טור דה פראנס 2019 || בואו להכיר את המסלול ולגלות מה אסור לכם לפספס

בסוף השבוע יוזנק הטור הצרפתי הטוב בעולם, אז הנה כל מה שרציתם לדעת על המסלול המטורף והנופים המרהיבים שתראו בטור דה פראנס הקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רוצים עוד? בואו להכיר את הרוכבים והקבוצות שמתחרות השנה בטור דה פראנס

בשבת הקרובה ייצא לדרך הטור דה פראנס בפעם ה-106 והפעם בבריסל. כריס פרום אמנם לא יהיה שם, אבל הקרב על התואר יהיה פתוח לחלוטין ואל זה אפשר להוסיף מסלול מאתגר במיוחד שאולי השנה אפילו יותר מיועד למטפסים. כיד לעשות לכם קצת סדר לקראת חג האופניים הבא עלינו לטובה, חילקנו את 21 הקטעים לשלוש תקופות. מתי האקשן? איפה נראה את העליות הכי קשות והנופים המרהיבים ביותר? (זה מגיע יחד) ומה אסור לפספס?

כאן הכל יתחיל. הארמון המלכותי בבריסל | צילום: pixabay

שבוע 1 

זה לא קורה בפעם הראשונה, אבל זה בטח מוסיף המון לאווירה. בלגיה תארח השנה את פתיחת הטור דה פראנס. הקטע הראשון יוזנק בבריסל וגם יסתיים בבירת בלגיה, כשבאמצע ייצאו הרוכבים להקפה של 194.5 קילומטרים. אמנם די בתחילתה הם ייפגשו עלייה רצינית, אבל שום דבר שיסכן מישהו מהמתמודדים הראשיים בפלוטון. בסופו של דבר הקטע הזה מיועד לספרינטרים.

גם הקטע השני יתקיים בבריסל וזה יהיה קטע קבוצתי נגד השעון. אורכו 27.6 קילומטרים והמסלול שלו מהיר, עם כמה גבעות מתגלגלות, לא משהו שאמור להתיש את הרוכבים הטובים בעולם. הקטע השלישי יתחיל גם הוא בבלגיה, בעיר בינש הסמוכה לגבול צרפת ויסתיים אחרי 215 קילומטרים של גבעות בעיר אפרנאי שבמרכז מחוז שמפיין בצפון צרפת. קטע קלאסי לצפייה בשעה האחרונה שלו בגלל 50 קילומטרים אחרונים קשוחים במיוחד וסיום בעלייה.

הקטע הרביעי יהיה קטע שטוח למרחק 213.5 קילומטרים מריימס לנאנסי וזה יהיה זמן הספרינטרים. הקטע החמישי שיתקיים ביום רביעי יהיה בעצם קטע ההרים הראשון, אם כי אפשר לכנות אותו גם קטע "הררי-מדיום". אורכו של הקטע 175.5 קילומטרים בהרי ווז' בצפון-מזרח צרפת והוא יכלול 4 עליות מדורגות (קטגוריות 3 ו-4). הקטע השני באזור הזה שהוא הקטע השישי (ביום חמישי בשבוע) אמור לספק את האקשן הגדול של השבוע הראשון בטור דה פראנס. הוא יכלול לא פחות מ-7 עליות מדורגות, 4 מהן בקטגוריה אחת ואם זה לא מספיק גם שער הסיום ימתין בפסגה של אתר הסקי לה פלאנש דה בל פיל. זה הזמן למהלכים ראשונים. אורכו של הקטע 160.5 קילומטרים ואורכה של העלייה האחרונה כמעט 7 קילומטרים. השיפוע הממוצע קרוב ל-9% אבל זה מתחיל בקיר של 24% כך שיהיה מאוד מעניין. וחוץ מזה, אין אספלט בעלייה המטורפת הזו, רק ב-100 המטרים האחרונים.

השבוע הזה יסתיים בעוד שני קטעים פחות מאתגרים. הראשון (קטע 7) יהיה שטוח למרחק 230 קילומטרים מבלפור ועד לשאלון סור סון, השני (קטע 8) יהיה גבעתי למרחק 200 קילומטרים ולמעשה לא יהיו בו יותר מדי רכיבות על מסלול שטוח, פשוט מעבר מעלייה לעלייה מהעיר מקון ועד לסנט אטיין.

האתגר הרציני הראשון. לה פלאנש דה בל פיל | צילום: A.BourgeoisP

שבוע 2 

השבוע השני של הטור דה פראנס יפתח ב-14 ביולי שזה יום הבסטיליה. ואין דבר שצרפתים אוהבים יותר מניצחון צרפתי ביום הבסטיליה. יותר מזה, הקטע הזה יתחיל בסנט אטיין ויסתיים בבריוד שהיא עיר הולדתו של רומיין בארדה. יותר מזה? ככל הנראה הוא יהיה הרוכב הלחוץ ביותר באותו היום. ובכל מקרה מדובר בקטע מעניין, כשכבר אחרי 36 קילומטרים הרוכבים ייפגשו עלייה אכזרית במיוחד ובהמשך יתמודדו עם עוד שתי עליות מדורגות. הקטע העשירי שיהיה האחרון לפני יום המנוחה הראשון יתחיל בסנט פלור ויסתיים אחרי 217.5 קילומטרים באלבי. אי אפשר להגיד עליו שהוא שטוח, אבל זה יהיה זמן הספרינטרים.

הרוכבים יחזרו מהמנוחה אל הקטע ה-11 וייצאו ל-167 קילומטרים שטוחים מאלבי לטולוז. אמנם קטע שטוח, אך הרוכבים נעים מערבה וזה מבשר על ההתקרבו להרי הפירנאים. בקטע ה-12 שיקרה ביום חמישי בשבוע כבר נוכל ליהנות מהנופים של הפירנאים. זה קטע שיתחיל בטולוז ו-120 הקילומטרים הראשונים שלו יהיו שטוחים וזה אומר שלא חייבים לצפות כמובן, אבל בהמשך מתחילים לטפס למעלה דרך שני הרים די מייגעים (קול דה פרוסורד והורקאט דנקיזן). הקטע הזה יסתיים בירידה של 30 קילומטרים, מה שלא הכי אופייני לקטעים ההרריים בטור הנוכחי.



הקטע ה-13 ביום שישי יהיה אתנחתא מההרים בעיר פו שבעמק, אחד היעדים הפופולאריים בטור דה פראנס, שתארח את הקטע האישי היחידי נגד השעון. זה יהיה קטע למרחק של 27.2 קילומטרים. בשבת חוזרים לטפס עם קטע של 117.5 קילומטרים שיתחיל בטארב ויסתיים בקול דה טורמאלה, כשנקודת הסיום תהיה בגובה של 2,115 מטרים. העלייה האחרונה תהיה לאורך 19 קילומטרים בשיפוע ממוצע של 7.4% ובקילומטר האחרון השיפוע הממוצע יהיה מעל 10%. במילים אחרות, חובה לצפות בקטע ה-14 שלשמחתנו יתקיים בשבת. 

קטע הררי בטור דה פראנס

השבוע השני יסתיים בעוד קטע הררי בפירנאים שיהי הקטע ה-15 של הטור. על הנייר הוא נראה פחות אכזרי אבל מדובר ב-185 קילומטרים שכוליים ארבע עליות מדורגות כש-3 מהן בקטגוריה 1 וגם הקטע הזה יסתיים בטיפוס על עלייה בקטגוריה 1 כך שגם ביום הזה אפשר לצפות למהלכים מרתקים, במיוחד לאור העובדה שאחריו יהיה יום המנוחה השני.

שבוע 3 

בתום יום מנוחה הטור חוזר מזרחה, והקטע ה-16 יהיה הקפה שתתחיל ותסתתים בעיר ניימס. זה זמן טוב למתמודדים על הדירוג הכללי ושאר המטפסים לנוח קצת, אבל חשוב לציין שזו תהיה הקפה לא שטוחה בכלל, והקטע הזה יכול להיות מעניין. הקטע ה-17 יהיה החימום הסופי לקראת האלפים. בקטע זה ירכבו למרחק של 200 קילומטרים מפונט דו גארד לגאפ במסלול של גבעות מתגלגלות עם שתי עליות מדורגות.

הקטע ה-18 שיתקיים ביום חמישי השבוע יהיה הראשון מבין שלושה בהרים האלפים, וזה אומר שלושה ימים של עבודת פרך בלי מנוחות. אז מתחילים עם 208 קילומטרים מאמברון לאלואר, כששתיים מארבע העליות המדורגות (שתי האחרונות) בקטגוריה הקשה ביותר. בקטע זה מטפסים על כמה מההרים המפורסמים של הטור דה פראנס כמו קול דה ואר, קול דיזואר, וקול דו גאליבייה (23 קילומטרים) לפני הטיפוס לאתר הסקי ואלואר (19 קילומטרים).

הקטע ה-19 יהיה למרחק של 126.5 קילומטרים בין סנט ז'ן דה מוריין לטין. בקטע הזה יהיו 5 עליות מדורגות אחת מהן HC. הוא יסתיים בטיפוס של 7.4 קילומטרים בשיפוע של 7% ממוצע, כשנקודת הסיום בטין תהיה בגובה של יותר מ-2,100 מטרים.

ההזדמנות האחרונה. ואל טורנס | צילום: pixabay

הקטע ה-20 שיהיה הקטע ההררי האחרון (מתקיים בשבת) יתחיל באלברטוויל ויסתיים באתר הסקי הידוע ואל טורנס. 130 קילומטרים עם שלוש עליות מדורגות כשהאחרונה היא הטיפוס לואל טורנס, וזו תהיה גם ההזדמנות האחרונה למהפכים בדירוג הכללי, מה שהופך גם את הקטע הזה לחובה לצפייה. זו תהיה עלייה באורך של 33.4 קילומטרים עם שיפוע ממוצע של 5.5%.

כמיטב המסורת בטור דה פראנס, בקטע ה-21 והאחרון לא אמורים לקרות יותר מדי דברים. המנצח ירכב עם כוס שמפניה ואולי יישאר מאבק פתוח על דירוג הספרינטרים. בכל מקרה אין שום שינוי בשער הסיום שיהיה בשער הניצחון כאשר העיר שתארח הפעם את תחילתו של הקטע היא ראמבוייה.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12