כמה קלוריות אנחנו ממשיכים לשרוף לאחר האימון?

אחרי שהתייחסנו לחישוב שריפת הקלוריות באימון עצמו, נשאלת השאלה כמה אנחנו ממשיכים לשרוף בעקבות אפקט האימון? התשובה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכתבות הקודמות התייחסנו לכך שאנו כבני אדם עדיין כפופים לחוקי התרמודינמיקה, והשמנה נקבעת לפי צריכת האנרגיה פחות הוצאת האנרגיה ללא גורמים קסומים, ושהוצאת האנרגיה בריצה גדולה משמעותית מבהליכה. כעת נשאלת השאלה "מה עם שריפת האנרגיה המוגברת בהמשך היום?".

עוד כתבות בנושא 
האם באימונים בחום אנחנו שורפים יותר אנרגיה?
מה עושים עם כל הזיעה לאחר הריצה?
האם יש הבדל בין ריצה על מסילה לריצה בחוץ?

ובכן, ברור שיש שריפת אנרגיה מוגברת בהמשך היום, במיוחד אחרי אימונים עצימים. המדענים אפילו נתנו לה שם "צריכת חמצן מוגברת לאחר פעילות" או EPOC. כדי להבין את המשמעות האמיתית של EPOC על המאזן האנרגטי אנו ננקוט בשיטה המדעית, ולא נסתפק בלהגיד שהוא קיים, אלא נכמת אותו.

פנייה מהירה למחקרים מגלה כי האפקט של EPOC במהלך 24 השעות שלאחר האימון, אפילו באימונים עצימים מאוד כמו HIIT, מגיע ל-7 עד 13 אחוזים מהאנרגיה שהוצאה בזמן הפעילות. מספר יפה, אבל בואו ונטחן אותו עוד רגע. אפילו נהיה נדיבים במיוחד ונניח שה-EPOC של פעילות בעצימות מתונה יותר שניתן להחזיק למשך שעה לפחות, מגיע ל-15%.

עכשיו ניקח בתור דוגמה ספורטאי שעושה אימון רציף של שעה ומוציא את מירב האנרגיה שהוא יכול בשעה זו. עבור מרבית הספורטאים החובבים יהיה מדובר ב-700 עד 900 קלוריות (לגברים), וברוח הנדיבות נעגל ל-1,000. חישוב קצר יגלה שאפילו בתנאים נדיבים אלו, ה-EPOC מסתכם ב-150 קלוריות. מספר נחמד, אבל ממש לא משנה את התמונה הכללית.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג