טרגדיה: אלוף העולם לשעבר נמצא ירוי ומת אחרי שנעדר במשך 15 יום

הקופץ לגובה ז'ק פרייטאג, מי שכונה בעבר "נער הזהב הדרום אפריקני" ובשיאו עבר 2.38 מטר, נמצא מוטל ללא רוח חיים עם פצעי ירי מרובים. החשד הוא לרצח, ייתכן על רקע של עסקת סמים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ניידת משטרה (אילסוטרציה) | צילום: Diego Pabon, Pixabay

טרגדיה בעולם האתלטיקה, ובדרום אפריקה בפרט. אלוף העולם לשעבר בקפיצה לגובה ז'ק פרייטאג, מי שכונה בעבר "נער הזהב הדרום אפריקני" נמצא אתמול (רביעי) ללא רוח חיים, וזאת לאחר שנעדר במשך 15 יום.

לכתבות נוספות בנושא:
אדירה: שיא עולם לסידני מקלפלין ב-400 משוכות
ליילס, לפניך: תוצאת השנה לתומפסון ב-100 מ' במבחנים הג'מייקנים
המאמן הלאומי: האזינו לדן סלפטר בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג

גופתו של פרייטאג בן ה-42 נמצאה עם פצעי ירי מרובים בבית קברות ליד בירת דרום אפריקה, פרטוריה. דוברות משטרת דרום אפריקה אישרה כי פרייטאג נמצא מת. הוא דווח כנעדר כבר ב-17 ביוני, לאחר שביקר בבית אמו ומאז נעלמו עקבותיו.

לדברי אחותו כריסי לואיס, הספורטאי, הידוע בעיקר בזכות הזכייה בקפיצה לגובה באליפות העולם בפריז ב-2003, נראה לאחרונה כשנאסף על ידי אדם שהציע לו עבודה. מאז, המשפחה לא קיבלה כל חדשות לגבי גורלו עד לגילוי הטרגי.

בשנים האחרונות נקלע פרייטאג לתקופות קשות. דיווחים מצביעים על כך שהוא נאבק בהתמכרות לסמים במשך שנים מאז פרישתו מספורט ב-2013. לפי התקשורת המקומית, למרות ניסיונותיו להתאושש ולמצוא תעסוקה, מצבו הוביל לדיווחים על כך שהוא אף ישן ברחובות במספר הזדמנויות. לפי הרשויות בדרום אפריקה ההשערה העיקרית היא שמדובר ברצח, אולי קשור לסחר בסמים. מידע נוסף על המניע לפשע טרם פורסם.

הקריירה הספורטיבית של פרייטאג פרצה לתודעה עם הופעתו באליפות העולם עד גיל 18 בפולין 1999, שם זכה בזהב, הישג שחזר עליו רק שנתיים לאחר מכן באליפות העולם עד גיל 20 בצ'ילה. פסגת הקריירה הספורטיבית שלו הגיעה לפני יותר משני עשורים. בסטאד דה פראנס בפריז, במהלך אליפות העולם באתלטיקה. פרייטאג עבר גובה של 2.35 מטר וזכה בתואר אלוף העולם, כשהוא מקדים את סטפן הולם השוודי.

לאחר הניצחון הזה, הקריירה שלו לא התקדמה כפי שהוא קיווה. שנה לאחר מכן, במשחקים האולימפיים באתונה 2004, הוא סיים רק במקום ה-20 עם תוצאה רעה של 2.20 מטר וגם באליפות העולם שאחריה סיים רק 18 עם אותה תוצאה. ב-2005 הוא קבע שיא לאומי חדש של 2.38 מטר, שעדיין אף אתלט לא שבר. תוצאה זו מעמידה אותו גם כקופץ ה-16 בטיבו בהיסטוריה, יחד עם כמה קופצים נוספים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"במצב בו אנו נמצאים, מאוד חשוב לי שנביא כבוד למדינה ולתושבים", אנדי מורז, שחיינית, אחרי הכללתה בסגל נבחרת השחייה לאולימפיאדת פריז


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג