לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא
מנצח היום: לנארד קמנה (גרמניה/בורה-הנסגרו)
סיים בזמן של: 4:12:52 שע'
מרחק: 164 ק"מ
עליות: 5 עליות מדורגות
מאיפה לאיפה: לה טור דו פה – וילאר דה לאנס
אחרי יום המנוחה האחרון, השבוע השלישי של מרוץ האופניים היוקרתי בעולם יצא לדרך עם קטע הררי ראשון מבין שלושה ברציפות, כולם באלפים. זו בדיוק הסיבה שהיה ברור כבר מההתחלה שאף אחד ממתמודדי ה-GC לא יקח סיכונים מיותרים, בטח כשהקטע של מחר מסתיים בטיפוס מטורף שיכול להיות מכריע בטור.
צ פ ו | סיכום קטע 16
ועדיין הפתיחה של הקטע הזה היתה אגרסיבית ומשכה קדימה רוכבים חזקים שהאמינו ביכולתם לצאת לבריחה מהתחלה ועד סוף הקטע מתוך מחשבה שהם יהיו הרבה ושלפלוטון לא יהיה עניין לתפוס אותם. וזה בדיוק מה שקרה. קבוצת הבריחה כללה בהתחלה יותר מ-30 רוכבים התפצלה לכמה קבוצות בעשרות הקילומטרים הבאים.
בתחילת הקטע היה ניסיון מעניין של פטר סגאן לברוח לסם בנט מהפלוטון ולהצטרף לקבוצת הבריחה לקראת מאוץ הביניים היחידי של היום שהגיע אחרי 45 קילומטרים, אבל בסופו של דבר סגאן לא הצליח להשלים את המלאכה והמשמעות היא שלא נרשמו שינויים בקרב על החולצה הירוקה. בנט האירי (דקוני-קוויקסטפ) שמר על פער של 45 נקודות מסגאן הסלובקי (בורה-הנסגרו).
מצד שני, העליות של היום הביאו ליופי של קרב על החולצה המנוקדת. בנואה קונספרואה (AG2R La Mondiale) שלבש אותה ברציפות כבר מהקטע השני, יצא מהמשחק בקטע הזה ונותר מאחור. מי שניצל את זה היה צרפתי אחר, פייר רולן (BB HOTLS), שטיפס ראשון לפסגות של העלייה השנייה והשלישית (שתיהן בקטגוריה 2) ובכך השתווה במספר הנקודות (36) לקונספרואה בקרב על תואר המטפס.
וככה הרוכבים הגיעו לעשרות הקילומטרים האחרונים של הקטע והפער בין הבורחים לפלוטון כבר עלה מעל 13 דקות, כך שהיה ברור שרוגליץ', פוגצ'אר והשאר שומרים על הכוחות שלהם עד לקו הסיום לקראת היומיים הבאים. מוקד העניין היה כמובן מקדימה, שם נמשך הקרב על הניצחון בקטע.
בעלייה המדורגת הרביעית שהיתה העלייה המפרכת של הקטע (לה מונטה דה סן ניזייה דו מושרוט – 11.1 ק"מ על 6.5%), רוכב צרפתי אחר של BB HOTELS, קוונטן פשאר, התחיל את הבריחה לחברים שבילו אתו יותר מ-100 קילומטרים ביחד, אבל לקראת סוף העלייה הוא נתפס על ידי ארבעה רוכבים והשניים מתוכם שיצאו לקרב על הניצחון בהר הזה היו אלוף הג'ירו ד'איטליה ריצ'ארד קרפאז (אינאוס) ולנארד קמנה הגרמני (בורה-הנסגרו) שגם ניצח וזכה בבונוס של 8 שניות בזמן הכללי (לא שזה משמעותי למי שלא בצמרת).
קמנה ניצל את המומנוטום כדי לנסות ולברוח לקרפאז ולבנות את הניצחון שלו בקטע ה-16. אחרי 10 קילומטרים שטוחים בתום המונטה דה סן ניזייה מושרוט, לקמנה נותרה עלייה מדורגת אחרונה של 2.2 ק"מ על 6.5% ובסיומה שער הסיום. בתחילת העלייה הזאת הפער בינו לבין קרפאז כבר היה מעל לדקה, ושום דבר לא עצר בעדו של הגרמני לדהור בדרך לניצחון גדול. קמנה הוכיח את עצמו כמטפס אדיר, הוא גם רוכב נג"ש ברמה גבוהה מאוד ובגרמניה כמו גם בשאר עולם הרכיבה מדברים על הדבר הגדול הבא שייצא מהמדינה הזאת בענף האופניים.
זה היה ניצחון ראשון בטור הנוכחי לבורה-הנסגרו וגם ניצחון ראשון לרוכב גרמני. קרפאז הגיע כאמור יותר מדקה אחרי קמנה ושלישי הגיע השוויצרי סבסטיאן רייכנבאך (גרופאמה FDJ). לג'וליאן אלאפיליפ אגב היו שאיפות לנצח קטע שני בטור השנה, אבל הוא נותר מאחור במאני-טיים וסיים את הקטע הזה במקום העשירי.
רוכבי ה-GC התעוררו בעלייה האחרונה, כלומר שני קילומטרים לסיום, לא משהו שאפשר לעשות בו יותר מדי אבל המטרה של טאדיי פוגצ'אר היתה לנסות ולהתקרב אפילו בשתיים או שלוש שניות אל פרימוז רוגליץ'. והוא ניסה, אבל קשה לעשות את זה מול החיילים של רוגליץ' מקבוצת יומבו-ויסמה. תוך כדי שהם מתמקדים בפוגצ'אר, גם מיגל אנחל לופז מורנו, הקולומביאני של אסטנה, ניסה לגנוב כמה שניות אבל נתפס על קו הסיום. וכך לא נרשמו שינויים בצמרת הדירוג הכללי כשרוגליץ' ממשיך להוביל ב-40 שניות על פוגצ'אר, ב-1:34 דק' על ריגוברטו אוראן הקולומביאני (EF) וב-1:45 דק' על מיגל אנחל לופז מורנו.
ישראל סטארט אפ ניישן
בגזרת ישראל סטארט אפ ניישן, בן הרמנס הבלגי הגיע היום ראשון מבין הרוכבים וסיים במקום ה-40, 17:36 דק' אחרי המנצח. גיא ניב סיים היום במקום ה-104, 27:27 דק' אחרי המנצח.