10 טיפים מנטליים למרוץ הלילה של תל אביב

כיצד להתמודד עם הרגעים הקשים, מדוע כדאי לחייך וכיצד ליצור "תמונה מנצחת", אלון אולמן, המנטור להצלחה מעשית עם הדגשים החשובים בממד המנטלי, על מנת לעבור בהצלחה את מרוץ הלילה של תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני מספר שנים הייתי על סף מוות ושרדתי פעמיים אירוע נדיר של קריסת ריאה, שהביאה בהמשך לכריתת חלק ממנה. הבנתי, שאם החיים הציבו לי גבולות כל כך ברורים אני חייב לנסות ולמתוח אותם קצת. הפכתי את הנחישות ואת פריצת הגבולות הפיזיים והמנטליים לאורח חיים. התחלתי לחיות בעצמה, רצתי מרתונים והתחריתי בתחרויות איש ברזל.

יש לכם אפשרות לפגוש את היכולות שלכם בפועל | צילום: רונן טופלברג

לקראת מרוץ הלילה של תל אביב, אבל גם לכל מרוץ בכורה תחרותי כלשהו שאתם משתתפים בו, כמובן שזו פריצת גבול. ריצה תחרותית מקדמת אותנו לעבר הגרסה הטובה יותר האפשרית שלנו כאנשים. בפעם הראשונה שבן אדם רץ מרוץ משמעותי יש לו אפשרות לפגוש יכולות שלו בפועל שהוא לא פגש מעולם. מניסיון, זה דבר שעושה הרבה טוב, בהמשך הדרך, מעבר לריצה. זאת חוויה נפלאה שרק אחרי שעושים אותה בפועל מבינים את העצמה שלה. זאת חוויה שמשדרת לאנשים בבהירות ובעצמה את היכולות שלהם, הפיזיות, המנטליות, הרגשיות ואפילו הרוחניות.

אז הנה הטיפים שלי לעבור בהצלחה את מרוץ הלילה

1. מנוחה: שלושה ימים לפני הריצה יש לנוח! חשוב לנוח.

2. ביגוד: במרוץ אין כזה דבר מזג אוויר לא טוב, יש ביגוד לא מתאים. ריצות מתקיימות בכל מזג אוויר, זה יכול להיות יום חם, זה יכול להיות יום קר. ככלל, אם קר, יוצאים עם בגדים חמים, חולצה ארוכה, המטרה היא להגיע לריצה עם גוף חם. אסור לפתוח את הריצה עם גוף קר. אפשר לקחת תיק גב ולהשאיר בו את הבגדים החמים לפני הריצה. להתפשט ממש לפני הריצה.

חשוב לרוץ עם בגדים שאינם חדשים!!, לא לרוץ עם בגד חדש וזאת משום שלא עושים ניסויים במהלך המרוץ. יש לנעול נעלים שאתם רגילים אליהן, שרצתם איתן לפחות עשר פעמים, בגדים שלבשתם בעבר וכבר רצתם איתם ריצות ארוכות. כי אחרת אתם יכולים להיתקל בתופעות מאד לא נעימות כמו דם בפטמות ושפשופים בבית השחי ועוד.

עוברים לריצה עצמה – בתחום המנטלי, הרוחני, הרגשי

3. "כאן ועכשיו": תהיו כאן ועכשיו, תיהנו מהחוויה בזמן שהיא מתרחשת. אפילו אם תסבלו – תיהנו. תיהנו מהחוויה בזמן שהיא מתרחשת. זו חוויה כל כך חזקה למי שרץ בפעם הראשונה וכשאתה חווה אותה אתה לא מבין את זה, גם אם לוקח זמן להבנה הזו לשקוע. תהיה כאן ועכשיו, אל תתעסק בשום דבר אחר, אל תחשוב על מה יהיה אחר כך ועל מה היה לפני זה. כל דקה תהיה בתוך הריצה.

חיכיתם הרבה זמן לרגע הזה | צילום: באדיבות אלון אולמן

טיפים כדי להיות כאן ועכשיו

4. לחייך: הטיפ הבא הוא לחייך, כל הזמן לחייך, כל שנייה שאתה במודע לעשות מין נוהל צופה, להזכיר לעצמך למה אתה עושה את מה שאתה עושה, ולומר לעצמך את המשפט, שלמדתי מהמאמן רן שילון, "איזה כיף להיות אנחנו".

רוץ 10 קילומטר, קילומטר אחרי קילומטר, 10 פעמים קילומטר. מבחינה נפשית זה יותר קל. בריצה שלי, אני רץ מרתונים קילומטר קילומטר. כי לרוץ 42.2 קילומטר זה מאוד קשה. לרוץ קילומטר אחד כל אחד יכול, בטח שגם אתה יכול.

5. "נוהל צופה": מדי 10 דקות שאל את עצמך שלוש שאלות – איך אני מרגיש? מה קורה עם הגוף שלי? ומה קורה בסביבה? הכוונה היא מיד להכניס את עצמך למצב המתאים, זה משהו שיעזור לך להיות כאן ועכשיו. אוטומטית זוקף את עצמך, חזה קדימה. ראש מורם, חלק גוף עליון משוחרר. רגליים מורמות כמו שצריך.

6. משפט שיעזור לכם אם תשננו אותו בזמן שקשה: הכאב הוא זמני והתהילה היא נצחית. יש חלקים בריצה שיכול להיות שתחוו כאב, אבל הכאב הוא זמני. הכניעה היא נצחית. חיכית לרגע הזה, הגעת לשם, תהיה כאן ועכשיו, תצלח את זה, התהילה היא נצחית, נמשכת הרבה אחרי הקו.

7. דמיון: טיפ שעובד עבורי ואני משתמש בו תמיד, זה לדמיין את הילדים. אתה יכול לדמיין את הילדים שלך או את בת או בן הזוג שלך, מחכים לכם על קו הסיום. זה כמובן רעיון מצוין להביא אותם לשם ושיחכו שם באמת. כדאי מאוד שיחכו לך על הקו, כי כשאתה יודע שמחכים לך על הקו, שום דבר לא יעצור אותך, הילדים שלך מחכים לך. לא תבוא? אם הם לא פיזית בקו הסיום, דמיין, כי לדמיון יש כוח, תראה את זה בעיניים.

עוד דבר שאפשר להשתמש בו, למנף אותו, זה להשתמש בקהל שמריע. לחיזוק. תגידו לעצמכם, איזה אנשים מקסימים, הם מריעים לי. תנכסו לעצמכם את העידוד. לעשות תנועות כמו בכדורגל, כששחקני הכדורגל מטריפים את הקהל, עושים להם תנועות עם היד, שמסמנות "יאללה יאללה להמשיך לעודד". כשאתם עוברים ליד אנשים הקפידו להתייחס אליהם ולהוקיר אותם, להוקיר את המעודדים ולהטריף אותם עם הידיים. להודות להם. ואז מה שקורה, קורה דבר כפול. קודם כל אתה מתמלא תודה והוקרה, וחוץ מזה זה מטריף את הקהל לעודד עוד יותר ואז הם מעודדים אותנו וזה מעודד אותנו עוד יותר, בקיצור – מעגל קסמים.

8. תוצאה: בשום מקרה לא לחשוב כמה עשיתי? כמה נשאר? זה הרסני. אנשים נוטים לחשוב בריצה כמו שהם חושבים בחיים, כמו שהם חושבים ביום עבודה. הרבה אנשים חושבים בכל נקודה, כמה עשיתי? כמה נשאר? כמה עשיתי? כמה נשאר? – מאוד לא טוב לתת-מודע, זה מרפה את רוחנו, מה כן לחשוב? על מה שציינתי קודם – על התהילה, על הילדים. על מה שמקדם אתכם.

9. תמונה מנצחת: אתם יודעים שעוד מעט אתם מסיים, תהיו מודעים לצילום בסיום. תחצו כמו מלכים את קו הסיום והרימו ידיים. חשוב להיות מודע, ממש להיות מודע לזה שמצלמים אתכם על קו הסיום.

10. אחרי התחרות: פרגנו לעצמכם, תחגגו הצלחה, תחגגו את ההישג שלכם, פרגנו לעצמכם במשהו שאתם אוהבים. אתם מנצחים.

בהצלחה, תחיו בעצמה.

אלון אולמן | מייסד ובעלים של קבוצת "קוד המנצח", רץ, טריאתלט ואיש ברזל




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג