לערוץ כתבות הטור דה פראנס בהן יפורסם הסיכום היומי בשוונג
כריס פרום מתמיד באסטרטגיה – לעוף בקטע ההררים הגדול הראשון של הטור. הוא לא המציא את זה, הוא אפילו לא מהראשונים שאמצו את האסטרטגיה, אבל בקטע ה-8 של הטור 2016 הוא הביא טקטיקה שהפתיעה רבים. הוא תקף ממש על הפסגה של העלייה האחרונה ובמורד אל קו הסיום הוא פתח על מתחריו פער של חצי דקה בקרוב, המישור הקצר לפני קו הסיום הקטין את הפער שלו מהרודפים ל-13 שניות, אבל הוא זכה גם לבונוס של 10 שניות קיזוז, מהזמן המצטבר, כראשון על קו הסיום.
צפו | תקציר קטע 8
דוהר בירידה במהירות 90 קמ"ש
הגלישה של פרום, במורד אל קו הסיום היתה ברמה טכנית מאוד גבוהה ומדויקת ויש הטוענים כי הוא לקח סיכונים גדולים מדי, אבל עובדתית פרום לא רק לקח את החולצה הצהובה, אלא שהוא פתח ממתחריו פערים שבקטעים הבאים יחייבו אותם להותירו מאחור, כדי לקחת ממנו את הצהובה. פרום אומנם חצה את קו הסיום 13 שניות לפני הדבוקה של שאר המדורגים, אבל הוא לקח את בונוס הניצחון (קיזוז 10 שניות מהזמן המצטבר) ובזכותו הרחיק את מתחריו לפער שיאלצם להיות התקפיים, בעוד הוא יוכל לשמור עליהם עד לקטע של יום שישי (15 ביולי) בו יתרונו מוכח. בקטע היום נרשם פורש ראשון בטור השנה וזהו שיא כל הזמנים בטור – הדבוקה יצאה עם כל הרוכבים שזינקו לקטע הראשון גם לקטע השמיני.
גרג ואן אברמיט הפסיד היום את החולצה הצהובה, אחרי שלושה ימים וכעת הוא יהיה פנוי לגמרי לסייע לריצ'י פורט וטיג'יי ואן גרדרן בהתמודדות על ראש הדירוג. קבוצת BMC מובילה את הדירוג הקבוצתי, עם פער מזערי על קבוצת סקאי וכשעברו שמונה קטעים, יום לפני עזיבת הפירנאים זו עוד תעודת כבוד למתכנני המסלול. אלברטו קונטאדור נראה מרוסק, עם פיגור של יותר משלוש דקות מהחולצה הצהובה, אבל ניסיון העבר מלמד שקונטאדור נלחם ומנסה לתקוף עד לאיבוד כל סיכוי. מצד שני בקבוצתו רוכב רומן קרויצגר, המדורג כעת במקום 12, עם פיגור של 34 שניות בלבד ואולי הוא יקבל אישור לרכב עבור הדירוג שלו. יש גם צד שלישי – קונטאדור כבר סגר חוזה בקבוצת טרק-סגפרדו, לעונת 2017 ועל פי הצהרות החתימה תהיה ביום שני הקרוב. זו עובדה המשפיעה מאוד על המשך התנהלות במקרים רבים. והמצב מסתבך עוד יותר כשחושבים על צד רביעי – פטר סאגן המדורג עכשיו שלישי בחולצה הירוקה והיום, כמו אתמול לא הצליח לבצע את המהלך שיביאו למאוץ הביניים במצב צבירת ניקוד גבוה. וזה לא הכל – יש צד חמישי, של רפאל מיאקה שיזנק מחר במנוקדת של מלך ההרים.
תכנון מסלול מעולה של מארגני הטור
אם קבוצת טינקוף תתחשב בכל אלו היא צריכה להעניק רגל חופשית ארבעה רוכבים, חצי קבוצה. קרויצגר על הדירוג בצהובה. קונטאדור על וותק, הישגי עבר (תקראו לזה כוכבות) וכמוביל של הקבוצה. סאגאן גם כך עם רגל חופשית תמיד ומסייע כשאפשר. מיאקה למאבק על תואר ההרים, אותו כבר השיג לפני שנתיים. זה מצב שיכול לפרק קבוצה, אבל ריבוי מהלכים של רוכבים ברמה כה גבוהה יכולים גם ליצור עניין ומתח ואפילו לפרק דבוקה.
העובדה כי בסוף השבוע השני, אחרי שמונה ימי מרוץ הפערים בדירוג הצהובה ושאר הדירוגים כה קטנים מעידה על תכנון מסלול מעולה של מארגני הטור. רק מחר (ראשון, בקטע 9) יגיעו הרוכבים אל הסיום הראשון על פסגה גבוהה, אחרי עלייה ארוכה. המטפסים יהיו חייבים לבצע מהלכים, כדי לנסות ולסגור את הפער מפרום.
יגיע הטור מספרד לאנדורה והרוכבים הספרדים ירצו להעניק הצגה לקהל. קבוצת בריחה מרובת ספרדים תיתכן בסיכוי לא רע, מנצח ספרדי יהיה חג. חואקין רודריגז היה מסומן כרוכב שאולי ינצח בקטע, אבל כשהוא מדורג שלישי ורק 16 שניות מהצהובה הסיכוי אינו גדול.
ראש דירוג נקודות (חולצה ירוקה):
1. מארק קאוונדיש, בריטניה, דמינסיון דטא, 204 נקודות
2., מרסל קיטל, גרמניה, אטיקס – קוויק סטפ, 184 נקודות.
3. פטר סאגאן, סלובקיה, טינקוף, 177 נקודות.
4. אנדריי גרייפל, גרמניה, לוטו – סודאל, 112 נקודות
ראש דירוג הרים:
1. רפאל מיאקה, פולין, טנקוף, 31 נקודות
2. טיבו פינו, צרפת, אפםדהז'ה, 30 נקודות.
3. כריס פרום, בריטניה, סקאי, 22 נקודות.
הרוכב הצעיר (חולצה לבנה):
1. אדם ייטס, אוסטרליה, אוריקא – גרינאדג', 39:13:20 שעות.
2. לואיס מינטס, דרום אפריקה, לאמפרה – מארידה + 18 שניות
3. וורן ברגיל, צרפת, ג'אינט- אלפיסין + 1:35 דקה
דירוג קבוצתי:
1. ביאמסי, 117:40:16 שעות
2. סקאי +1:34 דקה
3. מוביסטאר +4:54 דקות