רק אתמול (חמישי) כיכב כריס פרום בסרטון יפהפה ברחבי ישראל שהפיקה ישראל פרמייר טק בשיתוף משרד התיירות לקידום ישראל בעולם, אולם נראה שמתחת לפני השטח, היחסים בין אחד הרוכבים הגדולים בדור האחרון, שנותר מחוץ לסגל לטור דה פראנס, לקבוצתו הישראלית, לא טובים כפי שהיו.
הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס צוטט באתר החדשות Cycling Weekly וסיפק כמה אמירות שערורייתיות למדי לגבי מי שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס, וגם בג'ירו ובוולטה, בטענה שהוא "ממש לא" שווה את הכסף (Value for Money בשפת המקור) מאז הוחתם בקבוצה ב-2020.
לכתבות נוספות בנושא:
21 קטעים של מרוץ חד יומי, או: מה לעזאזל קורה השנה בטור דה פראנס? האזינו
טור דה פראנס 2023, קטע 12: פתיחה כאוטית, ניצחון באסקי ועוד טופ 10 לקבוצה הישראלית
המסע הישראלי שלו: צפו בכריס פרום כפי שמעולם לא ראיתם
"איך אנחנו יכולים להגיד שהוא שווה את הכסף?" אמר אדמס בהתייחסו לרוכב המעוטר בן ה-38: "החתמנו את כריס כדי שיהיה המוביל של הקבוצה בטור דה פראנס, והוא אפילו לא כאן, אז זה לא יכול להיחשב כנותן תמורה לכסף… כריס הוא לא סמל, הוא לא כלי ליחסי ציבור… אז לא, אני לא יכול להגיד שהוא שווה את הכסף, לא".
עוד הוסיף: "לקחנו כאן סיכון כפול, הסיכון בהחלמה מהפציעה הקשה שעבר, והסיכון של הגיל המתקדם שלו. כריס תמיד הרגיש שהוא רוכב צעיר, והוא לא התחרה הרבה. הוא התחיל מאוחר, התחרה כמעט רק בגרנד טורים ולוח השנה שלו היה די מוגבל, הוא האמין בעצמו כמו כשהיה צעיר יותר. מתוך כבוד לפציעות שלו, היינו מאוד חדשניים בדרך החזרה שלו. שלחנו אותו למרכז רד בול בלוס אנג'לס, הוא עבד עם מומחים מיוחדים מדהימים כדי לשקם את הרגליים שלו. היכולת שלו כיום לדעתי לא קשורה בכלל לפציעה שעבר, גם הוא לא משתמש בזה כתירוץ יותר".
"לקחנו סיכון כאמור, אבל החתמנו את רוכב הגרנד טורים הכי טוב של דורנו, והייתי מוכן לקחת את הסיכון הזה כי היינו קבוצה קטנה ובין לילה רצינו להפוך למועמדים לזכייה בטור. בהחלט העלינו את הפרופיל התקשורתי שלנו, אבל זה ממש לא היה תרגיל יחצ"ני, באמת רצינו להחתים מישהו שרלוונטי למאבק על הדירוג הכללי בטור, וזה לא קרה".
על פי הערכות בעולם, פרום מרוויח בישראל פרמייר טק 5.5 מ' אירו לשנה, כאשר כעת תמה שנתו השלישית בחוזה. למען ההשוואה, לפי פרסום לגבי שכר הרוכבים בעולם בשנת 2022, מדובר בחוזה השני בגובהו בעולם האופניים בשנה זו, אחרי טאדיי פוגצ'אר, אלוף הטור ב-2020 ו-2021, שהרוויח בקבוצת UAE כ-6 מיליון אירו. גם פיטר סגאן הרוויח בשנה שעברה כמו פרום, 5.5 מיליון בקבוצת Total Energies, יותר מאלוף הטור דה פראנס באותה שנה יונאס וינגגור, וכן וואט ואן ארט, גריינט תומאס ופרימוז' רוגליץ'.
אדמס אמר במסיבת עיתונאים לפני תחילת הטור דה פראנס ש"כל עוד פרום רוצה ומוכן לעבוד קשה, והוא עושה את זה, יש לו מקום שמור בקבוצה". גם כעת מתעקש אמדס כי אם פרום ירצה בכך, הוא ימשיך, זאת על אף שחוזהו מסתיים בתום העונה הנוכחית: "הבטחתי לכריס שהוא יוכל לפרוש בקבוצה שלנו, אז כשהוא יחליט בכך, זה יהיה בתנאים שלו". פרום בחר שלא להגיב לדברים של אדמס בשלב זה.
אמירה דוחה של עשיר.
כמה פרום עשה אצלו? 5.5 מיליון יורו בשנה לשלוש שנים? בחור שקט שגם ידע לנצח 4 פעמים טור דה פראנס ועוד 3 גרנד טורים, וגם לנהל משא ומתן.
אמירה אומללה. אדמס יכל לנסח חוזה אחר, שהיה תלוי יעדים. הוא יכול להאשים רק את עצמו. חבל לסיים כך, מה גם שזה לא יוסיף למעמדה של הקבוצה ה״ישראלית״…
בתכלס צודק. מקצועית פרום לא תרם שוב דבר לקבוצה.
בלי לזלזל בעבר המקצועני שלו ובהישגים המדהימים, אחרי התאונה הוא פשוט לא חזר לעצמו. הוא מוסיף כבוד ותהילה לקבוצה אבל כרוכב הוא הרבה מעבר לשיא שלו. הוא בהחלט לא שווה 5 מליון אירו לעונה. את הכסף הזה יכלו להשקיע ברוכבים צעירים מבטיחים