טריאתלון: סיכום גביע אירופה בפורטוגל בהשתתפות 21 ישראלים

רועי זוארץ סיים במקום ה-19 בבוגרים שהתחרו במרחק אולימפי, גל רובננקו נאלצה לפרוש בנשים. הסגלים של נבחרות הנוער והנערות לאליפות אירופה לנוער נסגרו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בסוף השבוע האחרון התקיימו תחרויות גביע אירופה לבוגרים ולנוער בעיירה קווארטיירה שבפורטוגל. תחרות הנוער הוגדרה על ידי איגוד הטריאתלון הישראלי כתחרות הקריטריון האחרונה לאליפות אירופה לנוער שתתקיים בעוד חודש בהולנד (התחרויות הנוספות היו טריאתלון אילת וטריאתלון ראשון לציון).

המשלחת הישראלית | צילום: יוסי רובננקו

עוד כתבות בנושא 
שחר שגיב והגר כהן כליף ניצחו בטריאתלון ראשון לציון
לראשונה בסימולציית הדירוג האולימפי – שני טריאתלטים ישראלים בטוקיו 2020
איך מתחילים עם הדבר הזה שנקרא טריאתלון?

בהתאם לפרסומים באתר איגוד הטריאתלון הישראלי, בתחרות זו חולקו 4 כרטיסים נוספים ל-2 הנערים הראשונים ול-2 הנערות הראשונות בניכוי אלוף ואלופת ישראל (איתמר לבנון ושירה כץ) ולכן יצאו מספר רב של ספורטאים ישראלים, 21 בסך הכל.

בשל קיום אליפות אירופה לנוער בשלב מוקדם בעונה (בעוד 5 שבועות) תחרות זו היוותה במקביל גם את הקריטריון לצרפתים, הפורטוגלים, הבריטים והספרדים – ספורטאים מהמדינות החזקות באירופה, ולכן המנצחים בתחרות זו הם גם המועמדים הטבעיים לניצחון באליפות עצמה.

הזינוק לתחרות באוקיינוס האטלנטי | צילום: יוסי רובננקו

בשונה מרוב התחרויות בארץ, התחרויות הבינלאומיות נערכות במתכונת של הקפות על מנת שהקהל ירגיש את אווירת התחרות ויראה פעמים רבות את הספורטאים. במסלול זה עשו מתחרי הנוער הקפה אחת לאורך 750 מטר בשחייה באוקיינוס האטלנטי, 3 הקפות ברכיבה (6.6 ק"מ כל אחת) במסלול טכני שכלל 3 פרסות, עלייה חדה וירידה שבסיומה פנייה חדה שאילצה את הרוכבים לבחון את היכולות הטכניים שלהם. בסיום הרכיבה חיכו לספורטאים 2 הקפות מישוריות בריצה לאורך מעט יותר מ-2.5 קילומטרים כל אחת. לעומת זאת, הבוגרים התחרו במרחק האולימפי ולכן ביצעו מספר כפול של הקפות בכל אחד ממקטעי התחרות.

ראשונות לזנק היו הבוגרות, 35 נשים זינקו לתחרות שאחת מהן היתה גל רובננקו ששהתה בארבעת החודשים האחרונים בארצות הברית והפכה לטריאתלטית הישראלית הראשונה שעברה להתאמן וללמוד באוניברסיטת אריזונה תחת מלגת טריאתלון. רובננקו זינקה עם חשש לפציעה, ועצרה בהוראת מאמנה ביציאה לריצה. המנצחת בתחרות היתה לורה לינדמן הגרמניה המדורגת תשיעית בעולם שסיימה לאחר 2:04:36 שע' כאשר היא מקדימה בפער של 2:58 דק' את אמלי מורייר.

הבוגרים היו הבאים בתור. רועי זוארץ שמכוון למשחקים האולימפיים בטוקיו היה הישראלי הבכיר בתחרות כשאליו הצטרפו עידן אפסימון, נועם רונן ו-57 טריאתלטים נוספים. בתחילת הרכיבה התמקמו זוארץ ואפסימון בדבוקה השלישית, שתפסה את הדבוקה השנייה וירדה מהאופניים בפער של כ-2 דקות מ-14 הרוכבים המובילים. זוארץ סיים את התחרות במקום ה-19 לאחר שרץ את עשרת הקילומטרים ב-34:04 דקות וסיים בזמן כולל של 1:54:00 שע', 3:32 דק' מהמנצח הספרדי אלברטו גונזלס גרסיה. אפסימון סיים במקום ה-34, 3:05 דק' אחרי זוארץ. נועם רונן סיים במקום ה-50 בזמן של 2:03:29 שע'.

זוארץ אמר בסיום: "תחרות קשוחה, באתי במטרה מסוימת והתחרות התפתחה לא כמתוכנן אחרי שחייה פחות מוצלחת מבחינתי שהציבה אותי בפלטון השני. עד ההקפה השלישית היינו בפער של 42 שניות מהראשונים והייתי בטוח שאנחנו סוגרים, אבל מהשלב הזה הפער רק גדל. ריצה סולידית הציבה אותי במקום ה-19. לוקח מכאן את הדברים החיוביים וממשיך הלאה לגביע העולם בסין בעוד שבועיים".

תחרות הנוער 

בבוקר יום ראשון זינקו 63 נערות וביניהן 9 ישראליות. הגר כהן כליף, הנערה הישראלית בעלת הרזומה העשיר ביותר, הובילה את שדה הישראליות כשיצאה מהמים במקום ה-13, רכבה בדבוקה הראשונה שכללה 9 נערות כאשר הכרוז חוזר שוב ושוב על שמה כאחת הבולטות בדבוקה. היא רק היתה צריכה לשמור על מיקומה מבין הישראליות כדי להבטיח את מקומה באליפות אירופה.

מאחוריה היתה דבוקה שכללה כ-20 נערות וביניהן שירה כץ, שסבלה מתקר בהקפה האחרונה לרכיבה ונאלצה לעצור, ואביב לוי בת ה-16 שעבורה זו תחרות בינלאומית ראשונה. עקב גילה הצעיר של לוי, היא לא התחרתה על הקריטריון לאליפות אירופה שכן איגוד הטריאתלון הישראלי החליט שלא לשלוח נערים בשנתם הראשונה במקצה הנוער לאליפות. לכן הקרב על הכרטיס השני נותר בין נוגה גוטליב ורוני כהן, ששתיהן רכבו יחד בדבוקה השלישית שכללה כ-15 נערות.

בריצה כהן כליף לא הרגישה במיטבה, נעקפה על ידי טריאתלטיות מהדבוקה השנייה וסיימה במקום ה-18 בזמן של 1:05:52 שע', 2:23 דק' אחרי האיטלקיה ביאטריס מאלוזי שחצתה ראשונה את קו הסיום, אבל ראשונה מהישראליות ועם הכרטיס לאליפות אירופה. שנייה על קו הסיום מבין הישראליות היתה גוטליב שעקפה את לוי וכהן במהלך הריצה וסיימה בזמן 1:07:51 שע' שהקנה לה את המקום ה-28 בתחרות ואת הכרטיס השני לאליפות אירופה.

"לוקח מכאן את הדברים החיוביים וממשיך לגביע העולם בסין". רועי זוארץ | צילום: יוסי רובננקו

לאחר כל תחרויות הקריטריון נקבע כי סדר רישום היוצאות לאליפות אירופה לנערות הנו שירה כץ, הגר כהן כליף, נוגה גוטליב ושני צביטוב, שלא חשה בטוב בבוקר התחרות, ניסתה לבצע חימום, ולבסוף לא זינקה (את הקריטריון קבעה בטריאתלון ראשון לציון).

תוצאות הישראליות

18. הגר כהן כליף, 1:05:52 שע'

28. נוגה גוטליב, 1:07:51 שע'

32. אביב לוי, 1:08:18 שע'

38. רוני כהן, 1:08:39 שע'

42. איה אביגד, 1:10:44 שע'

44. מיקה נפתלי, 1:13:07 שע'

49. אורי ניר, 1:14:41 שע'

50. הגר בלוך, 1:16:08 שע'

מיד לאחר מכן יצאה לדרך תחרות הנערים עם 7 ישראלים ו-70 מתחרים בסך הכל. ראשון הישראלים לצאת מהמים היה עומר מסילתי במקום ה-21, מיקום ריאלי לדבוקה הראשונה, אך הוא לא החזיק עם הדבוקה במהלך הרכיבה ונשר לדבוקה השנייה, מי שכן הצליח להישאר עם הדבוקה הראשונה הוא איתמר אשד, שהתחרה בשנתיים האחרונות באליפות אירופה. בדבוקה השנייה באופניים היו יתר הישראלים ומכאן היה ברור כי את הכרטיסים לאליפות אירופה ייקחו הרצים המהירים ביותר.

ביציאה לריצה הפער בין הדבוקות עמד על 40 שניות ובתום הקפה אחת היה זה איליי כאסקי שהוביל מבין הישראלים כשהוא שועט בקצב גבוה ובדרך לקטוף את הכרטיס לאליפות אירופה לנוער הראשונה שלו. מאחוריו נוצרה קבוצת רצים שכללה את איתמר לבנון ואשד, ומעט אחריהם איתי קרסנטי. כאסקי שמר על ההובלה מבין הישראלים וסיים במקום 20 הכללי בזמן 59:18 דק', 1:27 דק' מהמנצח הבריטי מתיו וויליס. איתמר לבנון סיים שני מבין הישראלים במקום ה-28 בזמן 59:49 דק' אך לא נחשב כחלק מהקריטריון כיוון שקבע אותו באליפות ישראל, ולכן הכרטיס הלך לאיתמר אשד שסיים מעט אחריו במקום ה-33 ובזמן 1:00:03 שע'.

סדר הרישום שנקבע לפי תחרויות הקריטריון לאליפות אירופה לנוער הוא איתמר לבנון, איליי כאסקי, איתמר אשד ואיתי קרסנטי.

תוצאות הישראלים

20. איליי כאסקי, 59:18 דק'

28. איתמר לבנון, 59:49 דק'

33. איתמר אשד, 1:00:03 שע'

36. איתי קרסנטי, 1:00:12 שע'

51. אלון כהן, 1:01:22 שע'

52. עומר מסילתי, 1:02:04 שע'

58. נוב שמש, 1:03:48 שע'




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג