דוכן מנצחים בקטע 18
1. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל, 5:03:40 שעות
2. פייר רולאן, צרפת, יורופקאר, זמן זהה
3. אנדרו אנקונה גומז ווינר, מוביסטאר,
עד הקטע ה-18 איסוף הנקודות היה על ידי רוכבים שיצאו לאיסוף בהתמודדות לא מוגדרת יריבים. פרום לקח נקודות כשניצח במאבק על הצהובה והיה בראש הדירוג עד לקטע זה. רודריגז אסף נקודות כשניצח בשני קטעים של סיומי פסגות והצטרף לבריחות בלי לדעת מי יהיו מתחריו על החולצה המנוקדת. הקטע של היום היה למעשה הראשון בעצם בו התחרות על תואר מלך ההרים התקיימה ממש בנפרד מהתחרות על הצהובה וללא קשר, לאחר שרודריגז עלה לראש הדירוג תוך כדי אסוף נקודות על הפסגות, אך לצידו היו גם יעקב פולגסן ורומיין בארדה שלקחו נקודות והבהירו כי תחרות הראש בראש החלה. בסופו של יום ניצח בארדה בקטע ובזכות העובדה כי רודריגז גמר את כוחותיו עוד לפני הפסגה העשירה ביותר בנקודות השווה את הניקוד שלו לזה של רודריגז. שבע פסגות על עליות מדורגות היו על המסלול של קטע 18.
דירוג העליות לפסגות היה 2-3-3-3-2- קטגוריית על – 2. על חמש הפסגות הראשונות אסף רודריגז 16 נקודות. על שתי העליות האחרונות של היום הוא לא אסף ניקוד כי כוחותיו לא עמדו לו מול שותפיו לחבורת החוד. על שתי העליות האחרונות של היום אסף בארדה 30 נקודות. שווין הנקודות מחייב בדיקה היכן אסף כל רוכב את הנקודות שלו והתקנון קובע כך: במקרה של שוויון נקודות ראש הדירוג יוענק לרוכב שהיה ראשון יותר פעמים על הפסגה המדורג גבוה יותר. במידה ועדיין קיים שוויון, יוכרע הדירוג לפי מקומות ראשונים על פסגות בדירוג 1. אם עדיין יש שווין אותו עקרון על פסגות בדירוג 2, 3, 4. במקרה של בארדה ורודריגז שניהם אספות נקודות על פסגת על. אבל בעוד בארדה אסף את הנקודות על הקול דה גלנדון שהעניק 25 נקודות משום שהיה לאחר עלייה בדרגת על, רודריגז אסף את הניקוד של פסגה על עלייה בדרגת על שהיתה אל קו הסיום של הפלאטו דה בילא וזה היה שווה ניקוד כפול של 50 נקודות. לכן רודריגז אסף יותר נקודות על פסגה יותר מדורגת ולכן הוא ילבש את החולצה המנוקדת ביציאה לקטע 19 ולראשונה מהמקום הראשון בדירוג ההרים.
עם 60 נקודות בקופה של קטע 19 צפויה גם מחר התחרות על תואר מלך ההרים להיות המרתקת של היום, אלא אם מישהו יצליח לעשות לפרום מה שנראה כקשה מתמיד. זה היה צפוי שקונטאדור יתקוף על הקול דה גלנדון, היה גם צפוי שיתנו לו פער כלשהו ומשום שהחל את היום בפיגור של 6:40 דקות מהצהובה וכשלוש וחצי דקות מקווינטנה שדורג שני.
וכשקונטאדור יצא, לא מהרו לרדוף אחריו, רק כשניבאלי תקף החליט ולוורדה לסגור עליו ומחשש שניבאלי עם קונטאדור על מורד טכני וארוך יכולים לפתוח פער שיסכן את המקום הרביעי, הוא החל את היום כשהוא כשתיים וחצי דקות יתרון על קונטאדור. כשפרום וחבריו החליטו לסגור את הבריחה של ניבאלי הם עשו זאת בקלות שיכולה להיראות מרגיזה וגם שקווינטנה תקף זה היה נראה כסרק וכמעט מיד נסגר.
תחרות שתסכן גם את פרום
עוד שני קטעי אלפים נותרו לסיום, כל אחד מהם נראה כיותר קשה מכל הקטעים שהיו עד כה, אבל לכולם קשה אחרי 18 ימי תחרות ב-20 ימים. כל מתחריו של פרום, כמוהו, מגיעים לשני הקטעים האחרונים של האלפים בידיעה שזה מה שנשאר, אבל כשנגמר הכח זה נראה אין סופי גם ב-200 המטרים האחרונים של עלייה לפסגה. ככל שייגמרו הקילומטרים אל הפסגות ובמורדות, יחלו חישובי הביניים להיכנס למערכת השיקולים ושמירה על המקום שני תראה אולי כשווה יותר מהסיכון שבהתקפה. אבל זהו בדיוק – השיקולים הללו אינם חלקם של שני מתחרים בראש הדירוג. אלברטו קונטאדור לא חושב שמקום שני, או עשירי שווה יותר מהמקום החמישי בו הוא מוצב בכניסה ליומיים האחרונים באלפים. אלחנדרו ולוורדה אמנם מדורג שלישי כרגע והוא מאוד קרוב לעלייה ראשונה בקריירה על דוכן המנצחים של הטור דה פראנס. הוא סיים רביעי אשתקד, כבר היה במקום השישי, אבל גם הוא לא חושב שמקום שלישי עדיף על ניסיון לשפר עמדות ולו רק בגלל המאבק היוקרתי על תואר הרוכב הבכיר של מוביסטאר.
אולחנדרו ולוורדה הוא כוכב על בספרד, הוא האלוף הלאומי וניצח בגרנד טור הלאומי ועל פי הרכיבה שלו במהלך 18 הקטעים של הטור עד כה העובדה שקווינטנה שני ואולי היחיד המסוגל להתמודד עם פרום עד הסוף, לא מטרידה אותו מעבר לסיכון מעמד כוכב העל שלו. אם ניבאלי עוד לא וויתר על שיפור עמדות וכפי שראינו במהלך היום, גם המאבק על כניסה לעשירייה הראשונה זוכה לעדנה עם כניסתם של רוכבים מעשירייה שנייה לקבוצות בריחה המסכנות את המדורגים במקומות 8-10. כל אלו יכולים ליצור שלל תרחישים שבצירוף כולם יחד ייצרו תחרות שתסכן גם את פרום. הימים הסוערים של הטור דה פראנס 2015 אמורים להיות קטעים 19-20 – אל תפספסו.
עשירייה ראשונה לאחר קטע 18
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 74:13:31 שעות
2. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +3:10 דקות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +4:09 דקות
4. תומאס גרנט, בריטניה, סקאי +6:34 דקות
5. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +6:40 דקות
6. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו + 7:39 דקות
7. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה +8:04 דקות
8. פרנק מטיאס, שוויץ, אי אמאיי +8:47 דקות
9. בוק מולומא , הולנד, טרק +12:06 דקות
10. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +12:52 דקות
רוכבים מעניינים בדירוג
11. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו + 3:02 דקות
12. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי
13. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר
14. תומאס גרנט, בריטניה, סקאי
15. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו
17. . ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר
18. . וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה, כולם זמן זהה
ראש דירוג הנקודות – חולצה ירוקה
1. פטר סאגאן, סלובקיה, טינקוף – סאקסו, 420 נקודות
2. אנדריי גרייפל, גרמניה, לוטו – סודאל, 316 נקודות
3. ג'קוב דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – אלפסין, 281 נקודות
4. מארק קאבנדיש, בריטניה, אטיקס – קויק סטפ, 192 נקודות
ראש דירוג הרים – חולצה מנוקדת
1. חואקים רודריגז, ספרד, קאטוישה, 68 נקודות
2. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל 68 נקודות
3. יעקב פולגסן, דנמרק, אסטנה, 64 נקודות
4. סרג' פאוולס, בלגיה, אמטיאן – קיובקא 43 נקודות
ראש דירוג קבוצתי
1. מוביסטאר – 223:36:08 שעות
2. אמטיאן – קיובקא +36:57 דקות
3. סקאי +39:38 דקות
דירוג הרוכב הצעיר
1. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר, 74:16:41 שעות
2. רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +9:42 דקות
3. וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +9:58 דקות
4. טיבו פינו, צרפת, אףדהז'ה +36:14 דקות