אחרי שהטור דה פראנס והג'ירו ד'איטליה פרסמו את מסלולי המרוץ לעונה הקרובה, הגיע תורו גם של הגרנד טור השלישי, הוולטה אספנייה, לפרסם את המסלול לשנת 2024, אשר מתפרס על 3,154 ק"מ. כתמיד, הוולטה יהיה עמוס בעליות וטיפוסים קשוחים, אך גם יינעל, בדומה לטור, בקטע נגד השעון שעלול להכריע את זהות הזוכה ממש ברגע האחרון.
לכתבות נוספות בנושא:
סופית: עומר גולדשטיין לא ימשיך בישראל פרמייר טק בעונה הבאה
כשאלוף העולם שר סלין דיון: צפו בסרטון הצגת המדים הקורע של קוויק סטפ
גלגלי ההיסטוריה: מלך הקלאסיקות חוגג 90 ועדיין צלול מתמיד
הפתיחה
בפעם החמישית בהיסטוריה הוולטה יוזנק מחוץ לאדמת ספרד, הפעם בליסבון, פורטוגל. בניגוד לשנה החולפת, בה הרוכבים זינקו לקטע נגד שעון קבוצתי, הפעם המארגנים בחרו בנג"ש אישי, קצר ושטוח של 12 ק"מ שייערך ב-17 באוגוסט ויקבע את לובש החולצה האדומה הראשון.
צפו במסלול:
הרים ועוד הרים
שני טיפוסים שנצרבו בזיכרון מהשנה החולפת, האנגלירו והפירנאים, לא נכללים במסלול השנה, אך גם בלעדיהם צפויים רגעי שיא בפסגות, כאשר לא פחות מתשעה קטעים שונים מסתיימים בפסגה. שני הבולטים ביניהם – הקויטו נגרו הקשוח במיוחד שיגיע בשבוע השני בקטע ה-15, שמגיע לשיפועים של 24 אחוז, והלאגוס דה קובאדונגה המיתולוגי בשבוע השלישי בקטע ה-16. ברנאר הינו כינה בעבר את הטיפוס הזה "האלפ דואז של הוולטה", והוא זכור בוודאי מהניצחון המרשים של פרימוז' רוגליץ' בפסגה ב-2021.
שימו לב גם לקטע הלפני אחרון, שהוא כנראה הקשה ביותר במרוץ מבחינת טיפוס, מוויארקאיו לפיקון בלאנקו – 188 ק", עם 7 טיפוסים מדורגים, כולל שלושה בדרגה 1. בסך הכל כ- 5,000 מטר טיפוס מצטבר, וזאת עוד אחרי 19 ימים קשוחים שמגיעים לפני כן.
🔥 Etapa 20 | Stage 20 🔥
🚩 Villarcayo > Picón Blanco 🏁
🚴 188 km🇪🇦 Una jornada que tendrá su guinda final en el Picón Blanco, el juez final de la carrera 🫡
🇬🇧 Main highlight will be the Picón Blanco – the race’s final judge 🫡#LaVuelta24 pic.twitter.com/owcCqZiX0G— La Vuelta (@lavuelta) December 19, 2023
הסיום
הקטע האחרון, ב-8 בספטמבר, יהיה כאמור נגד השעון ברחובות עיר הבירה מדריד, אליה יגיעו הרוכבים לקטע שטוח ומהיר של 22 ק"מ. בפעם האחרונה שהרוכבים הגיעו לעיר, ב-2002, קיבלנו דרמה כשאייטור גונסאלס עקף ברגע האחרון את המוביל רוברטו הראס ולקח לו את החולצה האדומה בדרך לניצחון בפעם היחידה בה הוביל במרוץ. ברור כי המארגנים מפנטזים בדיוק על סיומת כזו, אך השאלה היא כמה רגליים יישארו לרוכבי ה-GC אחרי הקטע שמגיע יממה לפני כן.