צ פ ו | סיכום קטע 14
לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא
1. השלב היומי, שארך 183 ק"מ וכלל חמש עליות מדורגות (אבל הסתיים בירידה ארוכה לקווילאן), נראה מראש כתפור לבריחה. בחלוף מעל 70 ק"מ של ניסיונות, התייצבה לבסוף הבריחה המוצלחת של היום, ומשך כמה קילומטרים נוספים, הצליחו רוכבים נוספים להצטרף.
2. לבסוף, מנתה חבורת הבריחה 14 רוכבים. מייקל וודס מישראל סטארט-אפ וואוט פולס מקבוצת בחריין-מרידה, שהחלו את היום במקומות 3 ו-4 בדירוג המטפסים (החולצה המנוקדת) נאבקו ביניהם בראש כל פסגה, עם מטרה מוגדרת – לאסוף כמה שיותר נקודות בראשי ההרים ולקחת את החולצה המנוקדת בסוף השלב.
3. בקרב החתול והעכבר בין השניים – עם ספרינטים בהגיעם לקו המעבר של כל פסגה – נותרו השניים כמעט מאוזנים לאחר העלייה הלפני-אחרונה. לאחריה, וודס – שכישורי הירידה שלו במדרון הם מהגרועים בדבוקה המקצוענית – החליט משום מה להשתתף בהובלה בירידה ובכניסה נוראה שלו לפיתול דרך במדרון, החליק ונפל.
4. וודס קם מיד על רגליו והתיישב חזרה על אופניו חבול ופצוע. מכנסיו קרועים ומרפקו השמאלי נפוח ומדמם. חבורת הבריחה המשיכה בלעדיו. מכאן, נאלץ וודס, חרף יכולת הירידה הגרועה שלו במדרון, לרדוף.
5. למזלו של וודס, הלהט מלפנים לא היה רב גדול מדי והוא הצליח להדביק את חבורת הבריחה כ-40 ק"מ לסיום. אבל כאן, החליט באוקה מולמה המצוין מקבוצת טרק-סגפרדו, שהגיע הרגע לתקוף.
6. מולמה ההולנדי בן ה-34, הוא אחד הרוכבים הטובים והפחות מוערכים בדבוקה המקצוענית. הוא סיים לא פחות משש פעמים בעשירייה הראשונה בגרנד טורים, שלוש מתוכן בטור דה פראנס. ניצחון השלב הקודם שלו בטור דה פראנס, היה גם הוא מבריחה, ב-2017. מולמה גם ניצח בקלאסיקות ההרריות של ג'ירו דה לומברדיה, וסאן סבסטיאן – מרוצים קלאסיים איכותיים מרובי עליות, שדווקא מסתיימים בירידה – בדיוק כמו השלב היום.
7. כשמולמה תקף בירידה, אף אחד בחבורת הבריחה לא הגיב. הם ידעו שנותרו לו עוד עשרות קילומטרים לבדו, וכנראה העריכו שהוא יתעייף וייתפס בעלייה. אבל מולמה הגדיל את הפער מלפנים, והגיע ליתרון של דקה וחצי לפני תחילת העלייה האחרונה.
8. בעלייה האחרונה, ניכר שמייקל וודס קיבל עצות טובות באוזניה. הוא ויתר על חלום הניצחון בשלב (ששוב, דרש ירידה לסיום – דבר שוודס חלש בו במיוחד) והתמקד באיסוף נקודות בפסגה האחרונה של השלב. ולאחר שדחף מלפנים רוב היום, הוא החליט שהוא ממתין בסבלנות, והתיישב שלישי בחבורה של ארבעה שרדפה אחרי מולמה.
9. מולמה חצה את הפסגה האחרונה ביתרון של כדקה על החבורה של וודס. וודס זינק מהמקום השלישי והאיץ לקו הפסגה. הוא לקח את הנקודות המשניות על ההר (אחרי שמולמה לקח את הפסגה) ושריין את מקומו בראש דירוג המטפסים למחר.
10. הזכייה בחולצת ההרים המנוקדת היא הזכייה בחולצת המדורגים ראשונה לקבוצת ישראל סטארט-אפ ניישן בטור דה פראנס (הקבוצה כבר זכתה ללבוש את חולצת הדירוג הכללי לזמן קצר בג'ירו ד'איטליה), ואבן דרך משמעותית. הקבוצה תעשה מעכשיו את כל המאמצים עד סוף העליות המדורגות, כדי להשאיר את החולצה המנוקדת על גבו של וודס הקנדי, בכדי שיוכל לרכוב איתה בגאון עד לשאנז אליזה.
11. יום לפני שלב הפירנאים הראשון לתוך אנדורה, בגזרת המועמדים בדירוג הכללי לא התרחש דבר. ניכר היה גם שצוותי הסיוע של המועמדים המובילים, שומרים כוחות לשלבים ההרריים שעוד יבואו. לא נעשה אפילו שמץ ניסיון לצמצם את הפער מחבורת הבריחה, כש-גיום מרטאן (בבריחה), צבר יתרון זמן והעלה את עצמו למקום השני בדירוג הכללי. המובילים נראים משוכנעים ביכולתם להוציא חזרה ממרטאן דקות רבות בשלבים שעוד יבואו.
12. שלב 15 מחר יהיה טרק הררי מערבה לתוך הפירנאים, עם ארבע עליות מדורגות (שלוש בדירוג קושי 1, אחת בדירוג קושי 2). אבל גם מחר, השלב יסתיים בירידה של 15 ק"מ לאנדורה. אם מישהו מהמטפסים שוקל לנסות לאתגר מחר את טאדיי פוגאצ'ר, כדאי מאד שיהיה לו גם רעיון איך ובמי להיעזר ב-15 ק"מ של הירידה לאנדורה.
13. אין להוציא מחשבון ניסיונות של קבוצות יומבו-ויסמה או אינאוס לשלוח רוכבים קדימה לבריחה, בכדי שיוכלו אחר כך לסייע ל-וינגגורד (יובמו-ויסמה) או קאראפז (אינאוס) בסוף העלייה האחרונה ובירידה עד אנדורה. הסיכוי של ניסיונות כאלו תלוי מאד בקצב המרוץ בהתחלה, וביכולת של קבוצת UAE להשאיר את הבריחה בטווח סביר. בהגיענו לגבול הספרדי, קבוצה ספרדית כמו מוביסטאר, שלא עשתה עד עכשיו שום דבר בטור הנוכחי, עשויה להיות מועמדת מרכזית להצטרף למהלך כזה.
14. בין כך ובין כך – ברוכים הבאים לפירנאים.
בהיעדר התיחסות בערוצי הספורט המובילים בארץ לגראנד טור המדהים הזה
כיף להכנס לכאן כל יום ולקרוא סיקורים מקצועיים שכאלה.
המשיכו ככה כל הכבוד! YALLA ISN!
בעניינים של טור דה פראנס גם כהיה שידור בערוצים אחרים
תמיד יש באתר הזה חוויה ועומק מעבר