לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא
טור דה פראנס 2020 קטע 02: ניס, צרפת
מנצח היום: ג׳וליאן אלאפיליפ Deceuninck-Quickstep
סיים בזמן של: 4:55:27 שעות
ממוצע מהירות: 37.8 קמ״ש
מרחק: 186 ק"מ
עליות: 3 עליות מדורגות (Cat. 1 & Cat. 2)
מאיפה לאיפה: ניס-ניס Nice
ג׳וליאן אלאפיליפ (Deceuninck-Quickstep) הצרפתי מנצח את הקטע השני של הטור דה פראנס בצורה אופיינית לו, עם התקפה בעלייה 9 ק"מ לסיום וילבש צהוב מחר. חבריו לבריחה המאוחרת מארק הירשי (Sunweb) ואדם ייטס (Mitchelton-Scott) מסיימים שני ושלישי בהתאמה כשהפלוטון המדולל מאיץ ברקע.
צ פ ו | סיכום קטע 02
מה היה על המסלול?
אחרי יום גשום ורווי נפילות הקטע השני של הטור דה פראנס יצא לדרך תחת שמש נעימה. מתוך 176 רוכבים שהתחילו את הטור רק 173 זינקו ליום השני שלו לאחר שנאלצו לפרוש בשל פציעות או אי עמידה במגבלת הזמן כמו ג׳ון דגנקולב הספרינטר הגרמני של קבוצת לוטו הבלגית שהגיע רק 2 דקות אחרי מגבלת הזמן לאחר שנפצע בברכו ועשה מאמצים להגיע לקו הסיום.
רפאל ואלס-פרי מקבוצת בחריין-מרידה פרש עם שבר בעצם הירך ופיליפ ז׳ילבר חבר קבוצתו של דגנקולב פרש גם הוא בשל שבר בברך שאובחן בבית חולים לאחר הקטע הראשון אתמול. בכך הוא משאיר את קבוצת לוטו הבלגית עם 6 רוכבים בלבד בשלב מוקדם מאוד של התחרות.
רבים שיתפו את הערכתם לרוכב טוני מרטין מקבוצת יומבו-ויסמה ההולנדית, אשר הוביל את הפלוטון למהלך של ניטרול המרוץ (באופן לא רשמי), על מנת להימנע מנפילות נוספות בחצי השני של המרוץ ועד הגעת הפלוטון לכביש מישורי ורחב יותר בחזרה לעיר ניס.
מסלול הקטע השני הוא מעגלי, עם כיוון השעון, שוב יוצא וחוזר לעיירה המארחת ניס זהו מסלול הררי מאוד במיוחד לקטע השני בלבד במרוץ.
אורך הקטע היום היה 186 ק"מ עם 3,685 מטרים של טיפוס מצטבר – 3 עליות משמעותיות מאוד היום, הראשונה והארוכה ביותר מגיעה אחרי 63.5 ק"מ של תחרות בשם "קול דה דה קולמיין" (מדורגת ברמה 1) באורך 16.3 ק"מ עם שיפוע ממוצע 6.3%. את העלייה השנייה הרוכבים פגשו לאחר 99.5 ק"מ ושמה הוא "קול דה טוריני" באורך 14.9 ק"מ עם שיפוע ממוצע 7.4% והאחרונה שבהן והזכורה ביותר מ"מרוץ אל השמש" הלוא הוא פריז-ניס והיא נקראת "קול ד'זאה" באורך 7.8 ק"מ בשיפוע ממוצע של 6.1% והיא מגיעה ממש קרוב לסיום הקטע בקילומטר ה-153 ותהיה משמעותית בהכרעת המנצח של היום.
מהלך התחרות
אלכסנדר קריסטוף שניצח כאמור אתמול בקטע הראשון, מתחיל את היום בחולצה הצהובה, אך כמובן לא צפוי לסיים איתה כאשר יש 3 עליות מדורגות קשות בדרך של הרוכבים היום לקו הסיום. צבעי קבוצתו הלבנים יופיעו בתחילת היום בקדמת הפלוטון כראוי ומתבקש מהקבוצה המובילה שמגינה על לובש החולצה הצהובה.
לאחר 10 קילומטרים של מרוץ והתקפות רבות, מהלך אחד מתחבר ונוצרת בריחה חזקה ומשמעותית שכוללת את שמונת הרוכבים הבאים: פיטר סאגאן וחבר קבוצתו לוקאס פוטסלברגר (Bora-Hansgrohe), בנואה קוסנפרי (AG2R-La Mondiale), קספר אסגרין (Deceuninck-Quick Step), תום סקוינס (Trek-Segafredo), אנתוני פרז (Cofidis), מיכאל גוגל (NTT) ומתיאו טרנטין (CCC).
ספרינט הביניים היום ממוקם על המסלול 16 ק"מ בלבד מהזינוק ויש שם נקודות חשובות לחולצה הירוקה, סאגאן וטרנטין שניהם יצאו לבריחה במיוחד לאיסוף הניקוד היקר והם מתחרים חזק ראש בראש כאשר טרנטין מצליח להקדים את סאגאן עם ספרינט מרשים. הבריחה, ללא טרנטין שהשיג את מטרתו היום וחוזר לפלוטון, ממשיכה בקצב עבודה טוב ומגדילה את הפער שמתייצב סביב ה-3 דקות לאורך הקילומטרים הבאים.
רוכבי הבריחה פוגשים את העלייה המדורגת אחת "קול דה קולמיין", כאשר מאחורה בפלוטון קבוצת האמירויות מכתיבה את הקצב, סאגאן ופוטסלברגר יושבים באחורי הבריחה ולא משתתפים בעבודה. הראשון לתקוף הוא הצרפתי בנואה קוסנפרי שתקף גם אתמול לקראת סיום והוא רוצה ומשיג את נקודות ההרים החשובות והראשונות להיום בפסגת העלייה הראשונה (KOM), מה ששם אותו באופן זמני כמוביל בתחרות החולצה המנוקדת.
קבוצת יומבו-ויסמה לוקחת את ההובלה כעת בירידה ולתוך העמק עד הטיפוס הגדול הבא "קול דה טוריני", פרימוז רוגליץ׳ מוביל הקבוצה יושב בנינוחות מאחורי חברי קבוצתו ששומרים עליו בקדמת הדבוקה מוגן מנפילות. בבריחה יש מאבק גדול על נקודות ההרים שבפסגה, סאגאן בשלב זה מוריד קצב, קוסנפרי שלקח נקודות בטיפוס הראשון של היום נראה סובל ומפסיד במאבק מול אנתוני פרז בפסגה השניה של היום, לשניהם 18 נקודות כעת.
בקצה העלייה ההפרש מהפלוטון בהובלת הרכבת ההולנדית הוא 1:42 דקות בלבד, הירידה עכשיו היא מהירה מאוד. אלכסנדר קריסטוף בחולצה הצהובה מאבד זמן רב וברור שלא ילבש את החולצה עוד יום, הוא כבר 5 דקות מאחורי הפלוטון עם "גרופטו" של רוכבים שיעשו מאמץ להגיע לפני מגבלת הזמן לקו הסיום.
50 ק"מ לסיום הקטע ועוד עלייה אחת מדורגת לפנינו, 6 רוכבים בבריחה והפער מהפלוטון יורד לאזור הדקה, פוטסלברגר היחידי שלא עובד מתוך הקבוצה המובילה על הכביש, בפלוטון הקצב עולה ועולה כאשר ברור כעת שהתחרות על החולצה הצהובה היום תהיה גדולה מאוד.
המהלכים המנצחים
40 ק"מ מהסיום מאבק גדול בין הקבוצות על מיקום בקדמת הפלוטון, הרוכב ואן גארדרן וקבוצת החינוך EF-Education מראה את צבעיה הוורודים והבולטים כאשר יש לה מספר רוכבים שיכולים להיות משמעותיים בתוואי כזה. עם תחילת הטיפוס האייקוני של "קול ד׳זאה" הבריחה של היום נתפסת על ידי הפלוטון ויש קצת אי בהירות לגבי מי ייקח את ההובלה כעת ורוכבים בודדים מנסים עדיין את מזלם ותוקפים. פאוולס מקבוצת EF מתחיל חזק את העלייה והוא ראשון על הכביש אך נתפס לאחר מספר דקות.
רוברט חסינק מקבוצת יומבו-ויסמה מוביל את הפלוטון מעבר לפסגה כאשר הוא מכתיב קצב שאף אחד לא יכל לו, הדבוקה המדוללת מתחילה את הירידה ונרשמת דרמה קטנה כאשר מרטינז מקבוצת EF מוצא את עצמו על הרצפה. הוא מחליף אופניים ורודף במאמץ אדיר לא להפסיד את הטור כבר עכשיו, יומבו-ויסמה מכתיבים את הקצב המהיר בקדמת הפלוטון, אין ספק שהם בשליטה מלאה.
ג׳וליאן אלאפיליפ הוא פייבוריט אדיר לקטעים כאלה עם סיום בעליות קצרות יחסית, הוא מה שנקרא פנצ׳ר, קופצני וחזק. סופסוף אנחנו רואים את חברי קבוצתו עולים קדימה לעשות לו ליד-אאוט, הובלה לפסגה האחרונה של היום (שאיננה מדורגת) "קול דה קוואטרה שמין". כך הוא עושה 13.4 ק"מ מהסיום הצרפתי נותן לקהל המקומי הצגה עם התקפה מלאה, כאשר היחידי מהפלוטון שמגיב הוא השוויצרי מארק הירשי (Sunweb) שמתלבש לו על הגלגל והם עם הפרש צנוע של 12 שניות.
11.2 ק״מ לסיום אדם ייטס (Mitchelton-Scott) תוקף גם הוא מתוך הפלוטון ומגיע מהר מאוד לצמד שמקדימה. מארק סולר מקבוצת מוביסטאר הספרדית תוקף מאוחר יחסית ומנסה לגשר לטריו החזק מקדימה שכבר הגדיל את ההפרש שלו בסיום העלייה לכ-22 שניות. אדם ייטס מתחרה עם אלאפיליפ לקו הפסגה ומרוויח בונוס זמן (8 שניות) והשלושה ממשיכים לעבוד בפול גז בירידה. אין מרדף מאורגן מאוד בפלוטון המדולל שנותר מאחורה, מיכאל קייטווסקי (Ineos) מוביל רוב הזמן כאשר רוכב נוסף מאסטנה משתתף מעט בהובלה.
בתוך הקילומטר האחרון השלושה מובילים משחקים חתול ועכבר מי יוביל לפיניש כאשר הפלוטון כבר ממש קרוב אליהם, אלאפיליפ עושה ספרינט אדיר של כ-200 מטרים והירשי אחריו, ייטס שלישי על הקו. הצרפתי משחרר זעקת שמחה אדירה אחרי הקו ונותן אגרוף באוויר, הצרפתים יכולים להירגע יש כבר הצלחה ראשונה בקטע בטור וחולצה צהובה.
ישראל סטארט-אפ ניישן
הקבוצה הישראלית מחולקת לשניים, הפצועים והבריאים, נדמה שהרוכבים שנפצעו מנסים רק לעבור את הימים הקרובים בשביל להתאושש, ביניהם מוביל הקבוצה דן מרטין שלא נראה טוב בעלייה האחרונה המדורגת של היום. גיא ניב סבל מתקלה טכנית באמצע היום אך הצליח לסגור את הפער ולחזור לפלוטון וסיים במקום ה-117, 20 דק מאחורי המנצח. הספרינטר הגרמני של הקבוצה אנדרה גרייפל כמובן נמצא בגרופטו האחורי ביום הררי שכזה בהפרש גדול. קריסטס ניילנדס מסיים 7 דקות אחרי מנצח, אבל עדיין הרוכב הטוב ביותר של הקבוצה
קלוז אפ על קטע 03
הקטע השלישי של הטור יוזנק מחר, יום שני בשעה 13:10 (שעון ישראל), קטע מישורי באורך 198 ק"מ שמתחיל בניס ונגמר בסיסטרון. המסלול יותר הררי בחלקו הראשון אבל מתמתן לקראת סיומו וכולל 4 עליות מדורגות לא קשות במיוחד (3 עליות בקטגוריה 3 ועלייה אחת בקטגוריה 4). ניצחון בקטע כזה מתאים לפרופיל של ספרינט פיניש המוני מהדבוקה.
פייבוריטים לניצחון בקטע הם ספרינטרים – אלכסנדר קריסטוף (UAE, מנצח קטע 1), קיילב יואן (Lotto-Soudal), סאם בנט (Deceuninck-Quickstep), פיטר סאגאן (Bora-Hansgrohe) ואיליה ויויאני (Cofidis).
תוצאות עשרת הרוכבים הראשונים:
1. Julian Alaphilippe (Fra) Deceuninck-Quickstep 4:55:27
2. Marc Hirschi (Swi) Team Sunweb
3. Adam Yates (GBr) Mitchelton-Scott
4. Greg Van Avermaet (Bel) CCC Team 0:00:02
5. Sergio Andres Higuita Garcia (Col) EF Pro Cycling
6. Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo
7. Alexey Lutsenko (Kaz) Astana Pro Team
8. Tadej Pogacar (Slo) UAE Team Emirates
9. Maximilian Schachmann (Ger) Bora-Hansgrohe
10. Alberto Bettiol (Ita) EF Pro Cycling
לובשי החולצות לאחר קטע 02
חולצה צהובה (מוביל הטור) – ג׳וליאן אלאפיליפ (Deceuninck-Quickstep)
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בניקוד ספרינטים) – אלכסנדר קריסטוף (UAE)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בניקוד הרים) – בנואה קוסנפרי (AG2R-La Mondiale)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – מארק הירשי (Sunweb)
הקבוצה המובילה – טרק-סגאפרדו
הרוכב ההתקפי ביותר של היום – בנואה קוסנפרי (AG2R-La Mondiale)
כל הכבוד לכם שהוספתם קטע על הקבוצה הישראלית
כל יום תהיה התייחסות ל"ישראל סטארט אפ ניישן"
מעולה אור. עשית לי סדר במהלך הקטע של היום. מצפה לסיקור של מחר.
תודה חנן. נהיה כאן כל יום בסיקור מיוחד מהטור דה פראנס
אחלה סיקור. תודה