כיצד משפיעה הקורונה על תחרויות איש ברזל בעולם?

מה המשמעות של ביטול תחרויות איש ברזל וכיצד מושפעים מכך המתחרים וההפקה? ראיון עם יו"ר צ'אלנג' העולמי שמספר כיצד המצב הנוכחי השפיע על התחרות והאם הוא צופה מגבלות חדשות על המתחרים או הצופים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שנה של אימונים מפרכים נקטעה ברגע. מה עושים? איך ממשיכים להתאמן לקראת הבלתי נודע? איך משמרים את היכולת הפיזיולוגית שבנינו ועוד נבנה לקראת תחרות המטרה שלנו? המתאמנים שלי, שרבים מהם ספורטאי סבולת ביניהם אנשי ברזל, טריאתלטים ומרתוניסיטים, וכטריאתלטית ומרתוניסטית בעצמי, שכמו רבים מאיתנו תכננה להתחרות בתחרות איש ברזל בקיץ הקרוב, חשבתי שיהיה מעניין לשוחח עם דמות בכירה ותיקה מהתחום שתוכל לשפוך מעט אור ולשוחח על "השפעת הקורונה על תחרויות המרחק הארוך".

"למצב הנוכחי ישנה השפעה על כל העולם וגם עלינו". זיבי סלופיק | צילום: באדיבות זיבי סלופיק

לשם כך קיימתי ראיון עם יו"ר צ'אלנג העולמי, זיבי סלופיק (Zibi Szlufick) אשר ענה על השאלות שמעניינות את כולנו בימים אלו. בנוסף להיותו איש מקצוע מהמעלה הראשונה וספורטאי עלית בעברו, גיליתי איש נחמד מאוד עם פינה חמה בלב לספורטאים מישראל.

להלן תקציר הראיון עמו:
שגית: "צהרים טובים יו"ר צ'אלנג העולמי, מר זיבי סלופיק. מה שלומך בימים אלו?".

סלופיק: "בסדר גמור, בהתחשב במצב המורכב בו כולנו נמצאים כיום".

שגית: "אני שמחה לשמוע. צופים ומאזינים לנו ספורטאים מהקהילה שהתחרו הן במרחק הארוך והן בחצי המרחק ומעוניינים לשמוע לגבי פעילותה של צ'אלנג בזמן מורכב שכזה. וירוס הקורונה תפס את העולם בהפתעה והוא בעל השלכות נרחבות הן על חברות ענק והן על בחברות קטנות. האם תוכל לספר לנו כיצד המצב הנוכחי השפיע על צ'אלנג' בעיקר לאור העובדה שתחרויות האביב וקיץ ממש מעבר לפינה?".

סלופיק: "אכן למצב הנוכחי ישנה השפעה על כל העולם וגם עלינו. כרגע כל התחרויות שנקבעו עד לחודש יולי בוטלו או נדחו וצ'אלנג צריכה לנווט בתוך המצב הזה, כאשר לכל מדינה יש רגולציה שונה באשר להתקהלויות ואירועי ספורט ואנחנו עובדים בצמוד לגורמים ממשלתיים ומערכות הבריאות במדינות השונות אולם הדבר אינו בשליטתנו. יחד עם זאת, אנחנו משתדלים לעשות כמיטב יכולתנו כדי לדאוג לקהילה שלנו ולספורטאים שלנו ונמצאים בקשר שוטף איתם ומקבלים מהם פידבקים חיוביים מאד על התנהלות החברה תחת המשבר הנוכחי. אנו נמצאים עם הספורטאים בקשר רציף בכדי ללמוד מהם כיצד הם מתאמנים בימים אלו ומהן התחושות שלהם במצב הנוכחי, האם הם מאמינים שיוכלו להתחרות במחצית השנייה של 2020 ובהתבסס על המידע הזה אנחנו מנסים לנווט בצורה הטובה ביותר ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר שניתן בזמן הקשה הזה".

שגית: "אחד הנושאים המעניינים ביותר את הקהל בישראל שמקשיב לנו כאן הוא התחרות של צ'אלנג' ברוט. זוהי ללא ספק "ספינת הדגל" שלכם ואחת התחרויות הנחשקות ביותר בעולם למרחק המלא. הרבה ישראלים התחרו בה בעבר והרבה מתכוונים להירשם בעתיד. צ'אלנג' כבר הודיעה על ביטול התחרות בשנה הנוכחית ונקבע תאריך חדש 4 ביולי שנה הבאה. אני יודעת כי בתחרות של יולי השנה היו אמורים להתחרות מיטב השמות העולמיים במקצה העלית, הן בנשים והן בגברים ונקווה כי הם יתחרו גם ב-2021".

צ'אלנג' בימים יפים יותר כאשר כריס מקורמק ניצח בתחרות | צילום: Lrarh

סלופיק:: "אין לי ספק. אני חושב שהתחרות ברוט בשנה הבאה תהיה חזקה יותר. אנחנו מקבלים מספר לא יאמן של תגובות חיוביות מהספורטאים בנוגע לפעולות ולצעדים שנקטנו בשם הספורטאים ובשם הקהילה כדי לאפשר לאנשים את הזמן והמרחב, על מנת שיוכלו לקבל את החלטות הטובות ביותר עבורם. סיפקנו לספורטאים אופציות שונות מתוכן יכולים לבחור ולהחליט מה לעשות ונדהמנו מהתגובות החיוביות שקיבלנו בעניין".

שגית: "אני מאד שמחה לשמוע וזה מוביל אותי לשאלה הבאה שמעניינת רבים מן האנשים בקהילה וזה הרישום לתחרות ב-2021. צ'אלנג' הודיעה כי תינתן עדיפות ברישום למי שהיה רשום לתחרת בשנה הנוכחית. מה המשמעות למי שיבקש להירשם לשנה הבאה? האם תשקלו להגדיל את מספר המשתתפים בתחרות?".

סלופיק: "יש גבול למכסת המתחרים שיכולים להשתתף בתחרות ולא ניתן לחרוג מ-6,000 משתתפים על המסלול. אכן, תינתן עדיפות ברישום לספורטאים שהיו רשומים לשנה הנוכחית. זהו תהליך שבו ננסה לאפשר לכל מי שהיה רשום לתחרות ברוט בשנה הנוכחית ויבקש להירשם לשנה הבאה לעשות זאת ורק לאחר מכן נחליט כיצד להמשיך בעניין הרישום לשנת 2021".

שגית: "האם יש לך הערכה בנוגע לסטטוס של התחרויות האחרות של צ'אלנג' ובעיקר התחרות למרחק המלא שאמורה להיערך באמסטרדם בספטמבר?".

סלופיק: "כפי שאמרתי, כל התחרויות שהיו אמורות להתקיים עד יולי השנה בוטלו או הוזזו. לדוגמה, עקב ביטול התחרויות על ידי ה-ITU ו-ETU, גם אנחנו נאלצנו לדחות את אליפות אירופה לחצי המרחק שהייתה אמורה להתקיים בחודש יוני (באוסטריה – ש.ק.) וכעת שוקלים לקיים אותה באוגוסט. אבל, שוב, הדבר מחוץ לשליטתנו ואנחנו בקשר מתמיד עם גורמים ממשלתיים ומשרדי הבריאות והם מספקים לנו הנחיות מתי נוכל לפעול ואילו הודעות אנו יכולים להוציא ולכן כל דבר נבחן על בסיס יומי. לכן העניין מורכב עבורנו וכל תחרות עומדת ונבחנת בפני עצמה.

"בנוגע לתחרת באמסטרדם, בשלב זה, ובהסכמה עם ה-ITU התחרות תתקיים מתקיים המקורי. יחד עם זאת, אנו נמצאים בתחילת אפריל וחווינו כמה דברים בשבועות האחרונים ודברים משתנים כל הזמן ולכן עלינו לעקוב אחר התפתחויות. אנחנו בקשר קרוב עם הפדרציה העולמית ו-ITU ונמשיך להעריך את המידע המתקבל ולהעביר אותו לספורטאים. בשלב זה, התחרות מתקיימת במועד הקבוע".

שגית: "האם אתה יכול לצפות את מבנה ואופי התחרויות בעקבות התפרצות וירוס הקורונה כאשר אלו יתחדשו? האם אתה צופה מגבלות חדשות על המתחרים או הצופים?".

סלופיק: "אני חושב שכולנו בתחום הטריאתלון והמרחקים הארוכים מנווטים כרגע 'על עיוור'. אף אחד לא יכול לנבא מה יהיה וזאת משום שאף פעם לא היינו בסיטואציה כזו ולכן אני חושב שלא ניתן לקבל מידע מהימן או לדעת כיצד דברים יראו בספטמבר או בחודש מאוחר יותר בשנה. כרגע ניתן לחזות שיהיו מספר מגבלות חדשות עבור הספורטאים, אבל זה יהיה בהדרגה ובשלבים שונים. למזלנו הספורט שאנו עוסקים בו הוא Outdoor ולכן נקווה שמגבלות שיוטלו יוסרו מעלינו מעט מהר יותר מאשר ענפי ספורט אחרים, אבל אלו רק הערכות שלנו ולדעתי אף אחד לא יכול לחזות בוודאות מה יקרה בנקודה זו בזמן".

שגית: "אולי לא רבים כאן יודעים, אבל אתה היית ספורטאי עלית בעברך. האם יש לך טיפים לספורטאים שמתמודדים כרגע עם מצב בו מתקני האימון לסוגיהם סגורים וישנן מגבלות תנועה שלא נדבר על התמודדות עם היעדר מוטיבציה להתאמן בימים אלו. כיצד בכל זאת היית מציע לספורטאים להמשיך ולהתאמן?".

סלופיק: "ראשית, מדהים לראות כיצד אנשים הסתגלו למצב. אני מסתכל במדיות החברתיות ונדהם לראות אילו רעיונות ופתרונות נמצאו על ידי ספורטאי עילית וספורטאי קבוצות גיל. שנית, אני מסתכל על הלוגו שלך בסטודיו והוא אומר Way of Life ואני באמת חושב שטריאתלון ותחרויות המרחקים הארוכים זה לא ספורט, אלא אורח חיים. אנו נושמים וחיים את זה כל יום. אלו לא רק המטרות, אלא גם ובעיקר הדרך לאותן המטרות. ובמקרה הספציפי בעידן הקורונה, עלינו להסתכל על זה בצורה רחבה יותר וכשכל העניין הזה יגמר אני בטוח שכולם ישמחו לפגוש את חבריהם ואת קהילת הטריאתלון כולה ואנו נמשיך לספק את הפלטפורמה לספורטאים".

שגית: "האם צ'אלנג' רואה את עצמה כשחקנית בתחום האימון הווירטואלי? אתמול לדוגמה נקבע שיא של משתתפים בו זמנית ב-Zwift (קרוב ל-35,000). האם נראה את צ'אלנג בתחום האימון הווירטואלי בקרוב?".

סלופיק: "הפתרונות הווירטואליים למיניהם מהווים פתרון מצוין בתקופה זו ואני חושב שרבים מהרוכבים שציינת רוכבים גם על מסלולי התחרויות של צ'אלנג'. רק אתמול ב-Zwift ספורטאי עלית וגם אחרים רכבו על 3 מסלולי תחרויות שלנו בדרום אפריקה, ספרד ואוסטריה ואני חושב שזה נפלא".

שגית: "תודה רבה לך שהצטרפת אלינו. נהניתי מאד מהשיחה ונקווה לימים טובים יותר ושניפגש על המסלול בקרוב".


שגית קאופמן |מאמנת. סטודיו Way of Life לאימונים פונקציונליים ואימוני כוח לספורטאי סבולת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג