טור דה פראנס 2012, קטע 9: הממלכה הבריטית כובשת את הטור דה פראנס

אף רוכב בריטי לא ניצח בטור דה פראנס. אם המשכו של הטור יהיה כמו השבוע הראשון שלו נראה מנצח וסגנו מהממלכה. הקטע ה- 9, נגד השעון, חידד את מצבם של המועמדים לניצחון בעיקר כשמחשבים אותו קדימה על פי מה שהפגינו עד כה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אף רוכב בריטי לא ניצח בטור דה פראנס. אם המשכו של הטור יהיה כמו השבוע הראשון שלו נראה מנצח וסגנו מהממלכה. הקטע ה- 9, נגד השעון, חידד את מצבם של המועמדים לניצחון בעיקר כשמחשבים אותו קדימה על פי מה שהפגינו עד כה

מאת:יאיר בן עמי


כל כתבות הטור דה פראנס – כאן
מסלול המרוץ- כאן
רשימת משתתפים – כאן
אתר הטור דה פראנס של שוונג –
כאן
השידור הישיר של שוונג- קטע 9- כאן


קטע 9

יום שני, יולי 9

מרחק: 41.5 ק"מ
תוואי:
מישור, נגד השעון אישי
זינוק: Arc-et-Senans (ארק-א-זנו).
סיום: Besançon (בזונסון).

היסטוריה בהתהוותה

בראדלי וויגנס ניצח, כריס פרום קבע את הזמן השני בטיבו, בקטע נגד השעון הארוך הראשון של טור דה פראנס 2012. שניהם רוכבי קבוצת סקאי ושניהם מומחים במרוץ נגד השעון. שניהם מטפסים מחוננים ויש להם קבוצה בעלת עומק איכותי, של רוכבים ועוד מוביל למאוצים ההמוניים, מארק קאוונדיש.


כריס פרום בפרולו של הטור של רומנדי 2011 (צילום:Rama)

הטור יסתיים רק בעוד 13 ימים ו- 11 קטעים. החלק הקשה של הרים עוד לפנינו וגם קטע ארוך נ גד השעון (53 ק"מ) יום לפני הכניסה לפריז. הטור דה פראנס כבר חווה מהפכות אדירות בדירוגים וכל הפתעה יכולה להתרחש, אבל, בכל תרחיש סביר, שאינו כולל הפתעות בסיומו של הטור נחזה בהיסטוריה כשהבריטי הראשון ינצח וסגנו יהיה בריטי. מאז 1996, כשביארן ריס ויאן אולריך סיימו במקומות 1-2, לא היו שני רוכבי אותה קבוצה מנצח טור וסגנו. לפני זה הדבר היו גרג למונד וברנאר הינו המנצח והסגון, ברוטציה, בשנים 1985-86. עד כדי כך נדיר הדבר. למעשה באירוע היסטורי אנו כבר חוזים. מעולם, בתולדות הטור, לא היו שני רוכבים בריטים בשני המקומות הראשונים בקטע של הטור. בקטע ה- 9 זה קרה בפעם הראשונה.


בראדלי וויגנס בפרולוג של הטור של רומנדי 2011 (צילום: Rama)

אוונס לא יותר

קאדל אוונס הוא רוכב עקשן. הוא מעולם לא וויתר גם כשהכל נראה אבוד. הוא ידע אכזבות, חוסר מזל ודרכו לניצחון בטור דה פראנס כללה אין ספור עליות ומורדות, חלקן אכזריות בצורה קיצונית. מעט מאוד אנשים עומדים בלחצי האכזבות וחוסר המזל שידע אוונס בקריירה שלו.

כשהחל אוונס את דרכו כרוכב כביש, בדרג הבכיר, הוא כבר היה מנצח תחרויות אופני שטח. את החוזה הראשון שלו הוא קיבל בשנת 1999 בקבוצת סקו-קנונדייל. הוא הוחתם בספטמבר והשיג ניצחון מרוץ דרג באותו החודש. בגרנד טור הראשון שלו (ג'ירו ד'איטליה 2002) הוא לבש את חולצת המוביל לאחר שבועיים. יום למחרת הוא התפרק והפסיד יותר מרבע שעה לראש הדירוג.  את הטור הראשון שלו הוא סיים במקום 8 (2005) ושנה לאחר מכן כבר היה רחוק כשתי דקות מדוכן המנצחים כשדורג רביעי. עוד שנה חלפה והוא כבר היה רחוק רק ב- 23 שניות מהחולצה הצהובה אותה לקח הביתה ספרדי כמעט אלמוני בשם אלברטו קונטאדור. בשנת 2008 הוא לבש לראשונה את החולצה הצהובה, במשך חמשה ימים ושוב סיים כסגן, בפער של פחות מדקה. בשנתיים הבאות, 2009-10, הוא סיים הרחק בעשירייה שלישית של הטור בנפילת יכולת שהייתה מסיימת קריירה של רוכבים רבים, בעיקר כשכבר עבר את גיל 32.

אוונס לא רק שלא נשבר ממשברים רבים, שלא כולם נספרו כאן, אלא על הדרך ניצח באליפות העולם והשיג עוד כמה ניצחונות אדירים. לאורך כל 12 השנים שהוא בדרג הבכיר הוא הפגין נחישות נדירה ושיפור גם בגיל 34 כשניצח בטור דה פראנס (לפני שנה).

הנחישות של אוונס היא הסכנה של וויגנס ופרום. הוא לא יוותר להם על אף מלימטר של כביש אפילו כשהתמונה, לאחר שבוע ראשון של המרוץ, מעידה כי הוא אולי רוכב מאוד דומה לזה שניצח בטור אבל יש שני רוכבים פשוט טובים ממנו משמעותית.

היתרון הגדול של קבוצת סקאי הוא במיקום של פרום בפער של 14 שניות מאוונס המדורג כסנדוויץ" בין שני הבריטים. אוונס צריך לסגור פער של 1:53 דקה על החולצה הצהובה, של וויגנס, אבל מאחריו יש רוכב שמפגין יכולות טובות בהרבה כשען, פרום ומאותה קבוצה של החולצה הצהובה. אוונס יזקק להרבה אומץ, אוויר עד אין קץ ובעיקר סיוע של רוכבים מקבוצות אחרות כדי שהמאבק בראש הדירוג לא יהיה שלו מול שני רוכבי קבוצת סקאי, אלא שלו ושל עוד רוכבי ראש דירוג מול סקאי.

קאדל אוונס ביום הניצחון בטור 2011
(צילום: Michiel Jelijs)


העתיד כבר כאן

טג'יי ואן גרדרן הפגין אתמול רכיבה מדהימה שהעניקה לו את המקום הרביעי בקטע, העלתה אותו למקום 8 בדירוג החולצה הצהובה והעניקה לו את החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר. ואן גרדרן הוא הרוכב עם העתיד בקבוצתו של קאדל אוונס. הוא בן 24 ואת דרכו כמקצוען החל בקבוצת המשנה של ראבובנק (2008-09). את החוזה הראשון בדרג הבכיר הוא קיבל בקבוצת איג'טיסי- קולמביה בה רכב אז גם מארק קאוונדיש. את הגרנד טור הראשון שלו (וואלטה א'אספנייה) הוא השלים בשנת 2010 וסיים במקום ה- 34. לפני שנה הוא סיים את הטור לראשונה (מקום 81) והשנה הוא כבר מפגין יכולות של רוכבי הקצה. הוא סיים חמישי בפריז- ניס, רביעי בטור של קליפורניה ובמקום 14 בקריטריום דו דופינה.


ואן גרדרן בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר לפני הזינוק לקטע 4 בטור השנה (צילום: Toïlev)

ואן גרדרן עוד צריך ליטוש כדי להפוך למתמודד ראש דירוג בגרנד טור ובקטע ה- 9 ראינו דוגמא טובה לחוסר ניסיונו. את נקודת בדיקת הזמן הראשונה (לאחר 16.5 ק"מ) הוא עבר עם זמן המהיר ביותר. גם בנקודה השנייה (31.5 ק"מ) הוא היה מהיר יותר מקאנצ'לארה שהחזיק אז בזמן המהיר ביותר (לפני שוויגנס ופרום זינקו). לקו הסיום הוא הגיע איטי מקאנצ'לארה ב- 11 שניות על 41.5 ק"מ. משמע – הוא היה מהיר מקאנצ'לארה ב- 4 שניות אחרי 16.5 ק"מ, מהיר מקאנצ'לארה בשתי שניות אחרי 31.5 ק"מ ובעשרה הק"מ האחרונים הוא היה איטי מקאנצ'לארה בכמעט רבע דקה. חוסר ניסיון ורק חוסר ניסיון היו בעוכריו של ואן גרדרן. כשיהיה לו את הניסיון הוא יהיה מהשענים הטובים בעולם, אם לא הטוב ביותר, ורוכב גרנד טור משובח.


עשירייה ראשונה בקטע 9:
1. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי, 51:24 דקות,
2. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 35 שניות קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, + 26 שניות
3.  פביאן קאנצ'לארה, שוויץ, ראדיושאק – ניסן + 57 שניות
4. טג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי + 1:06 דקה
5. סלוויאן שאבנל, צרפת, אומגה פארמה- קויק סטפ + 1:24 דקה
6. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, + 1:43 דקה
7. פטר וולטיץ', סלובקיה, אומגה פארמה- קוויק סטפ + 1:59 דקה
8. ויצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל +2:07 דקות
9. דניס מנצ'וב, רוסיה, קאטיושה, 2:08 דקות
10. פרנק שלק, לוקסמבורג, ראדיושאק-ניסן + 30 שניות

 
העשיריה הראשונה לאחר קטע 9
1. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי 39:09:20 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, + 1:53 דקות
3. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 2:07 דקות  ו
4. יצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל , + 2:23
5. דקות דניס מנצ'וב, רוסיה, קאטיושה + 3:02 דקות
6. הימאר זובלדיה, ספרד, ראדיושאק-ניסן + 3:19 דקות
7. מקסים מונפורט, בלגיה, ראדיושאק-ניסן, + 4:23 דקות
8. טג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי + 5:14 דקות
9.  יורגן וואן דן ברוקה, בלגיה, לוטו בילסול + 5:20 דקות 
10. ניקולה רוש, אירלנד, אז'ה2אר לה מונדיאל + 5:29 דקות

ראש דירוג הנקודות לאחר קטע
9
חולצה ירוקה

1. פטר סאגאן, סלובניה, ליקויגאס קנונדייל, 217 נקודות
2. מטאו גוס, אוסטרליה, אוריקא גרינאדג', 185 נקודות
3. אנדריי גריפל, גרמניה, לוטו-בליסול, 172 נקודות

ראש דירוג דירוג הרים לאחר קטע 9
החולצה המנוקדת

1. פרדריק קסייאקוף, שבדיה, אסטנה, 21 נקודות
2. כריס פרום, בריטניה, סקאי, 20 נקודות
3. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, 18 נקודות

ראש דירוג הרוכב הצעיר לאחר קטע 9
חולצה לבנה

1. טג'יי וואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי, 39:14:34 שעות
2. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס + 42 שניות
3. טוני גאלופאן, צרפת, ראדיושאק – ניסן + 46 שניות

דירוג קבוצתי לאחר קטע 9
1. רדיושק-ניסאן 117:14:25 שעות
2. סקאי + 1:25 דקה
3. אומגה פארמה- קויק סטפ + 13:25 דקות

יום שלישי ה 10 ביולי, יום מנוחה בטור דה פראנס.

תמונת שער: Petit Brun

9.7.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"המטרה הכי גדולה שלי הייתה להיכנס למרוץ הזה מוכן מנטלית, רגוע יותר. ניסיתי פשוט לקחת את זה כהזדמנות לזרוח, ולא ללחוץ על עצמי יותר מדי", פטריק לאנגה משתף בהכנות שלו לאליפות העולם באיש ברזל בה ניצח.




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:26
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:25
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
מצמרר: רצי נבחרת שלווה שרים את התקווה בניו יורק
58
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
בין פריז להוואי: הפודקאסט של שוונג על החדשות בעולם האופניים והטריאתלון
01:09:08
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
לקראת מרוץ הגבורה 2024 - חצי מרתון אופקים 8/11/2024
01:27
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
יומן מלחמה: יהל ודן אלתרמן בראיון מיוחד
50:49
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
כבשו את הנמל: הסרטון הרשמי לסיכום פורט2פורט תל אביב 2024
01:31
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
הצצה למשחה פורט2פורט 2024
29
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
לגדל את הדור הבא של רוכבי האופניים: גיא ניב בראיון
54:24
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
שנה ל-7.10: חי כהן משחזר את הרגעים בהם ניצל במסיבה ברעים
08
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
ספורטודידקט: תחרויות, פציעות, טפשת לידה וטיפים לטריאתלון דקטלון ת"א
56:23
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
תזונה מנצחת בין אופני הרים לטריאתלון: יעל דרור מארחת את ליאן ויתקין בפודקאסט של שוונג
49:09
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
משחה חדרה 27/9/2024 ע"ש יצחק (כושי) עפגין ז"ל - הסרטון הרישמי!
01:43
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
אנסטסיה גורבנקו בפודקאסט של שוונג: הלקחים מפריז, היעדים הבאים והמסר שלה לאיגוד השחייה
47:59
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
מאמני הטריאתלון משתפים: איך עוברים את התקופה הזאת של אי הוודאות?
01:53