שיא אולימפי לאוקלהאן, זהב ראשון למקינטוש וניצחון דרמטי לפופוביץ'

ערב נטול ישראלים, אך גדוש בגמרים מרתקים בבריכה האולימפית! אוקלהאן הקדימה את טיטמוס ב-200 חופשי, מקינטוש להטה ב-400 מעורב אישי והרומני ניצח בקושי את ריצ'רדס. סיכום ערב גמרים משובח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאמר מקינטוש | צילום: Shutterstock

הצגת הגמרים השלישית של תחרויות השחייה האולימפיות בפריז 2024 נערכת בשעה זו ב"לה דפאנס ארנה" בנאנטר. אמנם הערב אין נציגות ישראלית, אולם יש שלל אירועים מרתקים, בהם הגמרים ב-400 מעורב אישי נשים, 200 חופשי לגברים ולנשים, 100 גב גברים, 100 חזה נשים. כל הדיווחים החיים מהבריכה כאן לפניכם:

גמר 400 מעורב אישי נשים
לצערנו ללא אנסטסיה גורבנקו, אך עם סאמר מקינטוש השליטה הבלעדית במשחה שרצתה זהב אולימפי ראשון בקריירה. הקנדית בת ה-17 פתחה מהר מהרגע הראשון עם 58.50 שניות אחרי הפרפר, כשרק קייטי גריימס האמריקאית עוד בטווח ראייה 1.35 שניות אחריה. בגב הפער רק הלך וגדל כשמקינטוש הייתה מהירה לפרקים מקצב שיא העולם ובחצי המרחק הסתובבה על 2:05.59 דקות, כשגריימס עם 2:07.15 דקות.

אחרי החזה הפער גדל עוד יותר ועמד כבר על כמעט 5 שניות, גם אם לא בקצב השיא העולמי, ועד הסיום היא שייטה לזהב הבטוח ללא קושי כשהיא עוצרת את השעון על 4:27.71 דקות, 3.33 שניות לאט משיאה העולמי. גריימס כצפוי זכתה בכסף עם 4:33.40 דקות וביצוע מרשים משלה. אמה וויאנט, אמריקאית נוספת, קטפה את הארד עם 4:34.93 דקות ובפעם השנייה ברצף תעמוד על הפודיום האולימפי, לאחר שעקפה ב-100 האחרונים את פריה קולברט הבריטית.

גמר 200 חופשי גברים
דרמה ענקית באחד הגמרים הצמודים בתחרות עד כה. דויד פופוביץ' היה הפייבוריט הגדול, אולם זה כלל לא היה קל עבורו. דווקא לוקאס מרטנס האלוף מהמרחק הכפול היה זה שנתן את הטון ופתח ראשון אחרי 100 מטרים, אולם נחלש בהמשך ובבריכה האחרונה קיבלנו קרב מרובע ממש עד הנגיעה. פופוביץ' הגיע מאחור, ובזכות סיומת מהירה במיוחד ניצח עם 1:44.72 דקות, רק שתי מאיות לפני מת'יו ריצ'רדס הבריטי, 7 מאיות לפני לוק הובסון האמריקאי ו-15 מאיות לפני דאנקן סקוט הבריטי, שנותר מחוץ לפודיום. הרומני מעניק מדליה ראשונה למדינתו בבריכה מאז 2004, על אף זמן איטי יותר מאשר קבע בחצי הגמר, וינסה גם להשלים דאבל עם ה-100 בהמשך התחרות.

חצי גמר 100 גב נשים
שתי שחייניות ירדו מגבול 58 השניות בדרך לגמר – רייגן סמית' שיאנית העולם האמריקאית עם 57.97 שניות, וקיילי מקיואן האוסטרלית עם 57.99 שניות. גם קת'רין ברקוף, יונה אנדרסון, קיילי מאס, אינגריד ווילם ושתי הצרפתיות בריל גסטלדלו ואמה תרבו העפילו, במה שיהיה גמר של 8 שחייניות מארבע מדינות.

גמר 100 גב גברים
עוד גמר צמוד ומותח במיוחד. ג'יאאו שו הסיני פתח מהר מכולם, כשראיין מרפי הסתובב שני בחצי המרחק ושיאן העולם תומאס צ'קון רק שלישי. אולם את הכסף סופרים במדרגות, או במקרה הזה, בנגיעה האחרונה, והיא הייתה כולה של האיטלקי, שסגר על 26.90 את ה-50 השני בדרך לניצחון בזמן של 52.00 שניות, 32 מאיות לפני שו, כשמרפי שוב מסתפק בארד עם 52.39 שניות. היווני אפוסטולוס חריסטו נותר מחוץ לפודיום על חודן של שתי מאיות בלבד. פיטר קואטזה הדרום אפריקני שהגיע חמישי קבע שיא יבשתי עם 52.58 שניות.

גמר 100 חזה נשים
המון דמעות בתום הגמר המרתק הזה, בעיקר של אושר. צ'יאנטינג טאנג הסינית פתחה בקצב מסחרר את ה-50 הראשון והסתובבה על 29.94 שניות, מהר ביותר מחצי שנייה מכל השדה. אלא שהיא שילמה על זה בחצי השני, ובעיקר ב-10 המטרים האחרונים. טטיאנה סמית' (לשעבר סקונמייקר) שהסתובבה רק רביעית, סגרה פשוט נהדר, עקפה אותה רגע לפני הנגיעה וניצחה עם 1:05.28 דקות, 26 מאיות לפני הסינית. מונה מקשארי האירית קטפה את הארד עם 1:05.59 שניות, על חודה של מאית לפני בנדטה פילאטו ושיאנית העולם לילי קינג, שסיימו יחד במקום הרביעי.

גמר 200 חופשי נשים
ערב גדוש בגמרים, אבל כנראה שאת הטוב ביותר שמרו לסוף! כולם ציפו לדו קרב כל אוסטרלי בין אריארן טיטמוס, שכבר ניצחה ב-400, למולי אוקלהאן חברתה לקבוצה ולנבחרת. מי שפתחה מהר יותר משתיהן הייתה שיבון הוהי מהונג קונג, שהייתה ראשונה גם בפנייה ל-50 המטרים האחרונים. אלא שיציאה תת מימית אדירה של אוקלהאן בבריכה האחרונה הזניקה אותה למקום הראשון והיא ניצחה עם שיא אולימפי חדש של 1:53.27 דקות, שיפור של 23 מאיות לשיא של טיטמוס עצמה מטוקיו. טיטמוס הסתפקה הפעם בסגנות עם 1:53.81 דקות והוהי זכתה בארד עם 1:54.55 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג