דוכן מנצחים קטע 9
1. בי.אמ.סי, 32:15 דקות
2. סקאי +1 שניה
3. מוביסטאר +4 שניות
ראש דירוג לאחר קטע 9
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 33:34:12 שעות
2. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי +12 שניות
3. גרג ואן אברמיט, בלגיה, ביאמסי +27 שניות
קבוצת בי.אמ.סי היא אלופת העולם במרוץ קבוצתי נגד השעון והקטע התשיעי של הטור דה פראנס היה מרוץ כזה ובו הם רצו להביא את רוכב הקבוצה, טיג'יי ואן גרדרן, לחולצה הצהובה. למשימה הזו נדרשה להם רכיבה מהירה מזו של קבוצתו של המוביל, כרטיסטופר פרום, ביותר מ- 13 שניות.
עוד כתבות טור דה פראנס
אתר הטור דה פראנס של שוונג
הבלוג החי היומי של הטור דה פראנס
קטע הוידאו היומי של הטור דה פראנס
סקאי הוזנקו אחרונים בזכות החולצה הצהובה של פרום, ביאמסי הוזנקו לפניהם בזכות ראש הדירוג הקבוצתי ולאורך כל 28 הקילומטרים הטכניים והגבעתיים, הזמנים שנמדדו לשתי הקבוצות הציגו פערים מזערים.
אל קו הסיום הגיעו רוכבי ביאמסי לאחר שעברו את המסלול ב- 0.65 השניה מהר יותר מקבוצת סקאי, זה הספיק לניצחון יוקרתי, לא להביא את ואן גרדרן לחולצה הצהובה, אבל גם להעלות את ואן אברמיט הבלגי למקום השלישי.
המיקום של אברמיט, כשואן גרדרן יכול להתמודד על ראש דירוג, מאפשר לקבוצת ביאמסי מרחב טקטי מול פרום וסקאי, אולי אפילו יותר מול שאר המועמדים להתמודדות על ראש הדירוג.
משמעות הדירוגים לקראת הטיפוסים
קבוצת טינקוף קבעה את הזמן הרביעי של היום. המשמעות היא גם שואן גרדרן התרחק מקונטאדור ב-28 שניות ההפרש שהיה בין שתי הקבוצות, אבל גם בהתקרבות של ניירו קוינטנה ואלחנדרו ולוורדה אל קונטאדור ב-24 שניות. שניהם יודעים לטפס, קוינטנה ברמה של קונטאדור ואולי אף טוב יותר, ולוורדה מספיק טוב כדי להפעיל לחץ ולא רק על קונטאדור.
קבוצת אסטנה קבעה את הזמן החמישי של היום ולאט מביאמסי ב- 35 שניות. משמעות הדבר היא נסיגה של ניבאלי לפיגור של 2:22 דקות (מקום 13) מפרום הלובש את הצהובה. כבר בשלב זה נראה כי ניבאלי יצטרך לעשות דברים מאוד מיוחדים בהמשך כדי לשמור על החולצה הצהובה של 2014 ונראה כי אלו יצטרכו להיות מהסוג שייצר בעבר את האגדות הגדולות ביותר של הטור ולא בטוח כי יש לו ברגליים משהו קרוב לזה, אבל בהתחשב במי שעמדו לצדו על דוכן המנצחים אשתקד הוא במצב טוב.
ג'אן קריסטוף פרו, אשר סיים שני אשתקד, בפיגור של 3:30 דקות (מקום 13) מהחולצה הצהובה ואם יצליח לשחזר את היכולות הטובות היותר שלו הוא יוכל להתמודד שוב על מקום בעשירייה הראשונה. טיבו פינו, שאשתקד סיים שני, כבר צבר פיגור של יותר משמונה (מקום 29) דקות, אבל בהרים הוא כנראה יוכל לבצע מהלכים שיחזירו אותו אל עומק העשירייה הראשונה.
אנדרו טלנסקי שלפני שנה הגיע עם תקוות רבות ופרש לאחר תאונה ומסע הישרדות על גבול מגבלת הזמן ייכנס להרים עם פיגור של 4:17 דקות ומהמקום ה- 19. מרתק יהיה לראות את ריגברטו אורן שעבר מסקאי, שם היה מומחה הגרנד טור השני והשלישי בחשיבותו, למעמד המוביל לדירוג המצטבר בקבוצת אטיקס – קויק סטפ. אורן לא הובא לטור בשנים בהן ויגינס ופרום ניצחו במדי קבוצת סקאי. בגי'רו ד'איטליה האחרון, שהסתיים לפני כחודש וחצי בלבד, הוא הגיע עם הרבה תקוות לאחר שתי סגנויות רצופות ב- 2013 – 2014, אבל סיים במקום ה- 14 שהיה מאכזב לעומת הציפיות. להרים בטור 2015 הוא ייכנס ממקום 6 ופיגור ל 1:18 דקה מהחולצה הצהובה.
יום שני (14 ביולי) הוא יום המנוחה הראשון של הטור דה פראנס 2015, אחריו תצא הדבוקה להרים כשבימים שלישי, רביעי, חמישי ושבת יסתיימו הקטעים בעליות ארוכות, על פסגות גבוהות וזה עוד לפני השבוע השלישי שיהיה אפילו מפרך עוד יותר מהשני.
מה שנראה עד כה לא דומה למה שנראה בשבועיים הבאים שיהיו בשליטה של המטפסים וכמעט על כל קו סיום, מתוך ה- 11 שנותרו עד פריז, הפערים שיתפחו יהיו אחרים לגמרי ממה שנראו עד כה. ביום שני תחגוג צרפת את החג הלאומי, הבסטיליה וסביר להניח שנראה הרבה רוכבים צרפתים מנסים להיכנס לקבוצת הבריחה.
תומא ווקלר צבר פיגור של כמעט שעה מראש הדירוג ולכן הדבוקה תעניק לו מרחב אם יצא ויצטרף לקבוצת בריחה.
לווקלר עבר מפואר. היא ניצח בארבעה קטעי טור, היה מלך ההרים (2012), הוא לבש את החולצה הצהובה 20 ימים, עשרה בשנת 2004 ועוד עשרה בשנת 2011 כשסיים רביעי בדירוג הסופי.
דבר אחד שהוא יכול להשיג בטור דה פראנס שחסר לו – ניצחון בחג הלאומי, משאלתם של המומחים לקבוצות הבריחה.
לפרום יהיה נוח שהחולצה הצהובה תעבור למישהו אשר יסיר מקבוצתו את הצורך בהגנה עליה, הוא לא ירצה שחבריו לקבוצה יגיעו מותשים, ממרדפי הגנה על ראש הדירוג, לשבוע האחרון.
בהרים זה כל הסיפור
פרום נשחק יותר בשבוע הראשון וכך קבוצתו.
והלוזריות של ריצי פורט תדבק גם בו,
ריצי לא הוביל אף אחד לניצחון זאת פעם ראשונה שהתפקיד מוטל עליו וריצי תמיד נעלם מתי שצריך אותו.
כולם אורבים לפרום ובסוף הוא יפסיד.