טור דה פראנס 2014 | קטע 11: גאלופין ניצח ראשון, טלנסקי ניצח אחרון

טוני גאלופין ניצח בקטע ה- 11 של הטורדה פראנס  2014, אבל ניצחון לא פחות גדול משלו היה לאנדרו טלנסקי שסיים אחרון, ניבאלי שמר על החולצה הצהובה, מחר עוד יום בהרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טוני גאלופין ניצח בקטע ה- 11 של הטורדה פראנס  2014, אבל ניצחון לא פחות גדול משלו היה לאנדרו טלנסקי שסיים אחרון, ניבאלי שמר על החולצה הצהובה, מחר עוד יום בהרים

מאת:יאיר בן עמי



דיווחים ופרשנות מקטע 11 כאן



קציר קטע 11





עשירייה ראשונה בקטע 11
צילומסך

 
דוכן מנצחים בקטע 11:

1. טוני גאלופין, צרפת, לוטו – בילסול, 4:25:45 שעות
2. ג'ון דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – שימאנו
3. מטאו טרנטין, איטליה, אומגה פארמה – קויק סטפ, כולם זמן זהה



עשירייה ראשונה לאחר קטע 11 צילומסך


עשירייה ראשונה לאחר קטע 11:
1. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה,אסטנה 46:59:23 שעות
2. ריצ'י פורט, אוסטרליה, סקאי + 2:23 דקות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר ++ 2:47 דקות
4. רומין בארדה, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל + 3:01 דקות
5.  טוני גאלופין, צרפת, לוטו – בילסול + 3:12 דקות
6. טיבו פינו, צרפת, אפדהז'ו + 3:47 דקות
7.  טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי + 3:56 דקות
8. ז'ו קריסטוף פרו, צרפת, אהז'ה2אר לה מונדיל + 3:57 דקות
9. בוק מולמא, הולנד, בלקין + 4:08 דקות
10. יורגן ואן דה ברוקה, בלגיה, לוטו – בילסול + 4:18 דקות


מנצח היום: טוני גאלופין, צרפת, לוטו – בילסול

חולצה צהובה: וינצ'נזו ניבאלי, איטליה,אסטנה

חולצה ירוקה (נקודות): פטר סאגאן, סלובקיה, קנונדייל.

מלך ההרים: חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה

חולצה לבנה : רומין בארדה, צרפת,אהז'ה2אר לה מונדיאל

דירוג קבוצתי – אהז'ה2אר לה מונדיאל

 הפנס האדום – ג'י צאנג, סין, ג'אינט – שימאנו

מה זה הפנס האדום
? הסבר כאן

הרוכב האגריסיבי –
ניקולא רוש, אירלנד, טינקוף – סאקסו



בק"מ: 187.5, מאיפה: בזונסון, לאיפה: אויונה, תוואי: הרים


מה קרה
לאחר פתיחה רצחנית במהירות של 55.5 קמ"ש על גבעות של החלק הראשון של המרו, שלישיית חוד יצאה לבריחה – סריל לומאן מקבוצת קופידיס, אנטוני דולפלאז' מברטאנג' ומרטין אלמיגר מקבוצת אייאיאם. אלמיגר הוא האלוף השוויצרי במרוץ הכביש וכניסתו לבריחה הייתה סמלית בהתחשב במעבר המסלול ליד הגבול השוויצרי.

שלישיית החוד החזיקה פער, שגדל בשיאו על מעבר לשש דקות, עד שהדבוקה נכנסה לשליש האחרון של המרוץ כשרוכבי קנונדייל החלו ללחוץ ולסגור את הפער אט אט.

השורד האחרון של שלישיית החוד היה האלוף השוויצרי, שהצליח עוד להשתחל לקבוצות בריחה שיצאו מהדבוקה לקראת הסוף.

במורדות מהפסגות המדורגות של היום, בעיקר במורד האחרון לקו הסיום, נוצרו קבוצות קטנות. האחראים לפיצול הדבוקה היו בעיקר בעיקר מנצח קטע 9 טוני מרטין ובשלב מאוחר יותר פטר סאגאן שעדיין חיפש את הניצחון בקטע של הטור 2014.

בתוך הק"מ האחרונים נוצרה חבורת חוד שכללה את פטר סאגאן, מייקל רוג'רס, מיכאל קויטקו וטוני גאלופין. האחרון הצליח לנצל שניות של היסוס אצל שלוש האחרים ופתח פער של כמה שניות.

גאלופין הניף את ידיו על קו הסיום כשעל זנבו מאיצה דבוקה של כמעט ארבעים רוכבים לקו הסיום.

גם האחרון מנצח
מאחור התרחשה דרמה אדירה. מנצח הדופינה ליברה, אנדרו טלנסקי, שהיה מעורב בשתי תאונות מאז החל הטור, סבל מכאבי גב שגרמו לו לנשור מהדבוקה. מעט לאחר מכן החלו רוכבי קבוצתו שלו, גארמין – שארפ, להוביל את הדבוקה בקצב רצחני כדי להפעיל את התוכנית המקורית של הקבוצה בקטע ולנסות להביא את אחד מרוכביהם (כנראה טום סלגטר) לעמדת ניצחון בקטע.

בערך בחצי הדרך מהזינוק לסיום, נעצר טלנסקי וחשב לפרוש. רוברט האנטר, אחד המנהלים הספורטיביים בקבוצה גרמין – שארפ כרע מול טלנסקי שהתיישב על מעקה בטיחות בצד הדרך ודיבר עימו במשך כדקה עד שמנצח הקריטריום דו דופינה עלה שוב על אופניו והמשיך לרכב כשהוא ממרר בבכי.


טלנסקי על סף פרישה בקטע 11 צילומסך


האנטר, שזינק בעצמו תשע פעמים לטור, ופרש לפני סיומו בשש מהמקרים גם רשם ניצחון בקטע של הטור בשנת 2007. הוא ליווה עם רכב הקבוצה את טלנסקי לאורך כל הדרך.

כשהניף גאלופין את ידיו על קו הסיום העלה החישוב כי טלנסקי יהיה חייב להגיע אל קו הסיום בפיגור נמוך מ- 37:12 דקות אחריו, כדי לעמוד במגבלת הזמן שתאפשר לו לזנק גם לקטע 12.

טלנסקי הצליח להגיע אל קו הסיום כאחרון הרוכבים, בפיגור של 32:05 דקות ואם יצליח להתאושש מהכאבים אכן יוכל לזנק לקטע ה- 12.

אין לי פרטים על הדברים אותם אמר האנטר לטלנסקי, כשהוא חשב לפרוש. למי שאינו מודע למתרחש בדבוקה שכנוע רוכב להמשיך במרוץ, כשהוא סובל מכאבים הגורמים לו רצון לפרוש נראה כדבר אכזרי. אבל כעובדה, רוכב הנמצא תחת לחץ של מרוץ והמגיע לטור דה

פראנס עם התואר המחייב של מנצח הקריטריון דו דופינה, אין תמיד את הכלים האובייקטיבים לקבל החלטות נכונות, בעיקר כשהכאבים משפיעים על המחשבה.

רוכב אשר פרש ממרוץ תמיד יחשוב אם יכול היה להתנהל אחרת ולא פעם גם ישאל עצמו אם לא וויתר לעצמו מהר ובקלות מדיי.

אם יצליח טלנסקי להגיע לפריז עם הדבוקה, בעוד שבועיים וחצי הוא יהפוך לרוכב מחושל יותר, בעל ביטחון עצמי גבוה בהרבה ובעיקר מאושר יותר.

כשמדובר ברוכב שסיים אשתקד במקום העשירי, הוא רק בן 25 ולפני כחודש השלים ניצחון יוקרתי בקריטריום דו דופיניה, שם הקדים רוכבים כאלברטו קונטאדור וכריס פרום, זו יכולה להיות תוספת רצינית ליכולותיו, אשר תתרום רבות למאבקו על החולצה הצהובה בעתיד.
הניצחונות של גאלופין

גאלופין בשיאו
המנצח בקטע, טוני גאלופין, כבר רשם את הטור דה פראנס החלומי האישי.

לאחר שסיים בקטע ה- 9 שלישי ובזכות כך רכב ביום הבסטיליה בחולצה הצהובה, הוא הצליח להשיג את הניצחון בקטע ה- 11.

גאלופין מדורג במקום החמישי בדירוג המצטבר ויחד עם עוד שלושה צרפתים מעלה גבוה את התקוות הצרפתיות להשתלבות רוכבים בראש דירוג בכמות שלא הייתה שנים רבות.


טוני גאלופין חוגג עוד ניצחון בקטע של הטור דה פראנס 2014 צילום: gettyimage

התנהלות מושלמת של ניבאלי
וינצ'נזו ניבאלי שמר על החולצה הצהובה ולמרות שמפתה לכתוב שעשה זאת ללא
מאמץ מיוחד הרי שחייבים להצביע על התנהלותו הנקייה מטעויות עד כה.

ניבאלי מצליח להתנהל עד כה תוך שרשרת של קבלת החלטות נכונות באופן מרשים.
גם בקטע ה- 11 הוא שמר על העמדה הנכונה בתוך הדבוקה, לאורך כל היום ולא
נכנס למלכודות, שהיו יכולות להעניק למתחריו אפשרויות תקיפה נוחות.

כדי לערער במשהו את מה שנראה עד כה כשליטה מוחלטת של ניבאלי בטור דה פראנס
2014 יצטרכו, הרואים עצמו כמתחריו לבצע מהלכים אגרסיביים אשר יבודדו אותו
מקבוצתו בשלבים מוקדמים של קטעים. על פי מה שראינו עד כה, כשיגיעו הרוכבים
לסיומי פסגות הם רק יראו כיצד הוא מגדיל את הפער בראש הדירוג.

למה סאגאן לא מנצח
דומה כי בכל קטע המסתיים בטור דה פראנס 2014 יותר ויותר שואלים איך זה ייתכן כי פטר סאגאן לא מנצח באף קטע.

הצפיות של סאגאן מעצמו לא פחות גבוהות ובקטע ה- 11 הוא רצה להעניק ניצחון לחברתו שחגגה יום הולדת.

קל מאוד להצביע על טעויות של סאגאן ולציין כי, כמו בקטעים קודמים גם בקטע
ה- 11 פספס הזדמנות לניצחון. זה יהיה פשטני ולא יצביע על המצב האמיתי.

הצפייה מסאגאן לניצחון בקטע במקומה. הוא ניצח שלושה קטעים בטור הבכורה שלו
(2012) ועוד קטע בטור השני שלו (2013) ובשני המקרים סיים כמנצח קטגוריית
הנקודות (החולצה הירוקה).

השנה נראה סאגאן שולט עוד יותר בקטגורית הנקודות והוא מוביל בפער שמעשית לא
יכול אף רוכב למחוק. על כל נתוני פתיחה אלו רמת הציפיות לניצחון בקטע
מובנת, מוצדקת, אבל גם מעט לא הוגנת.

סאגאן הוא רוכב מסומן בדבוקה, לא פחות מלובש החולצה הצהובה ואולי אף יותר.
כולם יודעים שהוא המועמד המוביל לניצחון כמעט מדי יום וכך מתייחסים אליו.
המשמעות היא כי ביציאה שלו לבריחה כל הדבוקה, להוציא חבריו לקבוצה, רודפת
אחריו מתוך ידיעה כי זה

מהלך בעל סיכוי גדול. הדבור נכון ליציאה מהדבוקה
בשלבי הפתיחה של הקטע היומי ועוד יותר בשלבי הסיום של כל קטע בו יבצע סאגאן
מהלך כזה.


סאגאן חוגג ניצחון בקטע של הטור דה פראנס 2013 צילום: gettyimage


אותו הדבר קרה בקטע ה- 11. ניבאלי היה דבוק לגלגל האחורי של סאגאן במשך רוב הק"מ של העליות המדורגות בחלק האחרון של קטע 11. כשיצא סאגאן לרחיפה המדהימה שלו במורדות התיישבו עליו כל מי שהצליחו ובכלל זה ניבאלי.

כשייצר את הבריחה המשמעותית, ממש לקראת הסיום, כבר היה גאלופין בראש ברכיבת
סולו. מיכאל קוויטקובסקי ומייקל רוג'רס שהצליחו להגיב בזמן ולהצטרף לסאגאן
ידעו שבמאוץ לקו הסיום אין להם סיכוי מולו. את אותו הדבר הבין גם גאלופין,
כשהשלושה הדביקו אותו.

במשחק המאוצים הקטנים, בין הארבעה היה סאגאן הכי פעיל בסגירתם. הוא רוצה
להגיע לקו הסיום למאוץ מול הרוכבים האחרים במקרה של קבוצה קטנה, האחרים
יוצאים להתקפות בידיעה שהוא יסגור והשאר ישבו עליו.

לכל רוכב אופניים יש את מאגר האנרגיה, אפילו לרוכב ברמתו של סאגאן, ובשלב
מסוים חייב סאגן להחליט אם לסגור עוד קפיצה של רוכב מהבריחה, או לחכות
לקבוצה שמאחור כדי ובכך לשמור משהו מהאנרגיות והסיכויים לניצחון במאוץ רב
משתתפים לקו הסיום.

קבלת ההחלטות במצבים כאלו היא הימור, בהזדמנויות שהיו עד כה לסאגאן בטור
2014 הוא לא הצליח לבצע את המהלך המנצח. לא בטוח שהוא יצליח השנה, אבל בכל
מקרה הוא כבר רשם הישגים גדולים השנה (מקום בחמישייה ראשונה בשבעה קטעי
הפתיחה וחולצה ירוקה בפער אדיר). ניצחון יהיה תוספת גדולה, בלעדיו לא תהיה
אכזבה גדולה מדי



קטע 12
מתי: יום חמישי, 17 ביולי
בק"מ: 185.5
מאיפה: בורג אן ברס
לאיפה: סנט א-טיין
תוואי: הרים

קצת קשור, אבל מעניין:
בשנת 1977,בקטע שהסתיים בסנט א-טיין, ניצח רוכב שנפסל משום שהתגלה שהשתמש בחומרים אסורים. הניצחון הוענק לרוכב שסיים שני רק כדי לגלות כי גם הוא עשה שימוש בחומרים אסורים ובמקום השלישי סיים אדי מרקס. הניצחון לא הוענק לאדי מרקס שבאותה שנה זינק לטור בפעם האחרונה.

מרקס לא הצליח לנצח בפעם השישית באותו הטור וסיים במקום ה- 6, לאחר חמשה ניצחונות וסגנות אחת.

גם בלי אותו קטע מחזיק אדי מרקס בשיא הניצחונות בקטעי טור, עם 34 ניצחונות, כשהוא מקדים את ברנאר הינו (28 ניצחונות בקטעים –  5 ניצחונות בטור) ומארק קאוונדיש (25 ניצחונות) שיזנק לטור גם השנה.

עם מאוץ הביניים כה קרוב לזינוק (קצת לפני 40 ק"מ) ומיד לאחריו כניסה לעלייה,ייתכן ונראה את הדבוקה מאוגדת עד אותה הנקודה.

הקטע כולל ארבע עליות מדורגות (כולן 3-4) ולא כולל כמעט קטעי מישור ובכל זאת ייתכן ונראה מאוץ רב משתתפים לקו הסיום.

העלייה האחרונה ממוקמת יותר מעשרים ק"מ לסיום וזה יכול לסייע לקבוצות המאיצים לסגור בריחות במידה ויהיו כאלו.


16.7.2014



יאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:26
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
58
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:27
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
47:59
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
01:53