היום עליו דובר מאז הוצג מסלול הטור המאה. פעמיים אלפ' דואז. קטע המלכות של הטור 2013. פעמיים יטפסו הרוכבים על הפסגה המיתולוגית אבל גם אל ארבע פסגות נוספות. יום שיכול לעשות שמות ברגלי הרוכבים ולו החזקים ביותר
מאת:יאיר בן עמי
• אתר הטור דה פראנס של שוונג – כאן / הכל על החולצות כאן
קטע 18: חמישי 18 יולי
תוואי: הרים גבוהים, מרחק 168 ק"מ
זינוק: גאפ (GAP)
סיום: אלפ ד'ואז (Alpe-d'Huez)
עמנואל בלחסן על הקטע ה – 18:
ב-
18 ליולי 1952, טור דה-פראנס, טיפסו לראשונה אל פסגת האלפ ד'ואז ( Alpe
d'Huez), פאוסטו קופי האיש והאגדה קובע שיא ראשון ( 45:22 דק') לעלייה
שתתפח ברבות השנים לכדי מיתוס עצום-מלכת העליות הבלתי מעורערת של עולם
האופניים!
18 ליולי 1952, טור דה-פראנס, טיפסו לראשונה אל פסגת האלפ ד'ואז ( Alpe
d'Huez), פאוסטו קופי האיש והאגדה קובע שיא ראשון ( 45:22 דק') לעלייה
שתתפח ברבות השנים לכדי מיתוס עצום-מלכת העליות הבלתי מעורערת של עולם
האופניים!
לכבוד חגיגות הטור המאה, מארגני הטור לקחו את אחד הסמלים של הטור דה פראנס לדורותיו והעצימו אותו לדרגה דתית של ממש.
העלייה הסלבריטאית אל ה אלפ ד'ואז (Alpe-d'Huez) על 21 פיתוליה, תטופס פעמיים עם סיום חגיגי בראש האתר.
את ההמון הצבעוני- החגיגה, המוסיקה, האוכל והשתייה, רוכבי האופניים החובבים ותקתוק המצלמות- ניתן לדמיין החל מעכשיו.
מזנקים
מגאפ אל לכמה ק"מ בודדים של מישור, פונים אל כביש D 14 ומתחילים לטפס את
העלייה הראשונה של היום הקול דה מאנס (Col de Manse), עלייה מתונה מדרגה 2.
מגאפ אל לכמה ק"מ בודדים של מישור, פונים אל כביש D 14 ומתחילים לטפס את
העלייה הראשונה של היום הקול דה מאנס (Col de Manse), עלייה מתונה מדרגה 2.
בהמשך
הדרך גבעה מדרגה 3 ה ראמפ דו מוטי ( Rampe du Motty), אל דרך "רגועה" יותר
עד לק"מ ה 90 אל עלייה של 5 ק"מ לפסגת ה קול דה אורנן, עלייה קצרה מדרגה
2.
הדרך גבעה מדרגה 3 ה ראמפ דו מוטי ( Rampe du Motty), אל דרך "רגועה" יותר
עד לק"מ ה 90 אל עלייה של 5 ק"מ לפסגת ה קול דה אורנן, עלייה קצרה מדרגה
2.
יורדים
לכיוון כביש D1091 לנקודת מאוץ ואל הכיכר המפורסמת ביציאה מבור-דואזון
(BOURG-D'OISANS), לכביש D211 תחילת העלייה אל האלפ-ד'ואז 1.
לכיוון כביש D1091 לנקודת מאוץ ואל הכיכר המפורסמת ביציאה מבור-דואזון
(BOURG-D'OISANS), לכביש D211 תחילת העלייה אל האלפ-ד'ואז 1.
הטיפוס
הראשון לא יגיע לפסגה אלא עד לגובה 1765 מטרים, עד הפיתול הלפני אחרון על
מנת שאפשר יהיה להמשיך בכביש. תוואי שיוצר בעצם עלייה קצרה יותר ק"מ וחצי,
היינו 12.3 ק"מ ותלולה יותר, 8.4% שיפוע ממוצע ומדורגת HC בעיקר בגלל
הפרסטיז'…
הראשון לא יגיע לפסגה אלא עד לגובה 1765 מטרים, עד הפיתול הלפני אחרון על
מנת שאפשר יהיה להמשיך בכביש. תוואי שיוצר בעצם עלייה קצרה יותר ק"מ וחצי,
היינו 12.3 ק"מ ותלולה יותר, 8.4% שיפוע ממוצע ומדורגת HC בעיקר בגלל
הפרסטיז'…
ירידה
קצרה ומיד אחריה טיפוס של 3 ק"מ אל ה קול דה סארן (Col de Sarenne) לשיא
הגובה בשלב זה 1989 מ' לסוג של הקפה המגיעה לבסוף שוב אל הכיכר של
בור-דואזון (BOURG-D'OISANS), לטיפוס השני אל פסגת האלפ-ד'ואז 1850 מטרים
מעל פני הים.
קצרה ומיד אחריה טיפוס של 3 ק"מ אל ה קול דה סארן (Col de Sarenne) לשיא
הגובה בשלב זה 1989 מ' לסוג של הקפה המגיעה לבסוף שוב אל הכיכר של
בור-דואזון (BOURG-D'OISANS), לטיפוס השני אל פסגת האלפ-ד'ואז 1850 מטרים
מעל פני הים.
13.8 ק"מ בשיפוע ממוצע של 8%, עלייה מדרגה מיוחדת HC כמובן!
אין
ספור קרבות בתוך קרובות צפויים בשלב ההיסטורי הזה: הדירוג הכללי כמובן אך
גם הניצחון בשלב, מי יחצה ראשון (אולי פעמיים?) את האלפ-ד'ואז ויחרט בספר
של הגדולים?
ספור קרבות בתוך קרובות צפויים בשלב ההיסטורי הזה: הדירוג הכללי כמובן אך
גם הניצחון בשלב, מי יחצה ראשון (אולי פעמיים?) את האלפ-ד'ואז ויחרט בספר
של הגדולים?