כאבי גב וכאבי שרירים? אל תנוחו על זה

אם בעבר ההנחיה העיקרית במקרה של פציעה היה מנוחה ממושכת מוחלטת, כיום המחקר יודע כי תנועה ותזוזה הן הפתרון, וכמה שיותר מהר. ד"ר עדי חסון דביר עם ההמלצות (בשיתוף סוויס רליף)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כאבים? המנוחה היא לא תמיד הפתרון | צילום: shutterstock

בעבר (הלא רחוק במיוחד) ההמלצה במקרה של כאבי שרירים חריפים, ובייחוד של כאבי גב, הייתה לנוח. שבוע, שבועיים – ואפילו יותר – לטובת הריפוי וההחלמה.

לכתבות נוספות בנושא:
הכאבים שכמעט כל מתאמן פוגש – והדרך להתמודד איתם
מומחה מסביר: הדרך להחלמה מהירה מפציעת ריצה ומניעת פציעות נוספות
שני אויביו הגדולים של הגב: כך אנחנו מזיקים לעצמנו באופן יומיומי

כיום יודע כל רופא להגיד כי הדרך הטובה ביותר לזירוז החלמתו של הגוף היא תנועה ותזוזה, כמה שיותר מהר. בין אם זה נקע, שרירים תפוסים באופן חריף או כאבי גב חריפים, המנוחה אינה עוזרת ואף להפך.

צילום: shutterstock

כיום התפיסה הרפואית היא לאפשר מנוחה קצרה, של כיום-יומיים, ולאחריה לשוב לפעילות, זהירה אך מהירה. המנוחה הממושכת, כפי שנעשתה בעבר, יכולה לגרום לשרירים להיחלש, לגרום לירידה בגמישות המפרקים, קיצור של הרקמות הרכות העוטפות את השריר, וירידה בסיבולת הלב ריאה, כל אלו מקשים על ההחלמה במקום לשפר אותה.

לעומת זאת, התנועה והחזרה לפעילות מסייעת לגוף להתגבר על תהליכים דלקתיים ומאפשרת לאזור הפגוע להתחזק בשלב מוקדם.

כיצד ניתן לטפל בכאבי גב ?
כיום ממליצים פחות על טיפול ניתוחי, למעט מקרים המחייבים זאת (כמו פגיעה עצבית אחרי חבלות או טראומות קשות וכו'). בכאבי גב תחתון פשוטים יועדף הטיפול השמרני שמעודד חזרה לפעילות בהקדם, לאחר מנוחה קצרה שתקל את הכאבים הראשוניים והחריפים.

במקביל כדי לסייע לחזרה מהירה יותר לתנועה ולהתניידות, ניתן להיעזר בתרופות נוגדות דלקת מקומיות כגון: סוויס רליף ספריי ג'ל* תרופה אשר מיועדת להקלה מקומית בכאב ובדלקת, קלים עד בינוניים, בעקבות פגיעה במפרקים קטנים עד בינוניים וסביבתם או בתרופות הניתנות דרך הפה.

צילום: סוויס רליף

תרופת אלו ניתנות לצורך הפחתת התהליך הדלקתי ולהקל מקומית על הכאב, מה שיכול לסייע בחזרה מהירה יותר לפעילות ולמנוע מנוחה ממושכת שאינה רצויה. לתרופות נוגדות דלקות יש התוויות נגד, לא כל אחד יכול ליטול אותן, ולכן חשוב להתייעץ עם רופא לפני השימוש בהן.

הכותבת: ד"ר עדי חסון דביר, מומחית ברפואת משפחה

 


 

בשיתוף סוויס רליף, לפרטים נוספים לחצו כאן

* סוויס רליף ספריי ג'ל 4% (כל גרם מכיל 40 מ"ג דיקלופנק סודיום). התרופה אינה מיועדת לתינוקות וילדים מתחת לגיל 15. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. למכירה בבתי מרקחת ללא צורך במרשם רופא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג