אלברטו קונטדור, הוכיח היום שהמקום הראשון שלו בדרוג הכללי איננו מקרי ומנצח את הקטע ה-18 באנסי. במקום השני הגיע פאביאן קנצ'לרה השוויצרי 3 שניות אחריו, למקום השלישי מגיע הרוכב הרוסי מיקאיל איגנטייב שקבע זמנים מצוינים
מאת:אייבי גילת
קטע נגד שעון מטבעו הוא "מבחן האמת" של כל רוכב. אחרי כמעט שלושה שבועות, הרוכבים מגיעים לתחרות הנגד שעון כשהם כבר על אדי הדלק אחרונים והעייפות והתשישות המצטברת מתחילים לתת את אותותיהם. מומחי נגד שעון הם רוכבים היכולים לדחוף הילוכים כבדים לאורך זמן. פרופיל מסלול הקטע היה שטוח ברובו דבר שנתן יתרון עצום לרוכבים גדולים וכבדים דוגמת פאביאן קנצ'לרה. ואכן, קנצ'לרה קבע כבר בהתחלה את הזמן הטוב ביותר 48:33 כאשר איגנטייב מפגר 12 שניות אחריו. אבל המלחמה האמיתית הייתה בין המועמדים הבכירים בדרוג הכללי.
האחים לבית שלק הם רוכבי נגד שעון פחות טובים. האסטרטגיה שלהם אחרי המופע אתמול הייתה למזער נזקים. מבין השניים פרנק שלק, נתן הופעה פושרת והגיע במקום ה-35, 2:34 דקות אחרי קונטדור. אנדי שלק לעומת זאת נתן את רכיבת הנג"ש של חייו והגיע במקום ה-21, 1:44 דקות אחרי קונטדור. אבל החשבון המתמטי האמיתי הוא בין אנדי שלק ללאנס ארמסטרונג שהגיע במקום ה-16, 1:29 דקות אחרי קונטדור. כך שאנדי שלק הפסיד לארמסטרונג בסה"כ 15 שניות ונשאר במקומו השני בדרוג הכללי המצטבר.
לאנס ארמסטרונג התחיל את הנג"ש מהר, מהר מדי. כשהוא נישא על גלי ההתלהבות של אלפי האוהדים שחיכו לו לצידי הדרך לאנס סובב את הפדלים במהירות הבזק כמו באותם זמנים בהם איש לא איים על הדומיננטיות שלו בטור דה פרנס. בנקודת הביקורת הראשונה הוא היה במקום הרביעי, 27 שניות אחרי קונטדור אבל ככל שהקטע התקדם הוא נחלש.
אלברטו קונטדור נתן הופעה של מנצח אמיתי בטור דה פרנס. לאורך כל 4 נקודות הביקורת שהיו לאורך הדרך 'שרף' את המסלול כאשר הגיע בסוף 3 שניות לפני קנצ'לרה. "בפרולוג במונקו הוא (קנצ'לרה) ניצח אותי ולכן רציתי מאוד לנצח אותו כאן היום".
תוצאות מלאות:
1) אלברטו קונטדור ( ספרד ) קבוצת אסטנה 48:30
2) פביאן קנצ'לרה ( שוויץ ) קבוצת טים סקסו בנק 0:03 +
3) מיקאיל איגנטייב ( רוסיה ) קבוצת קאטושה 0:15 +
4) גוסטאב לארסון ( שבדיה ) קבוצת טים סקסו בנק 0:33 +
5) דיויד מילאר ( בריטניה ) קבוצת גרמין – סליפסטרים 0:41 +
6) ברדלי וויגינס ( בריטניה ) קבוצת גרמין – סליפסטרים 0:43 +
דרוג כללי מצטבר:
1) אלברט קונטדור ( ספרד ) קבוצת אסטנה 73:15:39
2) אנדי שלק ( לוקסמבורג ) קבוצת סקסו בנק 4:11 +
3) לאנס ארמסטרונג ( ארה"ב ) קבוצת אסטנה 5:25 +
4) ברדלי וויגינס ( בריטניה ) קבוצת גרמין – סליפסטרים 5:36 +
5) אנדראס קלודן ( גרמניה ) קבוצת אסטנה 5:38 +
6) פרנק שלק ( לוקסמבורג ) קבוצת סקסו בנק 5:59 +
7) וינצ'נזו ניבאלי ( איטליה ) קבוצת ליקוויגאס 7:15 +
8) קריסטיאן ון דר ולדה ( ארה"ב ) קבוצת גרמין סליפסטרים 10:08 +
9) מיקל אסטרלוזה ( ספרד ) קבוצת יוסקיטאל אוזקדי 12:38 +
10 ) קריסטוף לה מבל ( צרפת ) קבוצת FDJ 12:41 +
מספר נקודות ראויות לציון:
- לאנס ארמסטרונג מנסה ללכת על מקום בפודים בפאריס הפער בינו לבין ברדלי וויגינס הוא 11 שניות ובינו לבין פרנק שלק 34 שניות. גם ניבאלי עדין חזק בתמונה והמאבק על המקומות הנוספים בפודיום בפריז עדיין פתוח. לפיכך עולה מאוד חשיבותו של הקטע במונט וונטו שם יצטרכו כל הרוכבים הללו לתת את כל מה שנשאר להם
- הצרפתים מצליחים להכניס רוכב לעשירייה הראשונה, קריסטוף לה מבל.
- קבוצת גרמין – סליפסטרים האמריקאית שהיא קבוצת רוכבי נגד שעון מעולה מצליחה להכניס 3 רוכבים לעשירייה הראשונה בקטע: דיויד מילאר, ברדלי וויגינס ודיויד זבריצקי.
מחר, קטע מספר 19, מבורג'ואן ז'ליאו לאובנאס, קטע בן 178 ק"מ שבו כנראה רוכבים מתחתית הדרוג שעוד רוצים לעשות משהו בטור ינסו ללכת כל הדרך עד הסוף. ישנה עליה של 14 ק"מ אבל בעלת שיפוע נמוך יחסית לקראת סוף הקטע דבר שאולי יכול להביא בחשבון גם התקפה מצד מישהו שאין לו מה להפסיד. אבל כל זאת היא תפאורה לקראת ההצגה הגדולה הצפויה לנו בשבת בקטע למונט וונטו. כאשר הפערים הם כל כך מינימליסטיים השלב הזה יקבע סופית מי יעמוד לצידו של אלברטו קונטדור על הפודיום בפאריס. אבל הטור הזה הוא כנראה רק הפרק הראשון במלחמה האמיתית שתתחיל מיד כאשר הטור יסתיים בין אלברט קונטדור ובין לאנס ארמסטרונג.