טיילר מיסלווצ'וק ניצח בתחרות המבחן האולימפי בטריאתלון שהתקיימה בטוקיו

תחרות המבחן הקדם-אולימפי לקראת המשחקים האולימפיים של טוקיו, התקיימה הלילה על מסלול רכיבה טכני בו הנציג הישראלי שחר שגיב סיים במקום ה-13
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עוד לא הספקנו להתאושש מהדרמה של אתמול בתחרות הנשים וכבר ההתרגשות לקראת מקצה הגברים ליוותה אותי במהלך כל היום. בשעה אחת וחצי בלילה זינקו הגברים, לאחר הודעת המארגנים כי התחרות תתקיים במתכונת אולימפית מלאה (ללא קיצור הריצה כפי שהיה במקצה הנשים אתמול). מיד עם תחילת השחייה המתחרים הבולטים ביותר בסבב היו הנרי סקומן וריצ'רד ורגה מובילים ומכתיבים קצב חזק בשחייה. לאחר הקפה ראשונה שחר שגיב נמצא 29 שניות לאחר סקומן. איך אומרים בטריאתלון? בשחייה יש 1,500 מטרים ובסוף סקומן יוצא מהמים בזמן של 18:26. שחר שגיב מסיים את השחייה במקום ה-40 אבל עושה חילוף מצוין ויוצא לרכיבה במקום ה-33 כ-50 שניות אחרי המובילים.

צ פ ו | שחר שגיב בפלוטון [צילום: דוד רזניק]

הפלוטון המוביל כולל בין היתר את סקומן, ורגה, ג'ונתן בראונלי, פייר לה-קור, יונאס שומברג, קריסטיאן בלומנפלט, מרטין ואן-ריל. הפלוטון השני קטן יותר וכולל בין היתר את מאט האוזר וסילביאן פרידלאנס. בפלוטון השלישי נמצאים בין היתר אלכס יי, תומאס בישופ, יללה גינס, ריצארד מארי, ג'ייק בירסויסל ושגיב. לאחר שתי הקפות הרודפים מגיעים למובילים והפלטון של שגיב כבר רק חצי דקה מהם.

בהקפה השלישית כבר יש דבוקה גדולה של כ-45 רוכבים שמכתיבים קצב רכיבה גבוה שלא כולם מצליחים להחזיק אותו. שומברג כהרגלו יוצא לגיחת סולו ומוחזר על ידי הפלוטון לאחר שכבר יצר לעצמו פער של 16 שניות. הרכיבה עוברת עם הרבה תקריות, בלומנפלט מתרסק ופורש, ז'או פריירה, דוריאן קוניקס ועוד רבים אחרים לא מסיימים את התחרות (סה"כ 18 טריאתלטים לא מסיימים את התחרות). עד סוף הרכיבה הפלוטון מכתיב קצב חזק והמסלול הטכני גורם לדילולו. שגיב נמצא כל הזמן בקדמת הפלוטון ונראה מרוכז מתמיד.

כ-30 טריאתלטים מסיימים את הרכיבה ויורדים לריצה. קספר סטורנס, היידן ווילד, טיילר מיסלווצ'וק, גינס, שומברג וסקומן מיד מובילים את הריצה. רודפים אחריהם גוסטב אידן ובראונלי. קצת אחריהם רצים ז'או סילבה, לה קור, בנס בישאק, בירסויסל, שגיב, קנבל ובישופ. אחרי מחצית הדרך שחר ממוקם במקום ה-15 ונמצא 43 שניות אחרי המוביל. ווילד, מיסלוצ'וק וסטורנס מובילים לאחר ששומברג, גינס וסקומן לא מחזיקים את הקצב ונופלים. לקראת הסיום סטורנס מעביר הילוך והניו זילנדי וויילד נושר ומסתפק במקום השלישי, מיסלווצ'וק מוצא עוד הילוך ומצליח לעקוף את סטורנס ולנצח את התחרות.

שגיב מסיים במקום ה-13, 1:38 דק' אחרי המנצח וזהו הניקוד האולימפי הגבוה ביותר שהוא השיג עד כה (490.47 ניקוד אולימפי) והניקוד המצטבר שלו עומד כרגע על 3084.78. התוצאה הזו מעלה אותו בעשרה מקומות בדירוג האולימפי והוא כרגע ממוקם במקום ה-26 (מהמקום ה-36). אפשר לומר ברמת ודאות גבוהה ששחר שגיב ישוב לטוקיו גם בקיץ הבא למשחקים האולימפיים – הדירוג האולימפי של שחר שגיב; הדירוג האולימפי של המתחרים.

ראיון עם שחר שגיב לאחר התחרות

"השחייה לא היתה לי קלה בעיקר לקראת הבויות (מצופים, מ.ל), אבל הצלחתי קצת לצמצם בסיבוב השני", סיפר שגיב בשיחת טלפון מטוקיו, "עשיתי חילוף מהיר ותחילת רכיבה טובה וישר נכנסנו למצב רדיפה. לאחר שכבר הגעתי לפלוטון הראשון, דאגתי להיות מקדימה כמה שיותר. ראיתי את ההתרסקויות שאירעו במהלך הרכיבה וגם איך בכל הקפה עוד רוכבים נשרו מהפלוטון, אבל הרגשתי חזק וממוקד. ירדתי לריצה ובהתחלה הרגשתי טוב והייתי בקבוצה של בנס בישאק. לאחר שהרגשתי התכווצויות בהמסטרינג ברגל שמאל קצת הרגעתי את הקצב ולאחר ההקפה השנייה הרגשתי טוב יותר ושוב חשתי שאני בקצב שלי. ההקפה האחרונה היתה קרב חפירות ובסוף הצלחתי לשפר מיקום. אני מרוצה מההופעה שלי ונהניתי היום בתחרות, בעיקר מהמסלול רכיבה שהוא טכני ומאוד מתאים לי. אני מרגיש טוב וזה נותן לי ביטחון לדעת שכאשר אני אגיע לפה במשחקים האולימפיים אני אגיע עם ניסיון חיובי".

לצפייה בתוצאות התחרות

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • או ש או ש הגיב:

    כבוד, המסלול הטכני הפיל כמה קורבנות והליין-אפ היה ברמה גבוהה. לסיים בכזאת תחרות במיקום כזה גבוהה זה בהחלט מעיד משהו. ריספקט.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג