טור דה פראנס 2020 || בואו להכיר את המסלול ולגלות מה אסור לכם לפספס

למרות הקורונה, מרוץ האופניים הגדול בעולם צפוי לצאת לדרך ב-29 באוגוסט ואם כבר נגזר עלינו להישאר בבית הקיץ, אלו הנופים שמחכים לכם בטור דה פראנס הקרוב. וכמובן, מתי באמת כדאי לצפות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא


אז למרות הכל ואחרי דחייה של חודשיים מהמועד המקורי, טור דה פראנס 2020 צפוי לצאת לדרך ביום שבת ה-29 באוגוסט, והפעם גם בהשתתפות הקבוצה הישראלית "ישראל סטארט אפ ניישן". המסלול השנה צפוי להיות מאתגר במיוחד עבור רוכבי הקבוצה הישראלית ובכלל עבור כולם, עושה רושם שאפילו יותר מאתגר מבדרך כלל מבחינת הטיפוסים המפרכים.

לקראת הטור דה פראנס 2020
כריס פרום וגראיינט תומאס לא ישתתפו בטור דה פראנס
גיא ניב יהיה הישראלי הראשון בטור דה פראנס
הקבוצה הישראלית שתתחרה בטור דה פראנס

אז רגע לפני שאירוע האופניים הגדול של 2020 יוצא לדרך ותוכלו לבלות את הימים החמימים בצפייה בנופים המרהיבים של האלפים, הפירנאים וגם הים התיכון והאוקיאנוס האטלנטי – הכנו עבורכם סקירה של המסלול, שתדעו למה לצפות.

השבוע הראשון 

העיר שתארח השנה את ה"גראן דפאר" של מרוץ האופניים הגדול בעולם תהיה ניס שבריביירה הצרפתית. אבל אל תתנו לים התיכון להטעות אתכם ומי שהיה בניס ובעיקר רכב שם יודע שאת עיר הנופש האת מקיפים הרים, והעליות שם לא קלות בכלל.

שני הקטעים הראשונים של הטור יתחילו ויסתיימו בניס. הראשון יהיה קטע של גבעות שיורכב משלוש הקפות וישמש כחימום לקטע השני שבו אחרי 45 קילומטרים שטוחים נראה את הרוכבים מתמודדים עם הטיפוס הקשה הראשון של המרוץ, קול דה קולמיאן (16.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.3%). אחרי שהיורדים ירדו כ-1,000 מטרים במצטבר הם יטפסו על הקו דה טוריני עד שיגיעו לגובה של 1,600 מטר מעל פני הים. אחרי 50 קילומטרים של ירידה גדולה נוספת הם יטפסו על ההר השלישי בקטע, קול ד'ז ממנו ירדו בחזרה אל העיר ניס, יעברו ליד שער הסיום ואז יפנו שוב כדי לטפס על הר רביעי ואחרון לפני שיחזרו שוב לסיים את הקטע בניס.

השנה זה הולך להיות מאתגר במיוחד מבחינת הטיפוס | צילום: pixabay

בקטע השלישי שיהיה שטוח הרוכבים יתחילו לנוע מערבה אל פנים המדינה והקטע הרביעי יהיה קטע הררי נוסף שיתחיל בסיסטרון ויסתיים באתר הסקי אורסייר מרלט. בקטע הזה יהיו 5 עליות מדורגות כשהאחרונה שבהן תהיה באורך של 7.1 קילומטרים אל שער הסיו בפסגה בגובה של 1,825 מטר מעל פני הים.

משם הרוכבים ימשיכו לנוע מערבה עם קטע חמישי שטוח וקטע שישי שיאופיין בגבעות מתגלגלות (ועליות קשות) בחבל מאסיף סנטרל. גם הקטע השביעי שיסגור את השבוע הראשון יהיה שטוח.

השבוע השני 

בקטעים הקודמים הרוכבים עשו למעשה את כל הדרך מהרי האלפים הדרומיים לכיוון הגבול בין צרפת לספרד שם נמצאים הפרינאים, וזה אומר שבתחילת השבוע השני ממשיכים לטפס. שני קטעים הרריים יהיו בפירנאים כשהראשון מביניהם יהיה הקטע השמיני ביום שבת ה-8 בספטמבר בין קאזר ללונדוויל. הקטע הזה יכלול שלושה טיםוסים קשים מאוד וסיום בירידה. הקטע השני של הפרינאים (9 בספטמבר) יהיה בין פו ללרנס שיתחיל ב-80 קילומטרים שטוחים של רכיבה בעמק ומשם יתחיל "להסתבך" כשהטיפוס בראשון (קול דה לה הורסר) יהיה 11.1 ק"מ על 8.8% ולאחר ירידה קטנה מאוד להתאוששות הרוכבים יטפסו גם על הקול דה סודה (3.8 ק"מ על 8.5%). אחרי ירידה של 20 קילומטרים יגיע הטיפוס השלישי על קול דה מארי בלנק (7.7 ק"מ על 8.6% כולל שיפועים של 12%). הקטע הזה יסתיים בירידה שלאחריה עוד מספר קילומטרים של גבעות מתגלגלות בדרך לשער הסיום.

ביום המנוחה (10 בספטמבר) הקבוצות יטוסו מהרי הפירנאים צפונה על האי איל דולרון שנמצא באוקיאנוס האטלנטי ומתחבר לצרפת דרך גשר באורך של קרוב לשלושה קילומטרים. זהו למעשה האי השני בגודלו בצרפת אחרי קורסיקה. מבחינת נופים זה יהיה שינוי אווירה מרענן ומבחינה מקצועית זה יהיה קטע שטוח בין שני איים שיאפשר מנוחה למטפסים. גם הקטע ה-11 יהיה שטוח ובו למעשה הטור יתחיל לנוע שוב מכיוון מערב למזרח. הקטע ה-12 משוביני לסראן שנחשב כגבעתי יהיה הארוך ביותר בטור דה פראנס הנוכחי (218 קילומטרים) ויתאפיים בגבעות מתגלגלות.

גם השבוע השני יתחיל בהרים | צילום: pixabay

לקראת סוף השבוע השני חוזרים לטפס כשהקטע ה-13 משטאל גיון לפוי מארי, בלבו של חבל מאסיף שנטרל, יתאפיין בטיפוס מצטבר של 4,400 מטרים וחוץ מ-5 הקילומטרים הראשונים יהיו בו רק עליות וירידות. אם לא יבצעו שם מהלכים מעניינים (מה שבהחלט יכול לקרות) מובטחים נופים מרהיבים. בקטע הזה יהיו בסך הכל 7 עליות מדורגות כשהאחרונה (פה דה פיירול) תהיה גם הקשה ביותר עם 5.4 ק"מ על 8.1% ושיפוע חד מאוד בקילומטרים האחרונים בדרך לקו הסיום. זה יהיה הקטע השני שמסתיים בפסגה.

השבוע השלישי 

הקטע ה-14 שיפתח את השבוע השלישי יהיה קטע גבעתי מקלרמון פראן לליון שהיא העיר השלישית בגודלה בצרפת. 197 קילומטרים של עליות וירידות כאשר ב-15 הקילומטרים האחרונים יהיו שלושה טיפוסים קצרים (הכל יחסי) אך מאתגרים במיוחד, רגע לפני 5 הקילומטרים האחרונים שיהיו שטוחים.

ימי ראשון מוקדשים לאקשן האמיתי והקטע ה-15 בהחלט אמור לספק אותו עם קטע הררי באלפים מליון לגראן קולומבייה. בקטע הזה הרוכבים יטפסו אל אותה הפסגה בשלוש דרכים שונות כאשר הפעם השלישית תסתיים למעלה. אחרי 100 קילומטרים נראה את הטיפוס הראשון שבו יגיעו לשיפוע של 14.5%, הטיפוס השני יהיה 6.9 ק"מ על 8.9% והטיפוס השלישי יהיה הקשה מכולם וגם יסתיים למעלה.

אחרי יום המנוחה השני (14 בספטמבר) הרוכבים יחזרו עם כוחות מחודשים לעוד שלושה קטעים הררים ומטורפים באלפים. בשני מביניהם (קטע 17 מגרנבול למריבל) יסתיים בטיפוס של 22 קילומטרים אל הקול דה לה לוז עם שיפועים של יותר מ-20% בדרך ושער סיום בגובה של 2,304 מטרים מעל פני הים. בעבר רכבו שם עד לאתר הסקי מריבל אבל לאחרונה סללו שם 6 קילומטרים נוספים של כביש שיאפשר לרוכבים להגיע אל הפסגה המרהיבה הזאת.

רוכבים בטור דה פראנס בפריז

יקרו כל כך הרבה דברים עד שהרוכבים יגיעו לשם | צילום: pixabay

הקטע ה-18 ממריבל ללה רושר סור פורון יעבור בדרך גם באיטליה ושוויץ ויאפשר הזדמנויות נוספות למתמודדי דירוג כללי שירצו להפתיע, אם כי ספק כמה כוחות יישארו להם. מה שכן, זה אמנם הקטע ההררי הרגיל האחרון בטור אבל תהיה עוד הזדמנות (אפילו גדולה) למהפכים גדולים בהמשך.

קטע 19 יהיה שטוח ויאפשר לספרינטרים הזדמנות אחרונה להיאבק על התואר. קטע 20 יהיה קטע הנג"ש היחידי בטור וזה יהיה קטע הררי שיתחיל בלור ויסתיים בלה פלאנש דל פי שלמרגלות אתר הסקי בהרי ווז'. אורכו יהיה 36 קילומטרים והוא יסתיים בטיפוס של 6 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 8.5% שילך ויתקשה עד לשער הסיום.

הקטע האחרון של הטור דה פראנס שמסתיים כמיטב המסורת בשאנז אליזה בפריז יתחיל הפעם במאנט לה ג'ולי ואורכו יהיה 122 קילומטרים שיהיו מן הסתם שטוחים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רוכב ותיק הגיב:

    איפה ניתן לצפות? נראה שערוץ 5 מתעלם מהמרוץ הםעם😫

    1. צופה הגיב:

      יורוספורט

    2. אשר הגיב:

      איפה אפשר לראות את הטור בסטרים?

  • אייל הגיב:

    האם ערוץ הספורט נטש אותנו ולא יהיה שום שידור חי ישראלי??

  • רונן פרבר הגיב:

    בושה וחרפה שלא משדרים בערוצי הספורט הישראלי את הטור דה פראנס פעם ראשונה רוכב ישראלי קבוצה ישראלית , ביזיון חבל מאד !!!!
    בשביל מה משלמים אם תחרות כזו לא משודרת ??

  • העיקר שבישראל יש תרבות ספורט הגיב:

    כרגע נראה שנאלץ לראות את זה רק ביורוספורט כי משחקי הטיטאנים יותר מוכר וכנראה שגם שידור חוזר של חדשות הספורט יותר מעניין אותם

  • אלי הגיב:

    באיזה אתר ניתן לראות את הטור במחשב

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36