1 . וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה, 4:22:53 שעות
5. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +44 שניות
3. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי +1:14 דקה
4. טיבו פינו, צרפת, אףדהז'ה +2:26 דקות
5. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל
6. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר
7. בוק מולומא , הולנד, טרק
8. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו
9. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו
10. סמואל סאנצז, ספרד, בי.אמ.סי, כולם אותו זמן
עשירייה ראשונה לאחר קטע 19
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 74:13: 78:37:34 שעות
2. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +2:38 דקות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +5:25 דקות
4. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה +6:44 דקות
5. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +7:56 דקות
6. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו + 8:55 דקות
7. פרנק מטיאס, שוויץ, אי אמאיי +12:39 דקות
8. בוק מולומא , הולנד, טרק +13:22 דקות
9. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +14:08 דקות
10. פייר רולאן, צרפת, יורופקאר +17:27 דקות
פרום נטול סיוע של רוכבים
כבר מהזינוק של קטע 19 התמודד כריסטופר פרום עם התקפות של כל המתמודדים על ראש הדירוג. קונטאדור יצא כבר בעלייה הראשונה, ולוורדה גם ניסה שם, בהמשך הם יצאו שוב על עליות בעומק המסלול ולבסוף הצליחו להותיר את פרום בדיוק במצב שכל מתחריו ייחלו לו שלושה שבועות – כשהוא נטול סיוע של רוכבים מקבוצתו בעלייה האחרונה אל קו הסיום.
מי שביצע את עבדות ההתשה האחרונה היה מלך ההרים של הטור דה פראנס 2014, רפאל מיאקה מהקבוצה של קונטאדור, אבל עוד הרבה לפני כן, יצא ניבאלי לרכיבת סולו מרשימה, לאחר שניים וחצי טיפוסים מדורגים ועד שחצה ראשון את קו הסיום ומטפס עד למקום הרביעי בדירוג המצטבר כשהוא 1:19 דקה מולוורדה המוצב שלישי. ולוורדה הפסיד לניבאלי כמעט כפול מהפער הזה בקטע. פרום לא נשבר כשקווינטנה פתח את הפער, הוא שמר על פער של פחות מחצי דקה על קו הסיום. אבל זה היה מהמרוצים הסוחטים, כאלו שקו הסיום הוא מנחם גדול ותקווה להתאוששות מספקת עד המחרת. אבל המחרת (יום שבת) של הטור דה פראנס הוא עם טיפוס אל פסגת צלב הברזל, בה ביקרו הרוכבים גם היום וסיום על פסגת האלפ דואז שכבר יצרה כמה מהדרמות הגדולות של הטור דה פראנס. באותה המידה שפרום הותש בקטע ה-19, גם קווינטנה הותש ושאלת ההתאוששות של שניהם תהיה על קו הזינוק של קטע 20.
המקום השני שווה בדיוק כמו המקום השביעי
אלברטו קונטאדור ואלחנדרו ולוורדה הפסידו הרבה זמן. קונטאדור גם נסוג אל מקום אחרי ניבאלי, שניהם לא יוותרו גם בקטע האחרון על ניסיונות ומשום שעבור שניהם המקום השני שווה בדיוק כמו המקום השביעי. במאבק על תואר מלך ההרים של הטור דה פראנס 2015 הצליח רומיין בארדה, המדורג שני בקטגוריית הרוכב הצעירף לבצע מהפך ולקחת מרודריגז את החולצה המנוקדת. המאבק בין השניים פתוח לגמרי כשנותרו עוד 75 נקודות בקופה של קטע 20 והפער ביניהם עומד על 12 נקודות בלבד. למעשה יש לפחות עוד הרבה רוכבים עם אפשרות תיאורטית לסיים בחולצה המנוקדת את הטור ומעשית לפחות עשרה ממש במאבק שבטוח ישפיע על מהלכי הקטע ה-20 עם אבל מאוד גדול.
האבל קשור למאבקים על ראש הדירוג וכיצד הם ישפיעו על איסוף הנקודות שנותרו על שתי הפסגות האחרונות המשמעותיות. פרום מדורג שני בקטגוריה ואין לו עניין של ממש בתואר מלך ההרים, אבל אם קווינטנה ימשוך אותו מחר למאבקים שישפיעו על זהות מנצח הקטע, הם יכולים לאסוף את מרב הנקודות. קווינטנה מדורג חמישי ועם 34 נקודות פיגור מבארדה, כשעל האלפ דואז ממתינות 50 נקודות איסוף למנצח.
110 ק"מ של קטע 20
עד כמה שזה מתסכל העובדה היא כי פטר סגאן לא הבטיח מעשית את הניצחון הרביעי שלו בקטגוריית הנקודות. לסגאן יתרון של 104 נקודות ובקופה של הטור נותרו 110 נקודות, אבל הסיכוי שאחד ממתחריו יאסוף את כל הנקודות שווה בערך לסיכוי שהפנס האדום, במקרה זה סבסטיאן שאבנל המדורג אחרון בפיגור של כארבע וחצי שעות, יצליח לסגור את הפער מהחולצה הצהובה. 20 נקודות מסך הקופה של החולצה הירוקה הן על פסגת האלפ דואז, עוד 20 נקודות על מאוץ הביניים של קטע 10, המוצב ממש בכניסה לעלייה לאלפ דואז ולאחר המורד מפסגת צלב הברז. הסיכוי שגרייפל יצלח את הפסגה הראשונה מחר, ינצח על האלפ דואז וימשיך לקחת את הניקוד על מאוץ הביניים של הסיבובים בשדרות הניצחון וגם ינצח בקטע האחרון לא מעשיים. החלק של ניצחון בקטע האחרון דווקא כן וגרייפל הוא היחיד עם פער קטן מסך כל הנקודות שנותרו במאבק על הירוקה.
הקטע האחרון באלפים יהיה גם האחרון בו המאבקים על הדירוגים יתקיים באמת. הקטע האחרון יחולק למצגת בתחילתו, מופע בהמשכו ויסתיים במאבק על הניצחון במאוץ היוקרתי בעולם. המאבק על תואר מלך ההרים, כמו גם המאבק על סדר המקומות בחמישייה והעשירייה הראשונה מוביל למצב מרתק שייצר מרוץ לחיץ מהזינוק של קטע 20. רק 110 ק"מ יש על מסלול קטע 20. הזינוק במורד מבטיח הרבה פעילות ומיעוט המישור (רק לפני הכניסה לעלייה לאלפ דואז, מבטיח מאבקים בכל הדירוגים, כל מאבק ישפיע על האחר ועוד לא הזכרנו את המאבק על הדירוג הקבוצתי, בו יש פערים של דקות בודדות בין טינקוף-סאקסו המדורגים במקום השני לבין אמטיאן – קיובקא שירוד עד למקום 5, אבל עם פיגור של 8:05 דקות מטינקוף-סאקסו.
ראש דירוג הנקודות – חולצה ירוקה
1. פטר סאגאן, סלובקיה, טינקוף – סאקסו, 420 נקודות
2. אנדריי גרייפל, גרמניה, לוטו – סודאל, 316 נקודות
3. ג'קוב דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – אלפסין, 281 נקודות
4. מארק קאבנדיש, בריטניה, אטיקס – קויק סטפ, 192 נקודות
ראש דירוג הרים – חולצה מנוקדת
1. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל 90 נקודות
2. כריסטופר פרום, בריטניה 87 נקודות
3. חואקים רודריגז, ספרד, קאטוישה, 78 נקודות
4. יעקב פולגסן, דנמרק, אסטנה, 64 נקודות
5. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר 56 נקודות
ראש דירוג קבוצתי
1. מוביסטאר – 236:58:50 שעות
2. טינקוף – סאקסו +51:00 דקות
3. אסטנה +53:36 דקות
4. סקאי +53:36 דקות
5. אמטיאן – קויבקא +59:08 דקות
דירוג הרוכב הצעיר
1. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר, 78:40:12 שעות
2. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +11:30 דקות
3. וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +24:32 דקות
Exemrtely helpful article, please write more.