היום האחרון בפירנאים, סיום אחרון על פסגה, המרוץ המכריע לתואר מלך ההרים, אולי הזדמנות אחרונה לקבוצות בריחה, הקטע האחרון למטפסים, כל אלו ועוד ישפיעו על התנהלות הדבוקה ב- 145.5 ק"מ הכוללים שתי פסגות מיתולוגיות – הטורמלא והאוטוקם, על פסגתה מוצב קו הסיום. יום שאסור להחמיץ בטור דה פראנס 2014.
השידור הישיר ייחל בשעה 14:10
מאת:יאיר בן עמי
>
עשירייה ראשונה לאחר קטע 17:
1. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה,אסטנה 76:41:28 שעות
2. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 5:26 דקות
3. טיבו פינו, צרפת, אפדהז'ו + 6 דקות
4. ז'ן קריסטוף פרו, צרפת, אהז'ה2אר לה מונדיל + 6:08 דקות
5. רומין בארדה, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל + 7:34 דקות
6. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי + 10:19 דקות
7. בוק מולמא, הולנד, בלקין + 11:59 דקות
8. לורן טאן דאם, הולנד,בלקין + 12:16 דקות
9. פייר רולאן,צרפת,יורופקאר + 13:15 דקות
10. פרנק שלק, לוקסמבורג, טרק + 18:03 דקות
חולצה צהובה: וינצ'נזו ניבאלי, איטליה,אסטנה
חולצה ירוקה (נקודות): פטר סאגאן, סלובקיה, קנונדייל.
מלך ההרים: רפאל מיאקה, פולין, טינקוף – סאקסו
חולצה לבנה : טיבו פינו, צרפת, אפדהז'ה
דירוג קבוצתי: אהז'ה2אר לה מונדיאל
הפנס האדום: ג'י צאנג, סין, ג'אינט – שימאנו
מה זה הפנס האדום? הסבר כאן
קטע 18
מתי: יום חמישי, 24 ביולי
בק"מ: 145.5
מאיפה: פו
לאיפה: אוטקאם
תוואי: הרים – סיום על פסגה.
קצת קשור, אבל מעניין:
הטור הסתיים בפעם האחרונה על האוטוקם בשנת 2008. קאדל אוונס סיים באותו קטע (10) במקום השמיני, אבל לראשונה בקריירה שלו עלה לראש הדירוג של הטור דה פראנס ובמשך ארבעה ימים לבש את החולצה הצהובה.
בשנת 2010 הוא שוב לבש את הצהובה והפעם ליום אחד.
בקטע הלפני אחרון של הטור דה פראנס 2011 הוא שב ולבש את הצהובה. הפעם הוא שמר אותה עד לניצחון הראשון של רוכב אוסטרלי בטור.
קטע קלאסי של הטור דה פראנס, עם פסגות הטורמלא ואוטוקם עליהן נכתבו כמו מההיסטוריות המרגשות של 100 מהדורות הטור.
קטע לא ארוך בק"מ, אבל מתיש בעיקר בהתחשב בעובדה כי הטור מתקרב לסיומו והמרחקים שנגמעו כבר גובים מחיר משמעותי מרגלי וראשי הרוכבים.
יום אחרון של העליות הארוכות אל הפסגות הגבוהות עם הנקודות הרבות של תואר מלך ההרים והנאבקים על החולצה המנוקדת יצטרכו להזיע.
המתמודדים על ראש הדירוג יודעים שזה אחד משני ימי ההכרעה האחרונים של הטור.
תוסיפו על זה את התואר הקבוצתי והעובדה שזו אחת משתי ההזדמנויות האחרונות (והפחות טובה) לניצחון מתוך קבוצת בריחה ותתחילו לקבל את התמונה בראש, על המסלול התמונה תהיה כנראה קשה עוד יותר.
24.7.2014
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת