דוכן מנצחים בקטע 11:
1. רפאל מייקה, פולין – סאקסו בנק, 5:02:01 שעות
2. דניאל מרטין, אירלנד, קנונדייל – גארמין +1דקה
3. עמנואל בכמן, גרמניה, בורא – ארגון 18 +1:23 דקה
ראש דירוג לאחר קטע 11:
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 41:03:21 שעות
2. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי +2:52 דקות
3. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +3:09 דקות
4. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, 3:59 דקות
5. תומאז גרנט, בריטניה, סקאי +4:03 דקות
6. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +4:04 דקות
7. טוני גאלופין, צרפת, לוטו – סודאל +4:33 דקות
8. רוברט חסינק, הולנד, לוטו נל' – גומבו + 4:35 דקות
9. וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין +6:44 דקות
10. בוק מולומא , הולנד, טרק +7:05 דקות
חולצה ירוקה:
1. פטר סגאן, סלובקיה, טינקוף – סאקסו, 239 נקודות
2. אנדריי גרייפל, גרמניה, לוטו – סודאל, 232 נקודות
3. ג'קוב דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – אלפסין, 184 נקודות
4. מארק קאבנדיש, בריטניה, אטיקס – קויק סטפ, 172 נקודות
ראש דירוג מלך ההרים:
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 57 נקודות
2. ריצ'י פורט, בריטניה, סקאי, 40 נקודות
3. רפאל מייקה, פולין, טינקוף – סאקסו, 32 נקודות
דירוג הרוכב הצעיר:
1. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר, 41:06:40 שעות
2. וורן בארגיל, צרפת, ג'יאנט – אלפסין + 3:35 דקות
3. רומיים בארדה, צרפת, אז'ה2אר לה מונדיאל +18:58 דקות
ראש דירוג קבוצתי:
1. סקאי, 124:30:54 שעות
2. מוביסטאר +2:46 דקות
3. טינקוף – סאקסו +5:29 דקות
4. ביאמסי + 18:33 דקות
בסקאי צריכים לקבל החלטות
רפאל מייקה, מלך ההרים של הטור דה פראנס 2014, היה לרוכב הראשון בטור דה פראנס 2015 שהצליח לנצח בקטע מתוך קבוצת בריחה. זה היה הניצחון השלישי של מיאקה בקטע של הטור דה פראנס, לאחר שבשנה שעברה הוא ניצח בשני קטעים על פסגות בדרך לתואר מלך ההרים.
הניצחון של מייקה מרחיב את מאגר המטרות של קבוצת טינקוף – סאקסו בטור, מאחר והוא עלה למקום השלישי בדירוג המטפסים, אבל זה גם מחייב את כריסטופר פרום וקבוצת סקאי לקבל החלטה על הקטגוריה. לא הגיוני שפרום יתעקש להיאבק על הקטגוריה של ההרים וגם לא הגיוני שריצ'י פורט (המדורג שני) יקבל שחרור למרדף אחרי מייקה, אם הוא שוב יצא לקטוף נקודות על הפסגות בקטעים הבאים.
בקטע ה-11 הוא אסף מספיק נקודות כדי לעלות ביום אחד למקום השלישי בדירוג, ועם מספר הנקודות על הפסגות של קטע 12 ייתכן והוא ירצה לצאת שוב לקטוף כאלו בהרים. למוביל קבוצתו, קונטאדור, זה מצב נוח משום שבמידה והוא יקלע למצוקה על העלייה האחרונה בקטע 12 (קטגוריית על – פלאטו דה בילא האדיר) יהיה מי שימתין לו שם ואולי יסייע. בנוסף, קבוצת טינקוף – סאקסו מתמודדת על החולצה הירוקה עם סגאן, וקונטאדור עוד לא ויתר על מאבקי החולצה הצהובה.
בטינקוף – סאקסו חושבים רחוק
שלוש חולצות לקבוצה אחת בטור זה מבצע קשה, אבל לא בלתי אפשרי. מצד שני, משלוש החולצות נראה כי הרחוקה ביותר היא דווקא הצהובה ולא שתי אחרות ובהתחשב בעובדה שסגאן נאבק על הירוקה ובמקביל סייע לקונטאדור, מייקה יכול להיאבק על המנוקדת ובמקביל לסייע לקונטאדור. זה מסתדר לא רע.
סגאן החזיר לעצמו את החולצה הירוקה, אבל כבר בקטע ה- 12 הוא יזדקק למאמץ עליון כדי לשמור אותה על כתפיו מאחר ומאוץ הביניים יהיה 20 ק"מ מהזינוק ולא סביר שגרייפל, דגנקולב וקאבנדיש לא יגיעו עמו למאבק על הנקודות שם. על קו הסיום אף אחד מהם לא ייקח נקודות בקטע ה- 12, אז זה המאבק של החולצה הירוקה בקטע 12 ואחריו יעשו את חשבונות קטע 13 שאולי מתאים לאיסוף נקודות ידידותי לסגאן.
בגזרת החולצה הצהובה לא נרשמו דרמות בקטע 11. פרום שמר על החולצה בלי שבאמת נאלץ להתמודד עם מתקפות מאיימות ודומה כי כולם הסכימו כי הקטע ה-11 היה סוג של מעבר בין שני קטעים קשים משמעותית ולכן ההתקפות היו מינוריות וקבוצת הבריחה צלחה אל קו הסיום עם ששת הראשונים מבין השבעה שהיו בה.
ממש לפני קו הסיום תקף בוק מולומא מהחבורה של החולצה הצהובה וגם אילולא עשה זאת היה מחליף את ניבאלי במקום העשירי של הדירוג המצטבר. ניבאלי נשר שוב בעלייה לקו הסיום והוסיף עוד לפער שלו מהחולצה אותה לקח אשתקד הביתה ונראה כי הוא הגיע לטור ביכולות של התמודדות על מקומות רחוקים מדוכן המנצחים.
מנהל קבוצת אסטנה, אלכסנדר וינוקורוב, כבר הצהיר לפני הזינוק לקטע 11 כי המוביל החדש של קבוצת אסטנה הוא יעקב פולגסן, אבל בסיום הקטע ה- 12 התברר כי ניבאלי תפקד טוב מפולגסן והפער ביניהם על קו הסיום היה גדול משמונה דקות.
ניבאלי מדורג אחרי קטע 11 במקום 11 ופולגסן מדורג במקום 18 כשהפער ביניהם עומד על יותר מ-11 דקות. מעניין מי יהיה המוביל של אסטנה בזינוק לקטע 12? מנצח אשתקד, הבטחה אדירה שמעולם לא קיימה, או אולי וינוקורוב עצמו שלפני 12 שנים עמד על דוכן המנצחים של הטור דה פראנס, לפני שלוש שנים היה לאלוף אולימפי וכעת הוא המנהל של הקבוצה.
גם הקטע ה- 11 הוכיח כי הדרך היחידה להתמודד מול היכולות האדירות שהפגין פרום בקטע 10 היא לבודד אותו מחבריו לקבוצה, השאלה אם זה אפשרי בכלל. אחת הדרכים לבודד מוביל עם קבוצה חזקה היא בריתות הנוצרות בין מדורגים אחריו. אבל גם אם קוינטנה, אפילו עם ולוורדה חברו לקבוצת מוביסטאר, ואן גרדרן, קונטאדור, גאלופין, בורגיל ומולמא, יחד עם ניבאלי המשלים תשעה רוכבים מה- 11 המדורגים בראש, ייצרו ברית זה רק יהיה תיקו במספר הרוכבים. ניסיון השבוע וחצי האחרון לא מטה את יחסי הכוחות לברית דמיונית שכזו, אולי דווקא להרכב קבוצת סקאי שעוד לא הפסידה אף רוכב ויש לה כעובדה שהוכחה בקטעים הקודמים, לפחות שלושה מחמשת ואולי ששת המטפסים הטובים בטור דה פראנס 2015.
האם כל אלו אומרים שאפשר להכריז על מנצח של טור 2015? בערך כפי שאפשר להכריז על מנצח בכל תחרות, בה יש יתרון תאורטי ובנקודות לקבוצת על וכשנותרה מחצית הדרך והקשה משמעותית, מחצי הדרך שעברה. פרום וקבוצתו עוד יצטרכו להשאיר הרבה אנרגיות על הפירנאים והאלפים לפני שיוכלו להוביל את הדבוקה בגאווה צהובה אל שדרות הניצחון בפריז ב-28 ביולי.
ההיסטוריה של הטור דה פראנס מלאה במקרים של מועמד בטוח לניצחון, שכבר הכין את הקולבים בארון ביתו לחולצה הצהובה ולא הגיע לפריז, או הגיע מאוכזב משלל סיבות שזרקו אותו אחורה בדירוג.