כהן גרומי נהנה: "באמת רגע היסטורי"; לוקטב מאוכזב: "מסוגלים להרבה יותר"

נבחרת השליחים 200X4 חתמה יום גדול עם הופעה מכובדת בגמר. סולובייצ'יק: "בטוח שבפעם הבאה נהיה במקום אחר לגמרי, יכולים ללמוד מזה". פרנקל נזכר בפעם הראשונה שהרביעייה שחתה ביחד: "אנחנו ביחד עוד מ-2018, גרומי סידר לנו גמר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גל כהן גרומי בשליחים | צילום: סימונה קסטרווילארי

הגמר האולימפי הראשון של המשלחת בכחול-לבן בפריז 2024 הגיע ממקום בלתי צפוי: במשחה השליחים 4X200, בו קבעו דניס לוקטב, גל כהן גרומי, איתן בן שטרית ובר סולובייצ'יק שיא ישראלי נפלא במוקדמות ועלו מהמקום השמיני ביחד עם יפן. בהופעה ההיסטורית בערב, בו החליף תומר פרנקל את בן שטרית, הם רשמו זמן של 7:10.22 דקות וחתמו יום שהם לא ישכחו לעולם.

לכתבות נוספות בנושא:
אדירים: גמר אולימפי ושיא ישראלי לנבחרת השליחים ב-4X200 חופשי!
עמית עברי מסבירה: מה קרה לאנסטסיה גורבנקו ב-400 ואיך ממשיכים מכאן?
בספק גדול למשחי השליחים: אדם פיטי חיובי לקורונה

הגמר של השליחים היווה סגירת מעגל עבור השחייה הישראלית: לפני שש שנים בדיוק, בקיץ 2018, אותה רביעייה בדיוק שזינקה לגמר האולימפי שיתפה פעולה לראשונה באליפות אירופה לנוער. אז זה הסתיים במדליית זהב היסטורית, הפעם בגמר היסטורי לא פחות. פרויקט השליחים ל-200X4 חופשי, שהחל לפעול בישראל כבר אחריו ריו, הגיע לרגע השיא שלו – ונראה שעם המשך עבודה נכונה, זה לא ייעצר. העומק במשחה הזה הוא חסר תקדים, כשלפחות עוד ארבעה שחיינים מלבד אלו ששחו בגמר היו יכולים להיות מועמדים לגיטימיים להרכב, וחלקם צעירים מאוד ועשויים עוד ללכת ולהתקדם.

"היה כיף עם כל החבר'ה, אנחנו ביחד עוד מ-2018", הזכיר פרנקל, "גרומי סידר לנו גמר בבוקר, בסך הכל כיף ולומדים". לוקטב עצמו הציב רף גבוה מאוד: "אני אישית מבואס, אני יודע שעשיתי חצי גמר באישי ועשינו פה גמר בשליחים, אבל אני יודע שאנחנו מסוגלים להרבה יותר. התחרות שלי לא הייתה טובה מבחינתי, אעשה הכל כדי שבתחרות הבאה שנהיה בה ברמות האלו, באמת נתחרה בה ולא נהיה רק מסלול צדדי".

השינוי בהרכב מהבוקר לערב היה על הפרק עוד מקביעת הסגל למשחקים. איתן בן שטרית נכנס לרביעייה במקום תומר פרנקל, שלא שחה את המשחה הזה כמעט בכלל השנה והתמקד בבוקר ב-100 חופשי, אולם בערב הוחלט "להמר" על שיאן ישראל ב-100 חופשי, והוא אכן שחה היטב, מעט מהר יותר מזמנו של בן שטרית במוקדמות בבוקר.

לוקטב, גרומי, פרנקל וסולובייצ'יק | צילום: סימונה קסטרווילארי

בנבחרת יכולים להיות מעודדים מהעובדה שכבר כעת הם עומדים על העפלה לגמר ושלוש העפלות לחצי גמר (אנסטסיה גורבנקו, רון פולונסקי ודניס לוקטב), כאשר יש עוד לא מעט משחים בהם הישראלים מועמדים להתקדם ולהעפיל. אחרי הגמר הראשון בשליחים, אפשר לקוות להמשך המומנטום ולהעפלות נוספות גם במשחה המקביל לנשים ובשליחים מיקס.

"באולימפיאדה הקודמת לא עשינו גמר, עכשיו עשינו גמר – ואני בטוח שנהיה בפעם הבאה במקום אחר לגמרי", סיכם סולובייצ'יק, "לצערי שחינו לאט יותר מהבוקר, אבל אנחנו רק יכולים ללמוד מזה". "זה באמת היה רגע היסטורי, היה מאוד כיף לשחות היום, אפילו שהיה קשה, גם במסלול 0, שזה מסלול צדדי לא הכי קל בעולם", הוסיף אחד מכוכבי היום, כהן גרומי, "אבל קיבלנו הרבה תמיכה מהקהל שמאוד מפתיע לטובה, ואני חושב שבסך הכל, אם מסתכלים על המכלול, היה משחה לא רע בכלל".

פרנקל, סולובייצ'יק, גרומי ולוקטב | צילום: סימונה קסטרווילארי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מישהו הגיב:

    שאני אבין, מי מחליף הרכב מוצלח? גם החליפו שחיין וגם שינו את סדר השוחים

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג