לכל כתבות הסיכום של הג'ירו דאיטליה בשוונג – היכנסו
מסלול הג'ירו ד'איטליה 2020 המלא
קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן, עם טקטיקה מבריקה ואיכות רכיבת כביש מרגשת, מנצחת הערב בג'ירו ד'איטליה, לראשונה בתולדותיה, שלב בגרנד טור.
1. אחרי שני שלבי ספרינט מלאי תקוות בשלבים 6 ו-7 של הג'ירו אתמול ושלשום, בהם הספרינטרים שלה (דויד צ'ימולאי ורודי ברבייה) הצליחו להתברג למקומות 5 ו-6 בהתאמה, החליפה קבוצת ישראל סטארט אפ ניישן טקטיקה, ועשתה זאת בצורה מושלמת!
2. ישראל סטארט אפ הכניסה שני רוכבים לבריחה, ואיזה שניים! שניים מטובי רוכבי הנג"ש (נגד השעון) בעולם – אלכס דאוסט האנגלי בן ה-32 ומטיאס ברנדלה האוסטרי בן ה-30. באופן מדהים, כל אחד מהשניים היה שיאן עולם ברכיבת שעה באולם בעשור האחרון (ברנדלה ב-2014; דאוסט ב-2015). שניים שיודעים להוריד ראש וללחוץ לאורך עשרות קילומטרים.
3. היתרון של ישראל סטארט אפ התחיל להתגבש ולהתמצק כאשר הדבוקה שחררה את חבורת הבריחה ונתנה ליתרון שלה לגדול למעל 10 דקות על הכביש. בבריחה – שישה רוכבים בלבד, מהם שני ה"שענים" המעולים מישראל סטארט אפ.
4. שני רוכבים בחבורת בריחה של שישה מגלמים יתרון טקטי משמעותי. הבעיה – 20 הק"מ האחרונים של השלב לתוך ויאסטה, כללו הקפה כפולה לתוך הגבעות סביב העיירה בדרום המזרח של איטליה (באזור הקרסול של המגף האיטלקי). בתוך כל אחת משתי ההקפות – עלייה קצרה ותלולה. גם דאוסט וגם ברנדלה, הגיעו ל-20 הק"מ האחרונים כחלשים מבין רוכבי הבריחה בטיפוס בעלייה.
5. בכניסה הראשונה לעלייה, ברחו שלושה קדימה. דאוסט נשאר בפער ניכר מאחור עם רוכב נוסף במקומות 4-5, ואילו ברנדלה נראה בקושי סוחב את העלייה, והעפיל לראשה שישי ואחרון. התקוות נראו נגוזות.
6. אבל כאן נכנסה המומחיות. אחרי העלייה, על הדרכים המתגלגלות והמתפתלות, הרביץ ברנדלה מקטע יחידני חזק כדי להצטרף לדאוסט. השניים הורידו יחד ראש וסגרו בנג"ש זוגי מהאגדות את השלישייה הקדמית. הציפורניים של מנהלי הקבוצה התקצרו תוך שהם רואים את הפער מצטמצם מ-17 שניות, ל-14, ל-8, ולבסוף הדביקו שני רוכבי ישראל סטארט-אפ את שלישיית המובילים.
7. מיד עם החיבור, המשיך ברנדלה לדחוף קדימה, ודאוסט נתן לרווח להיווצר. שלישיית המובילים, יחד עם הרוכב הנוסף מחבורת הבריחה, פתאום מצאה עצמה נדרשת לרדוף אחרי האיש שסיים עשירי בשלב נגד השעון שפתח את הג'ירו – ברנדלה. לרדוף אחרי ברנדלה במישור, אפילו למשך חצי דקה, הוציא מהם הרבה מיץ. בינתיים, דאוסט נח מאחור ונתן לחברו לקבוצה לרוקן את הדלק מהיריבים.
8. מיד כשרוכבי הבריחה הדביקו את ברנדלה, דאוסט פרץ מאחור בעיתוי מושלם. הרביעייה שנאלצה לרדוף אחרי ברנדלה, התקשתה לארגן מרדף חדש אחרי דאוסט.
9. מכאן, עשה דאוסט את מה שהוא יודע הכי טוב, הוריד ראש ל-15 הק"מ האחרונים והתחיל לטחון. משימתו היתה אחת – להגיע לעלייה האחרונה עם פער מספיק גדול שימנע מהמטפסים מאחור להגיע אליו. נדרש – וקיים בענק.
10. שעה שברנדלה מפריע למרדף המבולגן מאחור, דאוסט נשאר ממוקד. הוא הגיע לעלייה האחרונה עם יתרון של כ-50 שניות. ההתקפות בעלייה צמצמו את היתרון לכ-20 שניות, אבל זה לא הספיק.
11. יאללה! יאללה! יאללה! קרא קרלטון קרבי, השדר האנגלי של יורו ספורט. דאוסט, כאילו שמע. במישור ובירידה לסיום, חזר האנגלי לתנוחת הנג"ש, והטיס את הפדאלים כל עוד נפשו בו. הפער חזר לגדול. מ-20, ל-25, ל-30 שניות. הניצחון הראשון של ישראל סטארט-אפ כבר היה בכיס.
12. כמעט על קו הסיום, נאלץ דאוסט המותש לעקוף כלבלב צולע שהחליט על דעת עצמו לפרוץ למקטע הסיום. האנגלי עקף את הכלבלב, והסתכל לאחור כלא מאמין. דאוסט, על סף התפרקות רגשית, חצה את קו הסיום בדמעות, עם ניצחון ראשון אי פעם בגרנד טור, לקבוצת ישראל סטארט אפ!
13. ברנדלה, שסיים חמישי, דפק על תג הקבוצה שעל חזה חולצתו. היסטוריה! ישראל סטארט אפ ניישן, ברוכה הבאה לשפיץ התחרותי של עולם אופני הכביש.
14. ובנימה אישית, לידידי רוני בראון שהיה שם מההתחלה – איזו התרגשות. שאפו, גבר! עשיתם את זה!