לסקירה המלאה של המסלול | לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מנצח היום: הוגו הול, קנדה (Israel Premier-Tech)
סיים בזמן של: 4:23.47 שעות
ממוצע מהירות: 40.6 קמ״ש
מרחק: 178.5 ק"מ
מאיפה לאיפה: קרקסון לפואה
הוגו הול הפך לרוכב הראשון מקוויבק ולרוכב השני מקנדה (אחרי סטיב באואר, 1988) שזכה בקטע בטור דה פראנס. הוא זכה בניצחון סולו עם מחווה לאחיו המנוח. ולנטין מדואה ומייקל וודס סגרו את הפודיום. יונאס וינגגור שמר על החולצה הצהובה לאחר ששלט בהתקפות של טאדיי פוגאצ׳ר.
ניצחון שני ל"ישראל פרמייר-טק"
הוגו הול זכה בניצחון המקצועני הראשון שלו על הבמה הגדולה ביותר, כשהוא זכה בקטע 16 מהבריחה המוצלחת של היום. הקנדי תקף מתוך קבוצה מובילה מצומצמת ונהנה מעבודה חכמה מאחורה של בן ארצו וחברו לקבוצה מייקל וודס ונכנס לסולו במשך יותר מ-27 ק"מ כדי להעניק לקבוצה את הקטע השני שלה במרוץ אחרי הניצחון של סיימון קלארק בקטע 5 על הפאבה. הול הקדיש את הזכייה לאחיו פייריק, שמת לאחר שנפגע בתאונת דרכים על ידי נהג שיכור ב-2012 בזמן שיצא לריצה. הרגש היה ברור על פניו של בן ה-31 עשור לאחר מכן כשחגג את הצלחתו. "זה הניצחון הגדול בקריירה שלי, הניצחון הראשון בקריירה שלי והמקום לעשות את זה", אמר לאחר שסיים.
"באנו לרכוב כאן בצורה הכי התקפית שאפשר וסימנו את כל הקטעים שהאמנו שאם נלך התקפי ונכניס רוכבים לבריחות – יש לנו סיכוי לנצח", אמר ז’אק דמפסטר הספורט דירקטור של הקבוצה, "היום היה אחד הימים האלה, בדיוק כפי שהיה בשלב בו ניצחנו עם סיימון קלארק ובפעמיים שהגענו למקום שלישי כאשר באחד מהם היה זה הוגו הול עצמו. זה קרה גם היום. יצאנו לדרך עם תכנית ללכת לבריחה והאמנו שיש סיכוי לנצח. אבל דבר אחד זו תכנית ודבר שני זה לנצח. השגנו כאן שני נצחונות ענקים והראינו למה אנחנו מסוגלים להגיע כקבוצה".
צ פ ו | סיכום קטע 16
מה היה על המסלול?
יום שלישי 19 ביולי – השבוע השלישי של הטור דה פראנס נפתח עם שלב מעבר של 178.5 קילומטרים לפואה. העיירה למרגלות הרי הפירנאים הייתה תחנת הסיום של בריחות מוצלחות בכמה מקרים. במאה הנוכחית נרשמו שלושה סיומי קטעים של הטור דה פראנס בפואה. בכל המקרים בשנים האחרונות, המנצח הגיע מהבריחה.
מהלך התחרות
אחרי יום המנוחה האחרון של המרוץ רק 147 רוכבים (מתוך 176) התחילו את קטע 16 בטור דה פראנס ה-109 בקרקסון בשעה 12:41. חמישה לא זינקו היום: יעקוב פוגלסאנג (ישראל-פרמייר טק, צלעות שבורות), לנארד קמנה (בורה-הנסגרו, צינון), אורליאן פארט-פיינטר ומיקאל שרל (AG2R-סיטרואן) חיוביים לקורונה. 29 רוכבים ברחו קדימה בקילומטר הרביעי: ברנדון מקנולטי (איחוד האמירויות), ווט ואן-ארט ונתן ואן הוידונק (יומבו-ויסמה), דניאל מרטינז (אינאוס גרנדייר), אלכסנדר ולסוב ופליקס גרוסשארטנר (בורה-הנסגרו), מיקל הונורה (קוויק-סטפ אלפא-ויניל), גורקה איזאגיר ומתאו יורגנסון (מוביסטאר), סיימון גשקה (קופידיס), דמיאנו קארוסו ודילן טיונס (בחריין ויקטוריוס), אוליבייה לה גאק, ולנטין מדואה ומייקל סטור (גרופמה-FDJ), נילס איקהוף (DSM), סימון ולסקו (אסטנה), סטפן ביסגר ונילסון פאולס (EF Education-EasyPost), מקסים בואט ולוקאש אוסיאן (ארקאה-סמסיק), פיליפ ג׳ילבר וטים וולנס (לוטו-סודאל), טוני גאלופן (טרק- סגפרדו), מת׳יו בורגאדו (Total-Energies), הוגו הול ומייקל וודס (ישראל-פרמייר טק), סיריל בארת׳ה ואלכסיס גוג׳ארד (B&B Hotels-KTM). בורגו תקף בק"מ 14, אליו הצטרפו יורגנסון וגוג׳רד. יורגנסון האמריקאי לא הורשה לעבוד איתם ולבסוף נשר מקדמת המרוץ. מאוחר יותר גם בורגאדו קיבל הוראה על ידי קבוצתו להמתין לקבוצת הרודפים, אז גוג'ארד מצא את עצמו לבד בהובלה בק"מ 30. 29 הרוכבים התחברו שוב בק"מ 51 בעוד הפלוטון בראשות טיש בנוט וכריסטוף לאפורט מיומבו-ויסמה היו בשיוט מאחורה במרחק של 5:30 דקות.
המהלכים המנצחים
בקילומטר ה-100, הפער של הפלוטון היה 7:40 דקות. זה שם את ולאסוב במקום הרביעי כללי באופן וירטואלי ובהמשך במקום השני עם פוגאצ׳ר, מכיוון שהפרש הזמנים גדל והיה 8:10 דקות לפני 2 הטיפוסים ברמת קושי 1. לה גאק וקרוזו תקפו מהקבוצה הקדמית בתחתית פורט דה לרס. קארוזו התקדם עוד לבדו והצטרפו אליו, ראשית וודס וסטורר ושנית ואן ארט, מקנולטי, יורגנסון וגשקה קילומטר אחד לפני הפסגה. גשקה הגדיל עוד את ההובלה שלו בדירוג הההרים בחולצה המנוקדת כאשר הוא חצה את פורט דה לרס במקום הראשון. פוגאצ׳ר תקף שלוש פעמים בעלייה, הפעם השלישית הייתה ממש על הקו של הפסגה אבל וינגגור הגיב בכל פעם בצורה טובה.
עם 40 ק"מ לסיום בעמק נוצרה קבוצה מובילה של 12 רוכבים. הול ברח 40 ק"מ לפני הסיום ב-פואה. גאלופן רדף מאחוריו אך לא סגר את הפער. יורגנסון, וודס וסטורר יצרו שלישייה רודפת. הול טיפס חזק על ה-מור דה פגואר ועבר אותו ראשון, 20 שניות לפני יורגנסון ו-וודס, תוך שמירה על אותו פער שהיה לו בתחתית. יורגנסון התרסק בעיקול עם 14 ק"מ לסיום אך עלה בחזרה על האופניים. וודס כמובן שמח רכיבת הסולו של חברו לקבוצה ובן ארצו מקדימה. היה מצב של טופ 3 (הראשון אי פעם) עבור רוכבים מצפון אמריקה עד שמדואה תפס את יורגנסון ו-וודס בקילומטר האחרון כדי להשיג את המקום השני ב-פואה בפער של 1:10 דקות אחרי הול המנצח המרוגש. מהלכים מגוונים בקבוצת החולצה הצהובה העמידו רוכבים שונים בקושי, כולל גריינט תומאס הממוקם שלישי, אך בסוף מהמתמודדים העיקריים ב-GC, המפסיד העיקרי היה רומן בארדה שירד מהמקום ה-4 ל-9 בעוד בן ארצו דיוויד גודו עלה לתוך ה-5 המובילים.
קלוז אפ על קטע 17 – יום רביעי
יום רביעי, 20 ביולי – בגובה 129.7 קילומטרים, הקטע ה-17 לוקח שלושה טיפוסים ביניים לפני סיום הפסגה בפייראגודס. הטיפוס בסיום הוא באורך 8 קילומטרים וממוצע של 7.8%, בעוד 500 המטרים האחרונים עולים ב-13% שיפוע.
זה נשמע כמו מרוץ נפיץ. אבל זה אפילו יותר גרוע מזה – או טוב יותר, תלוי בפרספקטיבה שלכם. כל המטרים האנכיים המצטברים צמודים זה לזה בחלק השני של המרוץ. למעשה, יותר ממחצית מ-76 הקילומטרים האחרונים הם בעלייה.
האם אנחנו הולכים לראות את מנצח הקטע מגיע מבריחה, או שזה יהיה רוכב GC ? זה תלוי במידה רבה במקום שבו נוצר הניתוק וההפרדה. אם זה מוקדם, לא סביר שיהיה מטפס טוב מקדימה, מכיוון שהשעה הראשונה של המרוץ מתרחש במישור. לאחר מכן, הרוכבים נכנסים ל-קול דה אספין וברור שצריך ״רגלי טיפוס״ טובות כדי להתרחק מהקבוצה הראשית בעלייה שאורכה 12 קילומטרים ב-6.5%. מה שמעלה את הסיכוי שהבריחה תצליח.
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים בקטע 16
1. Hugo Houle (can)
2. Valentin Madouas (fra) + 1.10
3. Michael Woods (can) .t.
4. Matteo Jorgenson (usa) + 1.12
5. Michael Storer (aus) + 1.25
6. Aleksandr Vlasov (rus) s.t.
7. Dylan Teuns (bel) s.t.
8. Simon Geschke (ger) + 2.11
9. Mathieu Burgaudeau (fra) + 5.04
10. Damiano Caruso (ita) s.t.
עשרת הרוכבים הראשונים בדירוג הכללי GC אחרי קטע 16
1. Jonas Vingegaard (den)
2. Tadej Pogacar (slo) + 2.22
3. Geraint Thomas (gbr) + 2.43
4. Nairo Quintana (col) + 4.15
5. David Gaudu (fra) + 4.24
6. Adam Yates (gbr) + 5.28
7. Louis Meintjes (rsa) + 5.46
8. Aleksandr Vlasov (rus) + 6.18
9. Romain Bardet (fra) + 6.37
10. Tom Pidcock (gbr) + 10.11
לובשי החולצות לאחר קטע 16
חולצה צהובה (מוביל הטור GC) – יונאס וינגגור, דנמרק (Jumbo-Visma)
חולצה ירוקה (המאיץ המוביל בניקוד ספרינטים) – ווט ואן-ארט, בלגיה (Jumbo-Visma)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בניקוד הרים) – סיימון גשקה, גרמניה (Cofidis)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל GC) – טאדיי פוגאצ׳ר, סלובניה (UAE)
הקבוצה המובילה בדירוג – אינאוס גרנדיירס (Ineos Grenadiers)
הרוכב ההתקפי ביותר של היום – וורן בארגיל, צרפת (Arkea-Samsic)