דוכן מנצחים בקטע 17
1. סימון ג'אשקה, גרמניה, ג'אינו – אלפסין, 4:12:17 שעות
2. אנדרו טאלאנסקי, ארה"ב, קנונדייל – גארמין + 36 שניות
3. ריגברטו אורן אורן, קולומביה, אטיקס – קויק סטפ +1:01 דקה
מתמודדי ראש דירוג על קו סיום של קטע 17
18. ניירו קווינטנה, קולומביה, מוביסטאר +7:16 דקות
20. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, זמן זהה
21. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +7:23 דקות
22. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה +7:31 דקות
25. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו +8:25 דקות
30. וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +9:31 דקות
31. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +9:33 דקות
35. בוק מולומא , הולנד, טרק +10:10 דקות
טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי – פרש בגלל מחלה וכאבי ראש חזקים
עשירייה ראשונה לאחר קטע 17
- כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 69:06:49 שעות
- ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +3:10 דקות
- אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +4:09 דקות
- תומאס גרנט, בריטניה, סקאי +6:34 דקות
- אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +6:40 דקות
- רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו + 7:39 דקות
- וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה +8:04 דקות
- פרנק מטיאס, שוויץ, אי אמאיי +8:47 דקות
- בוק מולומא , הולנד, טרק +11:47 דקות
- וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +13:08 דקות
ניצחון חמישי
סימון ג'אשקה הביא לגרמניה ניצחון חמישי בקטע של הטור דה פראנס 2015, ומדינתו מוכיחה שוב שהיא מעצמה בענף האופניים. ג'אשקה אינו רוכב אלמוני בדבוקה, אבל מסביב לה הוא מוכר הרבה פחות והניצחון בקטע ה-17 של הטור דה פראנס הוא הישגו הגדול ביותר בקריירה, אותה החלה כמקצוען בשנת 2008 כשבקבוצה (מילראם) רכב עדיין אריק זאבל, בעל שש החולצות הירוקות של הטור דה פראנס.
עם כל הכבוד לג'אשקה, הסיפורים הגדולים של קטע 18 היו הפרישה של ואן גרדרן והנפילה של קונטאדור. ואן גרדרן חזר מיום המנוחה חולה, כבר מהזינוק הוא סבל קשות ונשר מהדבוקה, הצליח לחזור אליה ושוב נשר עם כאבי ראש חזקים, עד שמנהלי הקבוצה קיבלו החלטה לעצור אותו בעלייה השלישית מהסוף. ואן גרדרן דורג במקום הרביעי כשפרש ובשבועיים הראשונים נראה טוב מספיק להתמודד על מקום בדוכן המנצחים. קונטאדור התרסק במורד האחרון של היום. הוא התקשה לחזור לאופניים, בעיקר בגלל שרשרת שנפלה, ואיבד יותר משתי דקות ורבע לפרום וקוינטנה ומעט פחות מזה לולוורדה.
הדרך הטובה להתמודד נגד סקאי
פרום התמודד עם כל התקפה במהלך הקטע והיו לא מעט כאלו. קוינטנה תקף כבר בעלייה הראשונה, קונטאדור תקף משולב ויותר מפעם, אסטנה וניבאלי הפעילו לחץ, ולוורדה ניסה והיו עוד ועוד שאת כולם סגר פרום לבדו, או בעזרת קבוצה מאורגנת להפליא שאפילו שלחה רוכבים לחבורת החוד למקרה הצורך, שלא הגיע.
פרום לא הצליח בעבר להתמודד עם השבוע השלישי. בניצחון בטור לפני שנתיים הדעיכה שלו לא מנעה ממנו לנצח, אבל אז היה מרוץ נגד השעון לפני הכניסה לאלפים והוא הגדיל את הפער מקוינטנה (שדורג חמישי לאחר הקטע נגד השעון) כמעט לשבע דקות.
בארבעה קטעי האלפים שלאחר אותו מרוץ נגד השעון ועד לסיום סגר קוינטנה את הפער מפרום ב- 2:38 דקות.
למען הדיוק, בקטע הראשון באלפים סגר קוינטנה על פרום 1:06 דק' ואותו הקטע הסתיים על פסגת האלפ' דואז.
אבל צריך להכניס לחשבון גם את העובדה שלפני הקטע ההוא, קוינטנה היה בפיגור של כמעט שבע דקות ופרום סימן התקפות של רוכבים אחרים. באותו קטע הפסיד פרום זמן רק לקוינטנה, ושמר על שאר המתמודדים על ראש הדירוג היטב.
מצד שני, בטור השנה יש עוד שני קטעי אלפים שיסתיימו על פסגות והאחרונה היא האלפ' דואז. ההתקפות, כפי שהיו על פרום בקטע ה-17, הן לקיחת סיכון של מתחריו. גם הם יכולים להיות אלו שיישארו בלי הכוח ויפסידו זמן, אבל זו הדרך היחיד בה אפשר להתמודד עם פרום וקבוצת סקאי.
מכיוון שקונטאדור הפסיד זמן רב בקטע ה-17 יהיה זה מפתיע אם לא ינסה לקחת בחזרה קצת זמן כבר בקטע ה- 18, המסתיים לאחר שני מורדות מורכבים ומישור קצר לסיום. קונטאדור צבר פיגור של 6:40 דקות במצטבר, זה דומה לפיגור שהיה לקוינטנה באותו שלב של הטור בו ניצח פרום לפני שנתיים, קונטאדור אוהב לתקוף במורד ולעתים ממרחק רב, ייתכן מאוד שהוא יהיה לא מסומן בעדיפות עליונה מצידו של פרום ולכן יצליח לסגור מהפער.
חבורת החוד שנוצרה כללה, קטע רביעי ברציפות, את פטר סאגאן עם החולצה הירוקה, רק שהפעם היה אתו מאיץ טוב ממנו – יעקב דגנקולב. במאוץ הביניים היה דגנקולב שני וסאגאן שלישי ואפילו שהם הופתעו ממאוץ של בנואה וגרנארד שלקח להם את הניקוד של הראשון המצב בדירוג הנקודות לא רק שלא השתנה משמעותית, אלא שלמעשה סאגאן הגדיל את הפער מגרייפל (שני) בעוד 15 נקודות והפיגור שלו כבר מעל למאה נקודות ודגנקולב (שלישי) צימק את הפער בשלוש נקודות בלבד והוא 139 נקודות מסאגאן. רק התרחשות לא קשורה לתחרות, או בלתי הגיונית תוריד מסאגאן את הירוקה לפני הסיום.
ראש דירוג הנקודות – חולצה ירוקה
- פטר סאגאן, סלובקיה, טינקוף – סאקסו, 420 נקודות
- אנדריי גרייפל, גרמניה, לוטו – סודאל, 316 נקודות
- ג'קוב דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – אלפסין, 281 נקודות
- מארק קאבנדיש, בריטניה, אטיקס – קויק סטפ, 192 נקודות
ראש דירוג הרים – חולצה מנוקדת
- כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 61 נקודות
- חואקים רודריגז, ספרד, קאטוישה, 52 נקודות
- יעקב פולגסן, דנמרק, אסטנה, 41 נקודות
ראש דירוג קבוצתי
- מוביסטאר – 208:18:05 שעות
- אמטיאן – קיובקא +16:57 דקות
- טינקוף – סאקסו +33:41 דקות
דירוג הרוכב הצעיר
- ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר, 69:09:59 שעות
- וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +9:58 דקות
- רומיין בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +12:45 דקות
- טיבו פינו, צרפת, אףדהז'ה +23:04 דקות