טפרי: "לא עמדנו בציפיות שלנו, גאווה להניף את הדגל", איילה: "עשינו את המקסימום"

המרתוניסטים הישראלים סיימו את המרתון האולימפי בתחושת החמצה, אך גם גאווה גדולה. איילה: "כבוד גדול לייצג את המדינה שלנו, במיוחד בתקופה כזו", אמרה: "מאוכזבים, אך עשינו את המקסימום"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארו טפרי במרתון האולימפי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

הציפיות לקראת מרתון הגברים האולימפי היו בשמיים. בענף דיברו בקול על מרתוניסט ישראלי לראשונה בטופ 10, אולי אפילו שניים, כשכל השלושה בטופ 20. באיגוד האתלטיקה ראויים להערכה על כך שלא פחדו להרים ציפיות, אך בפועל המציאות הייתה מעט שונה. מארו טפרי סיים במקום ה-26, גשאו איילה במקום ה-31 וגירמה אמרה במקום ה-44, כשאף אחד מהם לא היה קרוב לדבוקה המובילה במהלך מרבית הריצה.

לכתבות נוספות בנושא:
טולה האתיופי ניצח במרתון עם שיא אולימפי חדש, מארו טפרי במקום ה-26
קרל לואיס תקף את שליחי ארה"ב: "הגיע הזמן לפוצץ את המערכת, זה בלתי מקובל"
צפו: שליחי ארה"ב שוב פישלו, בנג'מין ניצח את וורהולם ב-400 משוכות

ההכנות של נבחרת המרתון היו בלי ספק מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר בעולם, כולל ריצות הכנה על המסלול, מחנה גובה, מעטפת רפואית, מדעית ותזונתית וצוות ברמה הגבוהה ביותר. אך בסופו של דבר המסלול הקשה, שנחשב למאתגר ביותר אי פעם במשחקים האולימפיים, היה בעוכריהם, והם לא הצליחו למצות את יכולתם הפעם.

מארו טפרי, גירמה אמרה וגשאו איילה במרתון האולימפי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

"היה מרתון לא פשוט", סיפר טפרי בסיום לערוץ הספורט: "המטרה הייתה לייצג את המדינה שלנו בכבוד בבמה בינלאומית כזאת גדולה. לא עמדנו כמו שציפינו, לא היה פשוט אבל אנחנו שמחים שהגענו לקו הסיום".

על חציית קו הסיום עם הדגל, בתמונה שריגשה רבים, הוסיף סגן אלוף העולם: "זו גאווה, ממש גאווה גדולה. אנחנו שמחים להיות כאן, תודה לכולם שעמדו לאורך כל המסלול ועודדו אותנו, תודה רבה לכם".

גשאו איילה הוסיף: "קודם כל זה כבוד גדול לייצג את המדינה שלנו במשחקיים אולימפיים, במיוחד בתקופה כזו שהמדינה שלנו במצב לא טוב. ניסינו לייצג ולהרים את המורל לאנשים שצופים בנו בבית, השתדלנו ועשינו את כל המאמץ שיכולנו. מקווה שעשינו קצת טוב בלב, עשינו את המקסימום, זה מה שיצא ואנחנו עם הפנים קדימה, מרוצים שסיימנו והגענו לקו הסיום".

גשאו איילה במרתון האולימפי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

על העידוד הישראלי הגדול לאורך המסלול סיפר: "יצא לנו לשמוע בהחל, אם זה 'אל-אל ישראל' ואם זה השמות שלנו, וזה באמת כל כך מרגש, לראות את העם שלנו, שנמצא בכל מקום ואנחנו מודים להם על העידוד".

גירמה אמרה הוסיף: "המרתון היה בהתחלה לפי התכנון, העליות והירידה לא היו פשוטות, עשינו את המקסימום שלנו לייצג הכי טוב שיש, מאוכזבים אבל אין מה לעשות, סיימנו לפחות".

גירמה אמרה במרתון האולימפי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

מחר, ביום האחרון של המשחקים האולימפיים, יזנקו שתי הנציגות הישראליות למרתון הנשי, באותו מסלול בדיוק כפי שהגברים רצו היום. לונה צ'מטאי סלפטר ומאור טיורי, שתיהן בפעם השלישית במשחקים האולימפיים, ינסו להפיק את המיטב, כשהטמפרטורה אמורה להיות מעט חמה יותר מאשר היום.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג