ירוצו 125 ק"מ למען 125 החטופים: "לא שלמים עד שהם חוזרים"

קבוצת רצי אולטרה מהדרום תצא לדרך בשבת הקרובה מהערבה עד אילת, בהבעת הזדהות עם החטופים וקריאה לשחרורם. רצים רבים יצטרפו בתוך העיר לחלק האחרון של הריצה: "רוצים להשתמש בקילומטרים כדי להגיד משהו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה למען החטופים | צילום: ספי פרי כהן

כבר יותר משבעה חודשים חלפו מאז השבת השחורה בשבעה באוקטובר, ועדיין 125 חטופות וחטופים נמצאים בשבי חמאס. בחודשים שעברו מאז, עולם הספורט התגייס לא פעם להעלאת המודעות לסוגייה בארץ ובעולם ולחיזוק משפחות החטופים, ובסוף השבוע הקרוב נקבל עדות נוספת לכך, הפעם מהערבה ואילת, כאשר מספר רצי אולטרה-מרתון החליטו לרוץ 125 ק"מ למען 125 החופים, מהערבה ועד אילת, ורבים יצטרפו אליהם לחלק האחרון של הריצה.

לכתבות נוספות בנושא:
"לראות את השקופים": על מיזם ההתרמה שחילק כבר 4,000 נעלי ריצה
משפחות החטופים הזניקו, כ-20 אלף השתתפו: סיכום מרוץ הלילה של ת"א
אחרי שאיבד את רגלו ב-7.10: אבידע בכר עלה לראשונה שוב על האופניים

מי שיזם את הריצה הוא אדי אברהם, תושב הערבה, שמספר לשוונג על היוזמה: "אני באופן אישי מאוד אוהב לרוץ מרחקים ארוכים, בעיקר בשטח. עשיתי כמה מרוצים די לאחרונה והבנתי שעצם התחרות פחות מעניינת אותי, ויותר מעניינת הקהילה, לעשות משהו משמעותי בעזרת הריצה. נושא החטופים יושב לכולנו בראש ובלב כל הזמן, וזה בוער גם בי. באחת מהריצות שלי באזור חשבתי עליהם ושאלתי את עצמי מה אני אוכל לעשות מהמקום שלי. הריצה הזו היא מה שהבשיל".

"הרעיון הוא לעשות משהו מאוד לא פוליטי, אין פה אג'נדה של ימין או שמאל, זה נטו סולידריות, להראות שהאכפתיות הזאת היא ערך ישראלי שנמצא מעל פוליטיקה וכל דבר אחר. אנחנו רצים על מנת להפגין אהבה, תמיכה וסולידריות עם החטופים ומשפחותיהם ולקרוא לשחרורם המיידי. זה אירוע שיש בו חלק לספורט ולמאמץ פיזי מעל ומעבר, אבל העיקר בו זו האמירה – להשתמש בקילומטרים האלה כדי להגיד משהו".

איפה הריצה מתבצעת ומי יכול להצטרף?
"אנחנו יוצאים לדרך מאזור התעשייה בספיר, ב-5 בבוקר ביום שישי. נרוץ כמה חבר'ה עם ליווי. הריצה היא לאורך התוואי של כביש הערבה, יהיו נקודות שנעבור גם בשטח, אבל בגדול רצים לצד הכביש. נרוץ עם דגל ישראל ועם דגל צהוב למען החטופים. ב-8:00 בבוקר ביום שבת נגיע לצומת של קיבוץ אילות, ושם לחלק האחרון של הריצה חוברים אלינו הרבה מאוד רצים אילתים. ביחד ניכנס לעיר, נעבור ליד התמונות של 125 החטופים ונגיע לרחבת החטופים לטקס קצר יחד עם מטה החטופים באילת, שלקח על זה חסות ותומך".

מה המסר שתרצו להעביר למשפחות?
"קודם כל אנחנו מאמינים שגם משפחות יגיעו לריצה ולטקס. אנחנו רוצים לחזק אותם, זו המטרה הכי גדולה שלנו. לשלוח להם מסר של אהבה ושל חיזוק ולהראות להם שאנחנו איתם. אנחנו לא שלמים עד שהחטופים חוזרים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג