זה היה קטע המוגדר כמלכותי, מאלו שמבטיחים מרוץ של ממש ורק לעתים מקיימים בגזרת המאבק על החולצה הצהובה. התחרות היתה בדבוקה המובילה והיו בה כשלושים רוכבים. מנצח הטור דה פראנס לפני שנתיים, וינצ'נזו ניבאלי היה שם' התקווה הצרפתית החדשה, ג'וליאן אלפליפה נכח בה, מלך ההרים של 2014, רפאל מיאקה היה שם וגם לובש המנוקדת, דה גדנדט היה לפרקים בתוכה. המנצח על הוונטו, תום דומולן היה שם.
צפו | תקציר קטע 15
הדבוקה קיבלה פער משל כמעט תשע דקות בשיא ולמעשה היא סיפקה את העניין של המרוץ. מיאקה החל את היום כשהוא במקום השני של דירוג ההרים. בזכות הניקוד שאסף הוא חזר ללבוש את המנוקדת ואף פתח פער של 37 נקודות על דה גנדט שירד למקום השני. מיאקה גם נראה בדרכו לניצחון, כשהרוכב הקולומביאני ג'ארלינסון פאנטנו מקבוצת IAM הצליח לגשר אליו ולגבור עליו במאוץ אל קו הסיום. אשתקד סיים פאנטנו את הטור במקום ה-19. הוא בן 26 ורק בשנה שעברה קיבל את החוזה בדרג הבכיר. כשבועיים לפני הזינוק לטור הוא ניצח קטע בטור השוויצרי וסיים בו רביעי.
בגזרת החולצה הצהובה לא ראינו מהלכים שיכולים היו להוציא את כריס פרום משיווי משקלו והוא השלים היום את יומו השמיני הרצוף עם החולצה צהובה וה-38 בכל מהדורות הטור בהן השתתף. פרום עלה למקום ה-5 בכל הזמנים ולפחות ב-24 השעות הקרובות הוא יחלוק אותו עם ניקולה פרנץ' שניצח בטור דה פראנס פעמיים ברציפות לפני 89 ו-90 שנים.
עד לסיום הטור יוכל פרום להגיע ל-54 ימים בצהובה, אבל על מנת להיכנס לחמישייה הגדולה בכל הזמנים יצטרך פרום להשיג את החולצה הצהובה גם בטור של 2017 והיסטורית לא היה רוכב שניצח ארבע פעמים בטור. היו מנצחים של שלוש מהדורות ומנצחים של חמש מהדורות.
העיסוק בסטטיסטיקה האישית של פרום מעידה על מתחריו עד כה. בקטע שהוגדר כמלכותי והמשמעות של ההגדרה היא שזה אחד מהקטעים בהם יכולות להתרחש דרמות בעלות השפעה על דירוג הצהובה, לא ראינו יותר משניות בודדות של התקפות מצד מתחריו של פרום. למען ההגינות צריך להודות כי פרום נראה כה חזק, ממוקד ומעל ליכולות של מתחריו עד כי אפשר כמעט להבין אותם ויותר מכך – הקבוצה של פרום בתצוגת עצמתית שיכול להוציא את החשק גם לספורטאי הנחוש ביותר. קשה להשליך את אי הצבת האתגר מול פרום על פחדנות של מתחריו, הגיוני יותר שמשהו אחר מנע מהלכים המשפיעים על מרוץ. ייתכן ומתחריו של פרום השלימו עם עליונותו, או שהם מאמינים באותו נתון של שנים קודמות – פרום הפסיד למתחריו זמן בשבוע השלישי.
אחרי יום המנוחה (ביום שלישי) יישארו עוד חמישה קטעים. חוץ מקטע הסיום בפאריס כל הקטעים הם בהרים, שני קטעים מסתיימים על פסגה וקטע אחד הוא מרוץ אישי נגד השעון בעלייה. חמישה מרוצים כאלו יכולים לפרק גם רוכב ברמתו ולשיטתו של פרום, אבל באותה המידה בסופם הוא יכול לנצח בפער של ענק מהסוג של יאן אולריך ב-1999 (9:09 דקות מרישאר ויראנק), או לאנס ארמסטרונג על אלכס זולה (2000, 7:07 דקות), או ארמסטרונג על חוסבה בלוקי (2002, 7:17 דקות). גם ניבאלי ניצח (2014) בפער גדול משבע דקות וזהו בדיוק הסיפור של חוסר התחרות. כשהפער כה גדול זה מעיד לא רק על שליטה, אלא גם על פערים שאינם שייכים לעומק איכותי. פרום הוא רוכב ענק, אבל לפחות קווינטנה אמור לאתגר אותו בדרך לשדרות הניצחון.
קווינטנה היה סגנו של פרום בשני ניצחונותיו הקודמים. בשנת 2013 הפער ביניהם היה 4:20 דק'. אשתקד זה הסתיים עם 1:12 דקה. בשתי הפעמים קווינטנה לא היה המוביל המוחלט של קבוצתו. אשתקד הוא עמד עם חברו לקבוצה, אלחנדרו וולרדה, משני צדיו של פרום על דוכן המנצחים. השנה הוא המוביל המוחלט ועדיין אי אפשר לשפוט את התנהלותו של ולוורדה.
אחרי קטע 15 קווינטנה כבר עם 2:59 דקות על פרום. אשתקד לאחר קטע 18 היה קווינטנה בפיגור של 3:10 דקות מפרום. זה נגמר על 1:12 דקה. אם מחר לא יקרה משהו מאוד יוצא דופן יחלו פרום וקווינטנה את קטעי האלפים עם הבטחה למאבק צמוד מאשתקד, או שנחזה בפרום מקבע שליטה שיכולה להשליך גם לשנים הבאות.