"כמו באצטדיון כדורגל": לאון מרשאן רכב על גלי האהדה בדרך לזהב

השחיין בן ה-22 זכה לתמיכה מדהימה מ-17 אלף מקומיים ביציע, ברח מוקדם ליריביו וקבע שיא אולימפי של 4:02.95 דקות: "רגע יפהפה עבורי". טורי האסק וגרטשן וולש חגגו יחד אחרי פוטו פיניש דרמטי, אדם פיטי בכה "דמעות של אושר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאון מרשאן חוגג על הפודיום | צילום: מסך

הצגת הגמרים ביום השני בבריכה בפריז דמתה לרגעים לגמר מונדיאל: 17 אלף צופים הרעידו כל פינה בארנה, הגבירו את הווליום עוד יותר בכל פעם שלאון מרשאן הוציא את הראש מהמים – ולבסוף חגגו איתו מדליית זהב ראשונה במשחקים האולימפיים, לאחר אחד המשחה המהירים בהיסטוריה.

לכתבות נוספות בנושא:
הישראלים ביום התחרויות השלישי בפריז 2024: רגע האמת של גורבנקו
דניס לוקטב עלה לחצי הגמר האולימפי ב-200 חופשי, גורבנקו עלתה ונמחקה
טיטמוס "חיה את החלום": "אני עדיין אותה ילדה מטזמניה"

השחיין הצרפתי בן ה-22 לא הותיר סיכוי לאף אחד, היה בקצב של שיא עולם עד הבריכה האחרונה ולבסוף קבע שיא אולימפי של 4:02.95 דקות. "זה הרגיש כמו איצטדיון כדורגל", הודה בסיום קרסון פוסטר האמריקאי שהסתפק בארד, אחרי טומיוקי מטסושיטה היפני. "זה היה מטורף", אמר מרשאן עצמו, שהגדיר את האווירה: "הרבה מעל לציפיות שלי".

"לא עצרתי אפילו לרגע בארבע הדקות האלו, נתתי את ה-100% שלי לאורך כל הדרך", סיפר הצרפתי, "ניסיתי לשבור את השיא, אבל הבנתי שאני הרבה לפני כולם אחרי סגנון החזה. המטרה שלי הייתה לשבור את שיא העולם הערב, הרגשתי טוב מאוד ואני בכושר נהדר. אחרי 50 האחרונים, ממש קיבלתי תמיכה מהקהל שעשה המון רעש. ידעתי שאני מקדים את כולם ושאני הולך להיות אלוף אולימפי, זה היה רגע יפהפה עבורי".

הדרמה הגדולה של היום הגיעה בגמר ה-100 פרפר: גרטשן וולש הובילה כמעט לאורך כל המשחה, אלא שממש במטרים האחרונים הצליחה טורי האסק להקדים אותה בזמן של 55.59 שניות – ארבע מאיות לפני בת ארצה וחברתה מאוניברסיטת וירג'יניה, שהסתפקה בכסף. למרות המהפך המאוחר, השתיים היו אחראיות לעוד רגע אולימפי נהדר, כאשר התחבקו ארוכות מיד בסיום – וגם יצאו מחובקות מהבריכה.

"אני ממש בהלם כרגע", אמרה האסק, "אני מאושרת שאנחנו הולכות לעמוד ביחד על הפודיום. אני אסירת תודה על היותי כאן, ולעשות את זה ביחד עם גרטשן זה בכלל מדהים. עשיתי דרך ארוכה, קיבלתי המון תמיכה ואני מכירת תודה לכל מי שעזר לי".

רגע אנושי גדול נוסף היה ב-100 חזה, כאשר מי שגנב את ההצגה היה דווקא הזוכה במדליית הכסף. אדם פיטי הוביל בשלבים ארוכים ונראה בדרך לניצחון, אך פיספס זכייה שלישית ברציפות אחרי ריו וטוקיו על שתי מאיות בלבד לניקולו מרטיננגי האיטלקי. הבריטי היה נרגש מאוד, לא הסתיר את הדמעות וגם סיפק הסבר מרגש: "אלו דמעות שמחה, אני לא עצוב בכלל. אני שמח שהאדם הנכון ניצח. המדליה לא מגדירה אותי, אלא הלב שלי ומה שזה גרם לי להרגיש ולהוציא מעצמי. הספורט הזה שבר אותי, אבל גם נתן לי חיים. אני שמח לעמוד פה עם לב מאושר וזה מה שחשוב".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג