדליה או נעל. אני הכנתי את זה לעצמי לתחרות אחת, ואז לאחרת, ומאוד נהניתי ללבוש את זה. ואז בדקנו ומצאנו שהרבה אוהבים את זה והיו שמחים ללבוש חולצה כזו".
"רועי בא עם הרעיון ואני התלהבתי", מודה דביר. "כאתלט מקצועי שמתחרה בארץ ובעולם יש לי הרבה רגעי שיא בקריירה ושיאים שאני חולם לשבור, ואני לא מוצא את הרגע להנציח אותם בצורה כזו שאומר לעצמי 'וואלה, עשיתי את זה'. אני קופץ מהר מאוד למטרה ולאימון הבא בלי לעצור ולחגוג את האירוע. אז יצרנו חולצה שאיתה אפשר ללכת יום אחרי התחרות לעבודה. אתה לא תלך עם המדליה שקיבלת או עם גופיית הריצה, אבל כן תלך עם חולצה מעוצבת באופן אסתטי שמציעה חיבור למסלול שרצת עם כיתוב עליה".
איך עובד התהליך מולכם?
רועי: "אנחנו יכולים לקחת כל מסלול שתועד בג'י.פי.אס, בין אם הוא בגרמין, בסטראבה, או בכל אפליקציה אחרת, כשיש אפשרות גם להעלות ישר את הקובץ GPX, ועליו יכולים להוסיף כל כיתוב שאנשים יבחרו. כל מה שצריך זה קישור לפעילות, משם אנחנו מורידים את הקובץ באמצעות הטכנולוגיה שלנו. יש אפשרות גם לקבל ישירות את קובץ הפעילות".
ומי מבחינתכם הוא קהל היעד?
"קהל היעד המרכזי הוא כל מי שרץ או מי שהריצה משמעותית בחיים שלו. עבור מי שיש לו זהות של רץ, אנחנו לא חושבים שיש מתנה יותר אישית. חצי מהרכישות שלנו זה אישה שקנתה לבעלה, או מתאמנים שקנו למאמנת. זו מזכרת אידיאלית לחבר קרוב או לבן משפחה שגם מגיעה ארוזה בצורה ייחודית".
עד כה מכרו ב-Runline מאות חולצות בעיצוב אישי דרך אתר האינטרנט של החברה או באמצעות חשבון האינסטגרם. החברה אמנם הייתה חלק מאירועי מרתון תל אביב וים המלח, אבל חלק הארי של הפעילות הוא באופן מקוון.
"יש פה סיפור שכל אחד חווה והחולצה היא הדרך לחזק את הזהות בריצה. אנחנו מציעים פה משהו שמאפשר לך להיות חלק מהזהות של הרצים והפירגון שאנחנו מקבלים עצום ויש המון התלהבות סביב החולצות", מגלה דביר. "היו כמה שהבאנו להם את החולצות והם שיתפו אותנו בסרטונים בזמן שחילקו למאמן הריצה שלהם שהתחיל לדמוע. זה היה מאוד מרגש. או מישהי שכתבה לנו שהיא נתנה לאבא שלה חולצה במתנה למרתון הראשון שהוא רץ בגיל 50. והיה לנו גם את המקרה של הטריאתלט חן יהלום ז"ל, שחבריו רכשו חולצות למשפחה שלו למזכרת, וגם מחלים מסרטן שהדפיס את מסלול המרתון שעשה אחרי שהחלים".
מה החזון שלכם להמשך?
רועי: "אנחנו עובדים על תוכניות להתרחב לארה"ב וכבר מכינים את התשתית לשיווק שם. השוק גדול הרבה יותר וזו הייתה השאיפה מלכתחילה. וגם להוסיף מוצרים חדשים לקהל היעד שלנו. חלק מהחזון שלנו הוא גם שכל אחד יוכל להיכנס לאתר שלנו ולעצב לעצמו את החולצה עד הסוף. אנחנו עובדים על זה מאחורי הקלעים".
לפרטים נוספים כנסו לאתר Runline
בשיתוף Runline